Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sultan
#1074138
Ik heb altijd hele runderpens van herby. Altijd tussen de 12 en 17kg en met veel restanten, zogezegd ;)
Altijd hele plukken "gras" uit de pens erbij. Honden doen er bijna een moord voor ;D Op de bezorgdag staat er ook vast pens op het menu, omdat ze het zo lekker vinden ;)
Door annouschka
#1074196
gisteren hebben ze hun eerste lap vuile pens verorberd, gesmaakt heeft het hun vast en zeker :D

Maar er viel me wel iets op bij Gaïko toen hij eraan bezig was, hij maakte af en toe korte schudbewegingen met z'n pens en dan niet zoals het doodschudden van een prooi maar heel korte schudbewegingen, alsof hij de maaginhoud er wou uitschudden ???

Doen jullie honden dat ook?  Ik dacht dat alleen wolven dit deden ???
Door annouschka
#1074310
ik begin meer en meer te denken dat Gaïko niet goed granen ed kan verdragen.  Gisteren na de penslap hebben ze allebei nog een mengeling van degomeat (rood vlees) gekregen met groentemix die je nog moet wulken, maar waar ook een percentage granen inzit.

Vannacht heeft Gaïko overgegeven, er zat groentemix tussen en wss ook wat van die penslap want het stonk echt verschrikkelijk.  Hij heeft het wel allemaal terug opgegeten.  't Is nu al de 2de keer dat hij op een week tijd overgeeft en dat telkens als hij van die groentemix gekregen heeft, meestal 's nachts of de ochtend nadien.  Van zelfgemaakte groentemix heeft hij het niet.  Ook had ie vanmorgen diarree maar voelt zich voor de rest niet ziek ofzo.

Als ik een restje van tafel geef (spagetti ofzo), dan heeft hij het niet, enkel van ontsloten granen dus :-\
Door -sanne
#1074400
Ik zou sowieso die groentenmixen weggooien die je moet laten wellen. je voert toch vers? dit is in mijn ogen gewoon kant en klare zooi.
Honden kunnen altijd wat zachte ontlasting hebben na pens dit is zeker per definitie diarree. Als het heel zacht is kun je er misschien wat bot bij geven.
Mijn ene labrador kotst ook makkelijk van pens, waarom dat is? geen idee?
Maar watvoor granen zitten er eigenlijk in die groentenmix. Ik geef nooit granen aan mn honden want dat is volgens mij niet nodig omdat honden er toch niks aan hebben.
Door annouschka
#1075076
je kan het vergelijken met diner maar dan zonder brokken.  Ik geef/gaf ze altijd bij hun vlees als ik geen zelfgemaakte groentemix meer had of vergeten had om zelfgemaakte uit te nemen uit de diepvries (ik maak altijd een hele hoop en dat vries ik dan in porties in)
Door BSS
#1080732
Sultan schreef: Ik heb altijd hele runderpens van herby. Altijd tussen de 12 en 17kg en met veel restanten, zogezegd ;)
Altijd hele plukken "gras" uit de pens erbij. Honden doen er bijna een moord voor ;D Op de bezorgdag staat er ook vast pens op het menu, omdat ze het zo lekker vinden ;)
Vandaag hier ook weer een pens 'geslacht'. Had niet de indruk dat ie gespoeld was. En wat een mazzel voor de honden: er bleef wéér wat over na 12 kilo-zakjes te hebben gemaakt.  :D
Door Huskymeisje
#1081062
ik heb afgelopen vrijdag de pens gehaald bij Herby. Ik vond hem niet vuil eerlijk gezegd. Hier en daar zat wel wat er tegen aan geplakt maar hele stukken toch echt niet. Wel vond ik dat er ontzettend veel vet aanzat. Dat heb ik eraf gesneden.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1082327
Ik kreeg vandaag een telefoontje van een medecursiste van me. Ze hadden lammeren geslacht en de pens en longen voor me bewaard. Mocht ik gratisssssss op komen halen. :D
Er bleken vier pensjes in de emmer te zitten van zo'n 600 tot 800 gram per stuk. Die zijn hup, zo de vriezer in gegaan.

(aan de longen zaten overigens ook nog de luchtpijp en het hartje vast en dat ook vier keer) :)
Door tieneke
#1082334
Huskymeisje schreef: ik heb afgelopen vrijdag de pens gehaald bij Herby. Ik vond hem niet vuil eerlijk gezegd. Hier en daar zat wel wat er tegen aan geplakt maar hele stukken toch echt niet. Wel vond ik dat er ontzettend veel vet aanzat. Dat heb ik eraf gesneden.
Het vet snij ik er ook altijd af,zijn soms van die dikke hompen...brrrr.
Tinus wordt van teveel vet echt goed ziek en Tara wordt te vet van teveel vet.
Door Huskymeisje
#1082349
tieneke schreef: Het vet snij ik er ook altijd af,zijn soms van die dikke hompen...brrrr.
Tinus wordt van teveel vet echt goed ziek en Tara wordt te vet van teveel vet.
hier kunnen ze het in principe wel hebben maar ik vond het idd echt hele dikke hompen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door