Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1079661
Borke schreef: Voor Rinne Roos zal het niet uitmaken volgens mij, ze lost of ze doet het niet.
Wat maakt het dan uit of ze wel kippennekken eet en niet kipkarkas  ???
Dat is ook mijn redenatie, maar die wordt dus tegengesproken door mensen uit de praktijk en mensen die al even lang jagen met honden als ik hier op de planeet rondloop ;)

Die zijn dus overtuigd van het feit dat je niet moet voeren wat je jaagt.
En dat je uit een bak moet voeren, maar dat doe ik sowieso al.
Gewoon omdat eten uit een bak moet komen, zodat ze leren dat ze niet alles wat ze vinden op mogen vreten.
Door Borke
#1079832
Marjoleine schreef: Dat is ook mijn redenatie, maar die wordt dus tegengesproken door mensen uit de praktijk en mensen die al even lang jagen met honden als ik hier op de planeet rondloop ;)

Die zijn dus overtuigd van het feit dat je niet moet voeren wat je jaagt.
En dat je uit een bak moet voeren, maar dat doe ik sowieso al.
Gewoon omdat eten uit een bak moet komen, zodat ze leren dat ze niet alles wat ze vinden op mogen vreten.
Tja ik vraag me dan af of dat overtuigde brokkenvoerders zijn - als je begrijpt wat ik bedoel - want dan is ieder tegenargument tegen vlees voeren handig?
Hier op Barfplaats zijn er genoeg ervaren mensen die het in ieder geval tegenspreken.

Maar goed, als je de theorie van die ervaren jagers wilt volgen dan moet je haar dus alleen brokken voeren en ook geen kippennekken...
Vind ik zonde van het gemiste gezondheidsvoordeel, zeker bij een Wetter waar je ook nog mee wilt fokken en showen... maar ja jij vraagt het hier natuurlijk ook niet voor niets...

Wat is het ergste wat jullie kan overkomen, dat ze niet lost.... tja  :-\
Voor mij blijft het een kwestie van appel en nee Borke vertikt het ook om gehaktballen te apporteren, dus mij lukt het niet. Maar het zou dan ook niet met Frolic brokjes lukken.

Train haar eens met zo'n vulbare dummy waar je de allerlekkerste smerigste stinkende Frolic brokken in doet eerst zonder en later met wat bloed erbij een derde waar je vlees in doet...
Als ze ze geen van drieeen goed wil lossen, dan maakt het dus niet uit... dan is het echt een kwestie van appel!
Uiteindelijk gaat het er om dat Mirjam ervan overtuigt raakt, zij traint Rinne Roos  ;)
#1079843
Borke schreef: Wat is het ergste wat jullie kan overkomen, dat ze niet lost.... tja  :-\
Nou...

Mirjam is bang dat RR niet zacht in de bek blijft en dat kost punten.
Zoals ze het nu doet is ze erg veelbelovend en dat wil ze zo houden natuurlijk.

Er zijn heel wat KVV-voerders bij die geen karkassen voeren vanwege de jacht.
Het gaat ze echt om het kraken. En het daardoor dus te hard in d ebek worden en gaten in het wild maken.
Dat lossen lukt op den duur wel, RR is nog een kleuter tenslotte. Het gaat echt om het gaten maken en eventuele vreten dus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door