Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#974970
zimb en weirdo hebben eerst carnibest gekregen voordat ik dit forum ontdekte!!
Daarna aan 't barfen geslagen hoewel ze ook nog wel wat kvv krijgen.
Da Vinci is toen ie hier kwam gelijk aan 't barfen geslagen, geen centje last!
weirdo en zimba trouwens ook niet, ze zijn me er nog steeds dankbaar voor, getoont door het giga kwijlen als ik met de barfhap bezig bent, ze glijden zo hun benches uit!!
ellen
#975027
Nox is van RC naar carnibest lam rijst over gezet in één keer.
Zij ging enorm verharen en zelf haar teennagels vielen eraf , daar onder zaten haar nieuwe nagels :)

Didot hebben we altijd op vers gehad (combi cb en barf). Helaas ontwikkelde hij toch een stevige voedselallergie en is hij uiteindelijk toch nog een paar maanden op brok gegaan. Na die tijd zijn we weer volledig gaan barfen. Hij heeft geen ontgiftingverschijnselen gehad.
#975211
Mijn overleden witte poedel Bibi at slecht in haar laatste maanden. Haar ben ik CB gaan voeren en at ze wel iets beter maar heeft helaas niet mogen baten. Vienna en Kay heb ik toen mee laten doen (half brok/half CB). Didge werd al afgespeent op KVV, dus die kwam bij mij ook op half brok/half CB. Ik ben me eerst goed gaan inlezen over het hele BARF gebeuren en na een half jaar heb ik ze op volledig zelf samenstellen overgezet. Ik was heel bang dat ik iets miste in het menu en schreef alles op en heb BP heel lang gebombardeerd ::) met mijn vragen.
Ook Annemarie (Nitus) was (en is ze nog steeds ;) mijn grote steun en toeverlaat.
Nu, na bijna 2 jaar, maak ik al geen menu's meer, reken niets meer angstvallig na, maar kijk gewoon goed naar mijn honden :)
Bantu is vorig jaar augustus bij mij in huis gekomen, en is mijn eerste pup op volldig rauw, en vond het best wel eng.......zo'n kleine pup met een sardientje, kippenek, enz. Maar ook bij haar is alles goed gekomen en is uitgegroeid van pupje van 7 kg, naar jonge hond van 22.5 kg!! ;)
#975346
trimsalon schreef: Mijn overleden witte poedel Bibi at slecht in haar laatste maanden. Haar ben ik CB gaan voeren en at ze wel iets beter maar heeft helaas niet mogen baten. Vienna en Kay heb ik toen mee laten doen (half brok/half CB). Didge werd al afgespeent op KVV, dus die kwam bij mij ook op half brok/half CB. Ik ben me eerst goed gaan inlezen over het hele BARF gebeuren en na een half jaar heb ik ze op volledig zelf samenstellen overgezet. Ik was heel bang dat ik iets miste in het menu en schreef alles op en heb BP heel lang gebombardeerd ::) met mijn vragen.
Ook Annemarie (Nitus) was (en is ze nog steeds ;) mijn grote steun en toeverlaat.
Nu, na bijna 2 jaar, maak ik al geen menu's meer, reken niets meer angstvallig na, maar kijk gewoon goed naar mijn honden :)
Bantu is vorig jaar augustus bij mij in huis gekomen, en is mijn eerste pup op volldig rauw, en vond het best wel eng.......zo'n kleine pup met een sardientje, kippenek, enz. Maar ook bij haar is alles goed gekomen en is uitgegroeid van pupje van 7 kg, naar jonge hond van 22.5 kg!! ;)
:shy: :shy: :-*
Maar eigenlijk heb en had je me hiervoor helemaal niet nodig, je wist het echt wel zelf ;).
#975351
Julia2005 schreef: Ik vroeg me af hoe het overzetten op barf is gegaan bij jullie honden. Waar kijken jullie naar, zodat jullie weten dat jullie goed voeren. Naar de ontlasting, hoe de hond is etc. Waar zijn jullie tegen aangelopen, wat ging wat minder en wat ging juist net ontzettend goed etc.

Ik ben benieuwd op de antwoorden, misschien dat ik daar ook wat aan heb en hoe jullie sommige problemen hebben opgelost.
Ik ben 4 jaar geleden begonnen met Carnibest en al snel in het weekend BARF, pas 2 jaar later durfde ik de stap naar fulltime BARF te maken. Dat kwam ook door mijn gebrek aan adressen, maar toen ik die eenmaal had vond ik het eigenlijk een eitje. Ik had al zo vaak al die menu's en percentage's langs zien komen dat ik een menu maken niet erg moeilijk vond.

Voor de eerste keer botten geven vond ik zelfs in de beginfase, 4 jaar geleden, niet echt eng, maar hier hadden ze dan al af en toe gerookte kalfspoten van de DSZ :-[, mijn excuus is dat ik toen nog niet beter wist. Dus voor verteringsproblemen was ik niet echt bang.
Wel hield ik na iets nieuws de ontlasting goed in de gaten en heb wel alle voorzorgsmaatregelen genomen die in het bottendocument staan. Daardoor is er niets mis gegaan.
Beginners wil ik ook met klem aanraden dat betreffende document goed te lezen (en die tips ter harte te nemen), dat kan een heleboel narigheid voorkomen! Liever te voorzichtig, dan duurt het misschien wat langer voor je hond alle soorten botten eet, dan te onvoorzichtig.

Ik ben eerlijk gezegd nooit tegen problemen aangelopen, nouja, dat ze hun sardientjes ineens niet lusten oid... en die krijgen ze dan na 3x weigeren ook een tijdje niet meer. Ben wel zo eigenwijs dat dan na een paar maanden nog een keer te proberen ;).
#975412
Borke heeft geleidelijk vanaf 3 maanden steeds meer vers naast de brokken gekregen, dat begon met de halve week BIBI of Carnibest soms een rib of pens en de rest v.d. week brokken en toen hij 1 jaar was ben ik volledig met brokken gestopt.
Toen ben ik gaan Barfen, voelde het voldoende vertrouwd om over te stappen en echt zelf samen te stellen.

Sofi kwam hier begin vorig jaar toen ze 2 jaar was en is cold turkey overgezet van brokken naar Barf.
Wat me bij Sofi zo opviel dat een slechte eter  (bij het opvanggezin waar ze brokken kreeg) hier een enorm gretige eter was.
Haar ontlasting werd met de dag beter, minder uitvloeiing uit de ogen, betere vachtconditie en betere bespiering.

Sofi eet nu een barf-nierdieet en ook daar doet ze het geweldig op en haar nierwaardes waren ermee in 2 weken flink verbeterd!
#975552
Chelsey is cold turkey overgezet, direct barf'n...En ze heeft geen problemen gehad! :D Had het eigenlijk niet verwacht, dat ze zo zonder miserie zou veranderen, heel leuk dus  :)
Yengees moest eerst haar brokken opeten  :( (hond van m'n moeder) maar heeft geen probleem gehad met haar overzet op Duck
#976353
Ik heb mijn honden langzaam overgezet. Dit scheen beter te zijn en dat heb ik dus gedaan. Ging goed.

Ik moet zeggen dat ik voordat we honden kregen, echt nog nooit van barf had gehoord  :-[ en had het graag eerder willen weten. Nu hebben onze pups niet zo vreselijk lang op brok gestaan maar toch. Mijn katten zijn 12 en 13 en hebben al die jaren wel brok gehad. Ik heb er ook werkelijk nooit bij stil gestaan dat het ook anders kon. Iedereen om mij heen voerde simpelweg brok aan zijn/haar dieren.

Ik ben op internet naar voeding gaan zoeken omdat de honden hun RC niet meer bliefden. Nu heb ik de honden op vers, de konijnen ook en nu probeer ik sinds gisteren, voor de zoveelste keer maar deze keer wel met een klein succesje  :), mijn katten om te krijgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door