Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#1497377
[quote="nova"]

1230 gr./dag voor een hond van 30 kg., is dat niet wat veel? Dat is ong. 4%, de meeste honden eten rond de 2% van hun lich. gewicht per dag aan voedsel.
Hier idem.
Ik heb 45-50 kg hinden en die ten 1 kg. per dag, kan een beetje verschil in zitten   :)
[/quote]

Die van mij staan alle drie op 4% (wegen 11, 16 en 18 kg)  ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1497648
Vindt de hoeveelheid nogal eens verschillen.
De ene hond heeft volgens mij gewoon een snellere stofwisseling dan de andere en ook hoe actief ze zijn speelt een grote rol.
Mijn jongste border (1 1/2) krijgt tussen de 4,5 en 6% van haar lichaamsgewicht anders wordt ze erg mager.
De andere wel rond de 3%.
Vindt de hoeveelheid bij haar ook niet belachelijk groot worden, ze kan haar voer prima in 1 maaltijd weg krijgen.
Door **Jolanda**
#1498178
[quote="May Linn"]
Vindt de hoeveelheid nogal eens verschillen.
De ene hond heeft volgens mij gewoon een snellere stofwisseling dan de andere en ook hoe actief ze zijn speelt een grote rol.
Mijn jongste border (1 1/2) krijgt tussen de 4,5 en 6% van haar lichaamsgewicht anders wordt ze erg mager.
De andere wel rond de 3%.
Vindt de hoeveelheid bij haar ook niet belachelijk groot worden, ze kan haar voer prima in 1 maaltijd weg krijgen.
[/quote]

Dat denk ik ook. Hier krijgen 2 honden 2% (soms wat meer) en de andere krijgt ruim 3,5% omdat ie anders te mager word. Nu merk ik met die 3,5% dat ie toch weer afvalt nadat ik hem flink bijgevoerd heb...dus die krijgt voorlopig weer 4%.
Door tiny
#1515912
Ehhh, ik heb ook ff zitten rekenen. Ik bestel zo om de 2-3 maanden voor ong. 65 euro bij Herby. Ze eten hier 4 ons per dag (2 kooikers). Dat is om en nabij 30 euro per maand, 15 euro voor een hond per maand.
Ik geloof dat ik niet mag klagen.  :sofa:
Gebruikersavatar
Door choopy
#1517484
Ik kom hier met 4 Borders (3x16 kg, 1x 20 kg) uit op zo'n 60 tot 80 euro per maand.
Is dus 15 tot 20 euro per hond. Vind ik zelf erg netjes.
Door malimaniac
#1527692
Mijn Mechelse Herder Iza is nu net een jaar en eet een kilo barf per dag. Ik ben hier ong 55 euro per maand aan kwijt. Dit is wel veel duurder dan de brok (barka) die ik eerst voerde. Deze kost 32 euro per 20kg waar ik wel 3 maanden mee deed.
Ook op deze brok zag ze er goed uit, maar ze at het niet zo heel graag. Ik wil natuurlijk het beste voor mijn hond en ben daarom overgestapt op barf. Daar heb ik de centen graag voor over. Ook al ben ik verder wel een zuinige zeeuw  ;D
Door mysmoothcollies
#1528263
Hoi,

Bij mij/ons wisselt het heel erg e.e.a afhankelijk van welke KVV ik voer en omdat ik nu volgens het BARF principe probeer te voeren is het ook duurder geworden, tenminste 5 verschillende vlees soorten, dan kom je al gauw uit bij de wat minder gangbare dieren. Ook ik voer een Kilo per dag, soms iets meer, soms iets minder. Maar zelfs 50 euro per hond per maand vind ik nog meevallen. Een zak br*k*e* bij de dierenarts kost ook al gauw 90 euro en daar deed ik geen maand mee....Met een kleine vriezer valt het niet altijd mee om op de prijs te letten, maar ach ze smullen en zien er goed uit dus wat willen we nog meer....?! Soms valt het alleen een beetje tegen als je net met een vette rekening bij de dierenarts vandaan komt :D :'(
Door DaPinschi
#1533760
Kost wat meer tijd om maaltijden te bereiden, maar qua uitgaven is vers vlees goedkoper dan brokken. Vind ik wel wonderlijk eigenlijk.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1543652
Toevallig pas weer zitten berekenen.
Ik heb twee honden een van 12 en een van ca 19 a 20 kg.
Ze eten ca. 18 a 19 kg per maand. 2% van hun lichaamsgewicht
En ben normaal gemiddeld 40 euro per maand kwijt voor het NRV en evt gedroogde snacks en eieren en yoghurt.
ik voer daarbij  wel ook veel en dus ook duurder wild. En de laatste tijd ook weer wat goedkoper via nieuwe kanalen. ;)

Deze winter hebben ze meer voedsel nodig gehad omdat ze te snel en veel afvielen. Dus hebben nu al 3 maanden 21 kg per maand verorberd. dus lagen de kosten een fractie hoger. Dat zal met hogere temperaturen wel weer terug gaan naar het normale niveau
Laatst gewijzigd door Aquillo op ma 08 mar 2010, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chubby
#1543667
Ik heb dit weekend eens zitten rekenen, mede naar aanleiding van wat mensen die onze prijs voor de vleespakketjes die wij aanbieden aan de hoge kant vonden. Nu bleek dat we niet duurder zijn dan wat men voert aan een 'premium brokvoeding', maar mensen vergissen zich in wat een zak br*k eigenlijk kost!
Door Exect
#1591478
Ik schaam me ,, omdat wat ik voer aan mijn honden gem 150 euro per maand ,,,,, daar een Thai   vakman een maand voor moet werken  , als ik bijv runderbiefstuk koop en dan gewoon even 3 kilo dan staan ze te kijken van zozo die heeft vast een groot gezin de Thai koopt per ons,,, kost per kilo omg in euro,s  4 eu , maar mijn vrouw een Thaise  zeg het wel eens tegen  mij dat  het onbeschaamd is wat ik honden voer , niet dat ze het erg vind totaal niet maar in haar gedachte en wetens de Thaise gemeenschap  1 dag werken voor 4 euro de gem arbeider .
grt henk te Thailand
Laatst gewijzigd door Exect op ma 19 apr 2010, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door orinake
#1591613
Ik heb 4 rottweilers en 2 poezen op vers: ik betaal hiervoor ongeveer 130€/maand
Maar als ik bereken hoeveel ik anders zou kwijt zijn aan brokkenvoeding:
4 rottweilers aan +/-500gr brok/dag.
2 poezen aan 200gr brok/dag.
1 zak eukanuba = 60€/15kg
3x500gr = 1.5kg per dag = 10 dagen met 1 zak = 3 zakken per maand = 180€
1 zak hills (voor Centa) = 90€/15kg
1x500gr = 500gr per dag = 30 dagen = 1 zak per maand = 90€
1 zak Iams = 55€/15kg (als ik het me nog goed herinner)
2x200gr = 400gr per dag = 37.5dagen = een zak per maand = 55€
180€ + 90€ + 55€ = 325€/maand  :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door