Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#1094854
Misschien een stomme vraag, maar sinds twee weken geef ik weer groentemix.
Boris heeft altijd maar weinig groente verdragen, maar goed vond het wel belangrijk dat hij het binnenkrijgt.

Nu heeft hij een tijd problemen met de spijsvertering gehad gezien een maagbloeding/maagzweer (door carprodyl). Toen heb ik niet alleen kvv gegeven (nu nog een maal daags, mengt beter met de suplementen) maar de groente alleen gekookt.

Ik merk dat hij sinds hij weer groentemix krijgt, heel veel winden laat die enorm stinken en vaker een rommelende buik heeft.
Proef op de som genomen door twee dagen geen mix te geven, geen last. Nu weer twee dagen wel mix en wel weer last.

Komt dat vaker voor???
Denk er nu aan om gewoon geen groentemix meer te geven, maar gewoon af en toe beetje gekookte groente dat ik zelf niet opeet.

Inhoud:
wortel, paar spercieboontjes (gekookt), rode biet, bleekselderij, broccoli.
Door 202Spots
#1094929
Wanneer ie gekookt beter verdraagd, dan gewoon gekookt geven  joh.
Maar 't is hier  ook wel gebeurd dat ze in ene helemaal geen groentes meer willen.
ALtijd zonder problemen de rauwe groentemix gegeten en dan opeens de neus ophalen is vooral voor Cis heel gewoon ::)
Ze had pas geleden ook weer zo'n bui, dus ik heel klein beetje g.mix door haar bak, en dat ging met lange tanden naar binnen, of ze liet het liggen, toen 'n paar keer de mix gewoon in de magnetron "gekookt"en toen at ze het weer.
Nu weer 'n beetje rauwe mix, en dat eet ze nu weer gewoon op, dus ik maak er niet druk over.
Tor eet met z'n gekookte eten soms de gekookte groentes, en soms gooi ik er de rauw groentemix door.
Maar hij eet alles wat in de bak zit.. ::)
Ik zou zeggen geef wat Boris lekker vind, en wat er 't makkelijkste ingaat en zou er verder geen probleem van maken.
Geef gewoon de tafelrestjes en probeer af en toe of ie trek in iets anders heeft,
Lust ie soms wel 'n wortel of appel om zo op de kluiven?
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 16 nov 2008, 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#1094975
Als het bij de gekookte niet zo is, zou ik daar voor opteren. Grote beer teert ook beter op gekookte groente. Dus ipv rauwe mix krijgt zij de avondkliek. Ik zou hem in ieder geval niet iets geven waarvan die zo'n rommelende buik krijgt. Mijn eigen humeur lijdt ook altijd onder een rommelende buik.
Door Lil
#1095076
Lizzy schreef: Gewoon niet meer geven.
Ok, dus dat kan gewoon. Ben ik weer gerustgesteld  ;)

Oh ja Kira, mijn humeur lijdt er ook onder, zeker onder die lucht.

Voordeel: heb gisteren maar een ambi puress gekocht en in het stopcontact gestopt  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door