Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#1042466
pike schreef: Gelukkig lusten die van mij geen mensenpoep, jakkes dat lijkt me smerig. Maar: Er in rollen is een ander verhaal. En als ik iets smerig vind is als je hond uit de bosjes te voorschijn komt en hij tot achter en op zijn oren onder de stront zit, of bijna net zo erg onder de kots, en je hem vervolgens niet fatsoenlijk aan kunt lijnen zonder zelf onder de stront te geraken  :-X  gatsie gatsie dat is me met PIke twee keer overkomen de smeerlap  >:( >:( >:(
Ja en dat doen die van mij dan weer niet he  ;D

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door sandrra
#1042476
pike schreef: Gelukkig lusten die van mij geen mensenpoep, jakkes dat lijkt me smerig. Maar: Er in rollen is een ander verhaal. En als ik iets smerig vind is als je hond uit de bosjes te voorschijn komt en hij tot achter en op zijn oren onder de stront zit, of bijna net zo erg onder de kots, en je hem vervolgens niet fatsoenlijk aan kunt lijnen zonder zelf onder de stront te geraken  :-X  gatsie gatsie dat is me met PIke twee keer overkomen de smeerlap  >:( >:( >:(
Mazoe rolt ook in de mensenpoep  en van de ganzen en dan t liefst als ze t tuig nog aan heeft :yucky: :'(
Gebruikersavatar
Door pike
#1042479
SandRRa schreef: Mazoe rolt ook in de mensenpoep  en van de ganzen en dan t liefst als ze t tuig nog aan heeft :yucky: :'(
Ja lekker. Daarom laat ik ze tegenwoordig meestal los zonder wat om  ::)
Door sandrra
#1042498
pike schreef: Ja lekker. Daarom laat ik ze tegenwoordig meestal los zonder wat om  ::)
ja wel zo handig :) ben ik inmiddels ook achter. Maar er zijn hier  stukjes dat ze los en dan weer vast en dan weer lo mogen en dan laat ik ze meestal ff om. Waarom mensen hier dan moeten kakken is me een raadsel, loop gewoon ff naar huis.
Door Red_Hunter
#1044330
Ook een hond gehad die alleen ging rollen door mensenpoep, verselijk en dan moest hij weer mee terug in de auto. Bij het water waar ik ze uitliet, zaten zomers altijd veel vissers die ook bleven slapen in tenten, vies hoor.

Ik heb altijd pups die poep eten maar dat gaat vanzelf weer over als ze ouder worden, verder geen problemen.

Waarom ze het doen? geen idee.

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#1044332
Van mijn 3 honden eet er 1 poep (honden en mensenkak). En zij at dat alleen maar wanneer ze loops moest worden. Hormomen kunnen dus blijkbaar ook een oorzaak zijn.
Door Syllysky
#1045011
Sky kan er ook wat van, maakt de kattebak schoon en ook op straat lust ze wel een keutel. Jammergenoeg soms ook dr eigen drol, zeker als ze in de kennel zit.
ik geloof vast dat het daardoor - uit verveling- ontstaan is. Ook al kreeg ze dr brokjes in een puzzel-bal.
Ook nu ze op rauw staat eet ze nog poep, maar van zichzelf niet meer de hele drol, maar een stukje. Hopelijk gaat het nog over...
En rollen in de egelpoep, voor op het grasveld. Gelukkig stinkt dat niet te erg.
Ze heeft ook een paar keer in een slappe plakkaat met frolickleur gelegen en in overgeefsel..brrrrr.
en dan aan de lijn, door het huis, en naar de badkamer...
Soms denk ik , wat moet je met een hond...hihihi... ::)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1045061
ze eten hier geen poep maar...
vinci kwam een keertje uit de bosjes en waarschijnlijk had er iem. last gehad van een buikgriepje....
het wc papier hing nog aan zijn schouder en glee er zo met de drek vanaf........
vreselijk >:( >:(
Door Brecht
#1045120
Anderz heeft nog een paar vage bruin/groene vlekken van een verse schapendrol  :-X.... heel af en toe eet ze wel eens iets, met name schapenmest en konijnenkeutels...
Gebruikersavatar
Door pike
#1045232
dinnee schreef: Coda vind heel soms de eendenpoep interessant... Maar alleen als deze vers en nog nat is... Brrr
Dat geldt hier voor paardepoep: Pike lust ze alleen als ze vers gelegd zijn. Er gaat niets boven een dampende paardedrol  >:( Kom ik later langs die zelfde hoop dan loopt hij er straal aan voorbij  ::)
Door nikki033
#1160008
Wil toch ff deze topic weer aan kaarten. Ben net nieuw hier namelijk.

Ik heb met afschuw sommige verhalen gelezen... Mensenpoep.... met wc-papier!!!! In een woongebied.... Wat voor "debielen" wonen daar in de buurt:-X ....... 

Maar wat doen jullie aan kattenbak leeghalen (kan geen eens een Kattenbak in huis zetten dus die gebruiken mijn tuin), ganzenpoep, zwanenpoep kattenpoep buiten de deur en paardenpoep. Alleen "foeien" en als je er niet op tijd bij bent dan maar accepteren? Heb ook ooit eens gehoord dat een hond die poep eet dan een bepaalt "stofje" mist en dit dmv poep aanvult. Ook dat je een hond die dit doet een eierkoek moet geven en dan stoppen ze er mee. Dit heb ik zelf noot geprobeerd.

Groetjes Claudette
Laatst gewijzigd door nikki033 op zo 25 jan 2009, 04:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1160021
even over de kattenpoep.
ik denk dat als je je katten barf geeft, de drollen een stuk minder aantrekkelijk zijn als snackje voor de hond. in de kattendrollen zitten dan geen koolhydraten en geur- en smaakstofresten meer.
mijn katten barfen en poepen meestal binnen in 1 van de 3 poepdozen. kiki (mn peethond  :P ) heeft hier nog nooit naar kattenbakinhoud getaald.
Door sofia
#1160082
Ik denk dat het inderdaad  met hormonen te maken zou kunnen hebben. Sofia is er mee begonnen na haar loopsheid. Alsof ze nu ze mogelijk zwanger is (hopelijk niet) extra moet eten. De koude periode hiervoor hielp ook al niet mee. Alles wat op de grond nog enigszins op eten leek of een lekkere drol was van wat voor dier dan ook, at ze op. Meer voeren hielp niet. Anders voeren ook niet. Maar de tip om gemalen pens erbij te geven ga ik uit proberen.
Door Nouchka
#1160174
Ja, eierkoeken of ananassap of...
Mij hebben ze vanalles wijsgemaakt.  :D En ik dacht, verrek, ik ga het proberen, baat het niet dan schaadt het niet.  Maand aan een stuk eierkoeken gegeven. Hielp geen fluit... :-X
Hormonen, iets mis in de voeding, gedrag,  wie weet het...?  Ik corrigeer ze streng.  Heb ook een kattebak binnen staan, waar ze alledrie nu gelukkig afblijven.  Enkel als ik ver uit de buurt ben, durven ze wel eens, dus ze weten goed genoeg dat het niet mag.
Ga binnenkort barfen met katjes, dus ben eens benieuwd of ik verschil ga zien...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door