Ik vond dat stukje over suggestief onderzoek doen prachtig!
Maar zo kritisch als wij staan tegenover het suggestieve onderzoek dat brokken-producten doen, zo cynisch staan brokken-voerders ook tegenover onze positieve ervaringen met barf.
Masterfoods beweert dat een hond gezonder wordt door hun brokken, wij beweren dat onze hond gezond wordt door te Barfen. Alleen Masterfoods gooit er een bak geld tegenaan en zet er iemand met een titel bij en huppakee, het is een goed onderzoek.
Het verbaasde me trouwens hoe terughoudend ze waren met hun informatie. Zo'n bedrijf heeft toch een gignatisch PR-apparaat, die moeten toch iemand in dienst hebben die een mooi verhaal kan ophangen?? In plaats daarvan gaan ze de journalist redelijk aanvallend bellen om te vragen waarom hij zoveel wil weten. Als ik bij Masterfoods werkte zou ik een of ander communicatie-wonder laten terugbellen die de journalist met allerlei cijfers en termen de mond zou snoeren, want die journalist wist niet veel van dierenvoer: 'In onze brokken zitten granen van de beste kwaliteit, er zit inderdaad niet heel veel vlees in, maar dat is ook niet noodzakelijk voor een omnivoor'
Het enige wat de journalist wilde is duidelijkheid over het etiket, zo moeilijk is dat toch niet....