Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#1053933
Chelsey had op brok ook een mooie vacht, maar nu glanst haar wit ook (dat viel minder op in de brokkenperiode) zij heeft geen last van "rode" plekken in haar zwart, maar bij veel zwemmen/zon verkleuren sommige deeltjes wel nr rodere tinten.
Yengees heeft dankzij visolie + vitamine B + 1x in de week lever geen last meer van céborréé (bedankt Lizzie, jouw tips helpen echt  :)) Zij eet Duck.
Door Henny V.
#1053972
Hier staan ze nu ook een gemiddeld een jaar tot anderhalf jaar op kvv.
De ene hond wat langer dan de ander.
En ik vind de vachten er veel mooier uitzien dan bij brok.
Bij Diesel is het goed te zien, hij is een black en tan en hij glimt helemaal.
Ook die twee andere zitten veel mooier in hun vacht.
Ik geef er wel zeewier met knoflook bij.
Door Helma
#1054016
Chester krijgt Carnibest, maar glimt nog net zo als met brok. Moet wel zeggen dat zijn oogjes veel mooier schoon zijn met KVV. Hij heeft een periode gehad dat je hem iets doffer op de vahct leek te kijken, maar dat is nu niet meer. Hij krijgt er trouwens sinds kort ook visoliecapsules van de Hema bij en dat werkt ook megagoed voor de huid en vacht!!
Groetjes Helma.
Door Fynn
#1054245
Onze honden glimmen veel meer nu ze 2,5 jaar op vers vlees staan.
Ik heb eerst kvv gevoerd maar na een jaartje ben ik zelf gaan samenstellen.
Toen ze brok aten waren de vachten niet glanzend.
Voor de rest hadden ze geen klachten maar ik vond de brokken zo kunstmatig en zag ze zo met smaak vlees eten.
Ja toen de brokken weggemikt natuurlijk  :)

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Laura2004
#1054279
dorinekok schreef: Ik zou niet weten waarom sommige honden het juist niet erg goed op brok doen. Barf is geen heiligheid en het is fijn dat de meeste honden het juist erg goed doen op barf (inclusief de mijne ;)) en ook vanuit natuurlijk inzicht zou je verwachten dat barf het beste is voor een hond maar toch zijn er honden die het juist erg goed op brokken doen. We hoeven dat niet te negeren denk ik. Het kan inderdaad best zijn dat in de betreffende brok precies een aantal supplementen zaten die jouw hond nodig heeft voor een mooie vacht.
BARF is zeker geen heiligheid en het zou ook kunnen dat deze honden een betere vacht hebben op brokken, maar wie kan dat met zekerheid zeggen. Het kan door zoveel dingen komen.

Het 'goed doen op brokken' vind ik zelf een heel vaag begrip, mijn honden 'deden het ook goed op brokken', ze waren gezond, hadden een glimmende vacht en waren fit, maar pas toen ik op BARF overging besefte ik dat ze het eigenlijk helemaal niet zo goed op brokken deden, ze poepten hele bergen, echt ongelooflijke hoeveelheden, er kwam bijna meer uit dan er inging, daarnaast had Kai regelmatig oorontstekingen en ik moest minimaal zes keer per jaar zijn anaalklieren uitknijpen, op BARF is dit allemaal verdwenen (nooit meer heb ik zijn anaalklieren uit moeten knijpen, dat is dus al bijna 5 jaar)... En idd dit wil niet zeggen dat barf een heiligheid is, maar mijns inzien zijn brokken gewoon troep en heeft 'het goed doen op brokken' voor mij weinig betekenis, want in mijn ogen blijft het kanariepietenvoer en geen hondenvoer.

Het kan dus idd zo zijn dat de brokken hebben gezorgd voor een betere vacht, maar het kan ook niet zo zijn, al met al komt het erg weinig voor dat de vacht van een hond verslechterd op BARF, ik ken in mijn omgeving behoorlijk wat BARF honden en die zien er allemaal stukken beter uit dan brokkenhonden qua vacht, ik hoef mijn honden alleen maar te vergelijken met de minimaal 20 brokkenhonden hier in de wijk en ik kan oprecht zeggen dat geen van die honden er zo goed uitziet als die van mij qua vacht, dat neemt niet weg dat het zou kunnen dat de honden van de ts een betere vacht hebben op brokken, dan is het zaak uit te zoeken hoe dat komt, lijkt mij.

I
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 25 sep 2008, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1085464
Ik herken het wel enigzins. Heb ook een witte hond en die krijgt nu op KVV (Haaksbarf) ook een rooie gloed, terwijl hij voorheen altijd mooi wit was. Weet ook niet waar het aan ligt....
Tevens vind ik de vacht nog steeds niet mooi aangesloten, wat stug en gewoon teveel open....
Door Lizzy
#1085653
yuki13 schreef: Ik herken het wel enigzins. Heb ook een witte hond en die krijgt nu op KVV (Haaksbarf) ook een rooie gloed, terwijl hij voorheen altijd mooi wit was. Weet ook niet waar het aan ligt....
Tevens vind ik de vacht nog steeds niet mooi aangesloten, wat stug en gewoon teveel open....
Het kan zijn dat je hond oud haar aan het verliezen is. En zo niet: dan is dit gewoon niet goed. En dan zou ik toch overstappen naar of een ander merk of naar zelfsamengestelde voeding. Hoe lang voer je dit nu? En wat voerde je voorheen?
Door ElineBP
#1087548
Xarin heeft ook een tijd gehad dat zijn vacht steeds roder werd. Dat was toen we begonnen met KVV voeren. Inmiddels is zijn vacht weer helemaal mooi zwart geworden...
Door Dark-Flame
#1095459
Flame heeft soms ook een bruinige gloed, maar volgens mij heeft dat te maken met oud haar of de invloed van de zon (ons eigen haar verkleurd ook in de zon dus waarom dat van de hond niet en dobers zijn zonaanbidders). Flame eet alleen AHV en sinds 1 week afgewisseld met barf. Als pup kreeg ze ook brokken en toen was haar vacht minder glanzend.

Groetjes,
Yvonne & Flame ;)
Door mariska2
#1099000
hier ook 1 hond de er beter uitziet op brokken dan op vers

daarom voer ik haar brokken ze voelde zich niet prettig op vlees maar misschien in de toekomst als ik er eer van weet dat ik ze weer terug zet

zeewier en olieen hielpen bij haar ook niet heb ook een tijdje schapenvet gegeven maar ook niets nu weer op brok en je ziet ze veranderen

de andere zitten tegenwoordig wel voorledig op vers

gr mariska
Door *wendy*
#1099026
Gandor mijn witte woef heeft met buien rode billen.
Hoe dit komt weet ik niet. Hoe hij het zou doen op brokken wil ik niet weten  :)

Zelf merk ik een verschil wanneer hij grotendeels op BARF of op KVV staat.
In de periodes dat hij grotendeels op KVV staat zijn zijn ogen wat "druiperiger" dan wanneer hij grotendeels op BARF staat. Overigens er nooit opgelet of die rode billen zijn wanneer hij meer KVV krijgt. Volgens mij is het voornamelijk in de periode dat die ***kat vlooien mee naar binnen sjouwt.  >:(
Door W&dy
#1099102
Laura2004 schreef: BARF is zeker geen heiligheid en het zou ook kunnen dat deze honden een betere vacht hebben op brokken, maar wie kan dat met zekerheid zeggen. Het kan door zoveel dingen komen.

Het 'goed doen op brokken' vind ik zelf een heel vaag begrip, mijn honden 'deden het ook goed op brokken', ze waren gezond, hadden een glimmende vacht en waren fit, maar pas toen ik op BARF overging besefte ik dat ze het eigenlijk helemaal niet zo goed op brokken deden, ze poepten hele bergen, echt ongelooflijke hoeveelheden, er kwam bijna meer uit dan er inging, daarnaast had Kai regelmatig oorontstekingen en ik moest minimaal zes keer per jaar zijn anaalklieren uitknijpen, op BARF is dit allemaal verdwenen (nooit meer heb ik zijn anaalklieren uit moeten knijpen, dat is dus al bijna 5 jaar)... En idd dit wil niet zeggen dat barf een heiligheid is, maar mijns inzien zijn brokken gewoon troep en heeft 'het goed doen op brokken' voor mij weinig betekenis, want in mijn ogen blijft het kanariepietenvoer en geen hondenvoer.

Het kan dus idd zo zijn dat de brokken hebben gezorgd voor een betere vacht, maar het kan ook niet zo zijn, al met al komt het erg weinig voor dat de vacht van een hond verslechterd op BARF, ik ken in mijn omgeving behoorlijk wat BARF honden en die zien er allemaal stukken beter uit dan brokkenhonden qua vacht, ik hoef mijn honden alleen maar te vergelijken met de minimaal 20 brokkenhonden hier in de wijk en ik kan oprecht zeggen dat geen van die honden er zo goed uitziet als die van mij qua vacht, dat neemt niet weg dat het zou kunnen dat de honden van de ts een betere vacht hebben op brokken, dan is het zaak uit te zoeken hoe dat komt, lijkt mij.

I
Onze oudste heeft zeker 16 jaar aan de brok gezeten en ik moet eerlijk zeggen hij heeft nog nooit een da gezien ja alleen om te enten maar voor de rest nergens last van gehad.
geen oorpijn, geen ontstekingen, hij poepte normaal geen diaree of slijm, of klei etc.
dus het kan wel.
en het wit was ook wit
en hij heeft al zijn tanden nog niet allemaal meer zo wit en netjes maar ze zitten er allemaal nog in en vast ook


nu zie ik zo ie zo geen verschil van brok naar vers maar dat is omdat ie steeds ouder wordt en ze hartruis ook erger wordt en het lopen niet zo goed meer gaat. borstelen mag ik haast al niet dat vind ie niet fijn.
Door Huskymeisje
#1099948
Bij de honden heb ik nooit echt een verschil kunnen zien omdat ze is ze al vrij snel op vers heb gezet toen ze hier kwamen. Ik moet zeggen dat de vacht er prima uitziet en bij Qilaq die toch ook deels wit heeft, heb ik nooit een verkleuring kunnen ontdekken. Maar ik heb dus geen idee hoe het zou zijn geweest wanneer ze nu nog brok zouden krijgen.

De katten heb ik dit jaar ook over gezet van brok op vers. Ze zijn 12 en 13 jaar oud. Bij hun heb ik dus wel duidelijk verschil kunnen zien. Vooral bij Rambo (de zwart witte). Hij had altijd wat een stugge vacht maar is nu heerlijk zacht. Heeft echt een betere vacht gekregen. Rocky heeft een pers als oma en had altijd al een bijzonder zachte en fijne vacht.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1109211
Lizzy schreef: Het kan zijn dat je hond oud haar aan het verliezen is. En zo niet: dan is dit gewoon niet goed. En dan zou ik toch overstappen naar of een ander merk of naar zelfsamengestelde voeding. Hoe lang voer je dit nu? En wat voerde je voorheen?
Ik voerde hem brokken, heel lang Farm Food en op het laatst Canex Fish&Rice.
Nu al een aantal maanden KVV, Haaksbarf, Duck, Stawi en Runner. Waarvan de laatste 3 enkelvoudig. Die vul ik aan met groente en af en toe een kippenlevertje, ei, zeewier en visolie. Misschien krijgt ie zo niet voldoende stoffen binnen. Maar hij mag alleen kip en vis, dus ik vind het ook wel moeilijk om iets goeds te vinden.
Hij heeft wel heel duidelijk rode plekken in zijn witte vacht wat ie voorheen nooit had. Wel is zijn ontlasting een stuk beter, dus we houden vol  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door