Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#961093
Kito is nu bijna 1 jaar, ik ben met een maand of 8/9 naar 1x per dag gegaan en een paar weken later naar ong 5/6x per week.. ik werk nu langzaam naar 4/5x toe.. hij is ook nog niet volledig uitgegroeid maar ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Als je dezelfde hoeveelheid voert en het rustig aan opbouwt, niet in een keer verdubbelen..
Door roefus
#961195
dorinekok schreef: gisteren dus gewoon 1 maaltijd gedaan en dat ging eigenlijk heel goed.
Vandaag probeer ik het weer. Bevalt het dan laat  ik het zo, zie ik problemen, dan ga ik weer naar 2 keer per dag.
En hoe ging het vandaag?
Door dorinekok
#961216
roefus schreef: En hoe ging het vandaag?
ja ging weer erg goed. Maar ik vind de voerbak zo ontzéttend vol zitten!
een paar honderd gram zalmkop (gemalen), 6 kippennekken met kop, een stuk lamslever en ook nog rundvlees.
Maar hij ziet er helemaal niet opgeblazen uit naderhand en loopt vrolijk rond na het eten en te spelen met Bridjo. De jongeren krijgen dan natuurlijk wel een speelverbod!

Ik vind het veel makkelijker want anders moest ik de hele dag door grote hoeveelheden vlees etc. uit de diepvries halen. Nu gaat alles in een keer en krijgt ook iedereen hetzelfde. Houd ik er veel beter kijk op wat hij eigenlijk eet.
Bovendien hoef ik niet meteen 's ochtends al met die bloederige toestant aan de gang.  ;)
Door Nynke
#961399
dorinekok schreef: Bovendien hoef ik niet meteen 's ochtends al met die bloederige toestant aan de gang.  ;)
:D :D :D :D      ;)
Door roefus
#961675
dorinekok schreef: ja ging weer erg goed. Maar ik vind de voerbak zo ontzéttend vol zitten!
een paar honderd gram zalmkop (gemalen), 6 kippennekken met kop, een stuk lamslever en ook nog rundvlees.
Maar hij ziet er helemaal niet opgeblazen uit naderhand en loopt vrolijk rond na het eten en te spelen met Bridjo. De jongeren krijgen dan natuurlijk wel een speelverbod!

Ik vind het veel makkelijker want anders moest ik de hele dag door grote hoeveelheden vlees etc. uit de diepvries halen. Nu gaat alles in een keer en krijgt ook iedereen hetzelfde. Houd ik er veel beter kijk op wat hij eigenlijk eet.
Bovendien hoef ik niet meteen 's ochtends al met die bloederige toestant aan de gang.  ;)
Als je wat NAAST de bak legt...dan lijkt-ie minder vol  :P :P :P
Door dorinekok
#961928
roefus schreef: Als je wat NAAST de bak legt...dan lijkt-ie minder vol  :P :P :P

yeah...right!  ;D
Door dorinekok
#968967
Fynn schreef: Ik heb sinds afgelopen vrijdag de honden overgezet op 1x per dag eten.
Aan de ene kant vind ik het heerlijk ze krijgen lekker veel in 1x .En na 2 dagen word er al niet meer op de vaste tijd geschooid want als ik klaar was met eten kregen hun.
Maar aan de andere kant zit het er zo ingebakken 2x per dag eten dat ik het een beetje zielig vind.
Stom he maar ik weet dat dit probleem bij mij zit maar wie herkent dit.
En is het eigenlijk beter 1x pd voeren?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani (nee vrouwtje je moet 6x per dag voeren ;D
En? Vind je het al wat minder moeilijk? Schooien ze nog om vaker?
Hier is Mouss dus in een keer om gegaan naar 1 keer per dag en het bevalt me meer dan prima. Maar goed dat wist ik al. Het belangrijkste was dat Mouss het ook moet kunnen en dat gaat helemaal perfect!
Door ilovegoldenretrievers
#970296
Bentie bedelt alleen als ze bij mijn ouders is geweest. Dan krijgt ze wel iets wat van de tafel afvalt, zoals een stukje ei of wat kaas. Als we dan weer thuis zijn, dan probeert ze het wel even, maar dat is dan gauw weer over. Bentie krijgt 1 keer per dag een volle maaltijd en in de ochtend wat kefir, gewoon een lekker laagje.
Door laura86
#971418
Bo krijgt nu nog twee keer per dag eten. 1 keer ongeveer 200 gram en 1 keer ongeveer 450 gram. Hij is nu 7 maanden en 17 kg, hij wordt ongeveer 23 kg. Hij groeit niet zo hard meer, zeker niet meer dan een kilo per maand.

Ik zou op zich over willen stappen maar weet niet zo goed wanneer ik dat zou kunnen doen. Zou dat nu al kunnen, of is dat te jong?
Door cindy1986
#971466
Ik zit er ook over te denken 1 keer per dag te gaan voeren. Alleen al omdat me dat heel wat werk scheelt met porties verdelen. Ik heb ook het idee dat ze dan voller zitten, omdat ze in één keer een grote portie krijgen.
Denk wel dat ik dat eerst zou moeten inleiden met minder gaan geven bij de ene maaltijd, om het af te bouwen. Ik heb hier namelijk een hond die 'klok kan kijken' en je dan niet met rust laat totdat ze eten heeft gehad  ::) (weet het, kwestie van opvoeding).

Ik vraag me dan alleen af wanneer het beste is om ze te gaan voeren. Ik werk nu 3 dagen per week, dus ga 's ochtends om 8 uur weg. Het lijkt me dan niet verstandig om ze 's ochtends een grote maaltijd te gaan geven, toch? Op de één of andere manier heb ik het idee dat je er wel even bij moet blijven als ze uitgegeten zijn. Of is dit onzin? 's avonds na ons avondeten doe ik een grote wandeling met ze. Dat is rond half 7 (ik ben om half 6 thuis), dus om half 6 een grote hoeveelheid eten geven is dan niet slim. Na het wandelen dan? Krijgen ze rond 8 uur/half 9 te eten. Wat is beter voor de vertering? Overdag zijn ze dus alleen, slapen ze, en 's nachts slapen ze.
Door Lizzy
#972348
cindy1986 schreef: Ik zit er ook over te denken 1 keer per dag te gaan voeren. Alleen al omdat me dat heel wat werk scheelt met porties verdelen. Ik heb ook het idee dat ze dan voller zitten, omdat ze in één keer een grote portie krijgen.
Denk wel dat ik dat eerst zou moeten inleiden met minder gaan geven bij de ene maaltijd, om het af te bouwen. Ik heb hier namelijk een hond die 'klok kan kijken' en je dan niet met rust laat totdat ze eten heeft gehad  ::) (weet het, kwestie van opvoeding).
Ja, hier dragen ze ook alle drie een Mickey Mouse horloge. En dan kijken ze mij aan met "zeg, vergeet jij niet wat?". Toch heb ik dat niet gedaan, het afbouwen. Want uiteindelijk komt toch de dag dat ze niks krijgen.... Ik heb hier 3 Dalmatiers waarvan 1 er super kan drammen. Hij heeft vaak een langere adem dan ik. Ik heb ze toch van de een op de andere dag geen ontbijt meer gegeven. En ja hoor, naar hun ochtendwandelingetje begon vooral meneer heel hard te bleren om zijn ontbijt. Ik ben gewoon naar boven gegaan (ze kunnen me niet achterna) en ben daar een tijdje gaan zitten lezen. Ik ben een paar dagen wat vroeger naar het bos gegaan (om het hele ritme te doorbreken). Toen we terug kwamen van de wandeling, waren ze het pikaal vergeten, dat ontbijt. En om 16 uur kregen ze hun volle bak. Na een paar dagen waren ze er aan gewend. En mijn honden zijn 12 en 11 en 3 jaar oud dus zelfs een oudere hond went er nog aan.
Ik vraag me dan alleen af wanneer het beste is om ze te gaan voeren. Ik werk nu 3 dagen per week, dus ga 's ochtends om 8 uur weg. Het lijkt me dan niet verstandig om ze 's ochtends een grote maaltijd te gaan geven, toch? Op de één of andere manier heb ik het idee dat je er wel even bij moet blijven als ze uitgegeten zijn. Of is dit onzin? 's avonds na ons avondeten doe ik een grote wandeling met ze. Dat is rond half 7 (ik ben om half 6 thuis), dus om half 6 een grote hoeveelheid eten geven is dan niet slim. Na het wandelen dan? Krijgen ze rond 8 uur/half 9 te eten. Wat is beter voor de vertering? Overdag zijn ze dus alleen, slapen ze, en 's nachts slapen ze.
Oh ja, ik vind dat je er absoluut bij moet blijven. Ik zelf zou ze na het wandelen gaan geven. Je kunt ze s' morgens of 's middags (maak daar nou ook niet direct een gewoonte van dus houdt het flexibel en geef niet iedere dag op hetzelfde tijdstip) wat geitenyoghurt of karnemelk geven met een schepje rauwe honing. Tegen de honger. Dat kan prettig werken bij het wennen. Maar ja, als het jou dus beter uit komt om ze 's morgens eten te geven: doe je dat. Wat je ook nog kunt doen: gewoon eten geven wanneer het jou uit komt. De ene keer 's morgens, de andere keer 's avonds.
Door ~Joke~
#972403
Hier waren er twee hardnekkige zeurkousen. Kyra had zich er na 1 gemist ontbijt bij neergelegd dat ze s morgens niets meer kreeg, Spike en Penny hebben een week gezeurd en zijn daarna nog een week alert geweest  8) 8)
Ze stonden al een tijdlang op s morgens 1/3 en s avonds 2/3 maaltijd. Het ontbijt stelde dus al niet zoveel meer voor.
Vooral Spike was spannend omdat hij last van epileptiforme krampaanvallen heeft en vaak galspuugde op de lege maag. Maar de overgang van twee naar 1 maaltijd heeft ook hij vlekkeloos genomen  :)
Het scheelt ook een hoop werk nu ik s morgens niet meer met vlees hoef te mieren  ;)
Door cindy1986
#972436
Ok, ik ga volgende week beginnen met 1x per dag eten geven, dan zijn mijn ouders op vakantie en heeft mijn moeder ook geen last de eerste week van een zeurende Kiera (die gaat gewoon naar mijn moeder als ik niks geef  ;))

Ik denk dat ik ze inderdaad 's avonds na het wandelen de maaltijd geef. Kunnen ze gewoon lekker druk rennen tijdens het wandelen en daarna lekker uitbuiken. En in het weekend zou ik inderdaad eens tussen de middag kunnen geven. Misschien kan ik de 'klok in Kiera' dan wat tot rust brengen  ;) Rakker zal er niet echt moeite mee hebben, die wil 's ochtends wel vaker niet eten.

Hoop dat het gaat lukken, scheelt me 's ochtends voor het werken dat gedoe met het vlees en het vlees verdelen gaat dan ook een stuk makkelijker  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door