Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Edelgrijsje
#956837
Lamspoten zijn prima recreatiebotten. Wanneer de pootjes van heel jonge lammeren afkomstig zijn, dan zijn de botten behoorlijk zacht. Zijn de pootjes van oudere lammeren, dan zijn de botten harder en moet je ze niet te vaak geven om gebitsslijtage te voorkomen.


Dit komt van de Barfclub...ik dacht ineens , daar heb ik dat gelezen.... :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#956863
:-[ Ik krijg wel eens van die lamspootbotjes (kaal) van mijn slager. "Voor de hondjes, kunnen ze lekker van eten. Ze zijn heeeel zacht" zegt hij. Hij bedoelt het goed, maar ik vind ze knoerhard en gooi ze altijd weg  :-\
Door Leonw
#956866
De ontlasting van Timo was vandaag weer prima, ik heb geen stuk bot kunnen vinden.
Vanavond heeft hij dus de rest van de kop gekregen.
Het is echt een genot om hem te zien kluiven aan de kop.
Ik heb wel het laatste stuk weggenomen. Dit was de bovenste helft van de schedel. Alleen nog maar bot, dus dat vind ik voor nu nog niet zo nodig.
Door Mevroi Kruim
#956875
Heeft 'ie de onderkaken op? Die zijn nl echt hard als het een wat ouder lam is, de rest eten ze hier zonder problemen en 'ze hier' zijn een stukkie kleiner dan een Dalmaat.
Door Leonw
#956890
Jawel, de onderkaken zijn ook op, inclusief tanden. Maar ik ga er vanuit dat die tovh niet verteerd worden...???
Door Leonw
#957252
Nee, echt wel wat groter... Het zal toch geen schapenkop zijn geweest hoop ik.
Zijn ontlasting was wel prima, dus daar hoef ik me alvast geen zorgen over te maken.
Mijn kop was overigens gevild, en er zaten ook geen poten meer bij.
Kun je ze zo (dus als op de foto) ook bij de islamitische slager kopen???
Ziet er goed uit!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#957275
Indy laat de kaken en tanden altijd liggen  8)
Sita krijgt geen lamskop meer, want die probeert de kiezen te vermalen tussen haar tanden :o
Door Leonw
#957284
Ik heb vandaag ook enkele stukken kaak met tanden tussen het gras gevonden, maar niet allemaal.
Hij zal dus ook wel wat opgegeten hebben. In zijn poep heb ik echter niets kunnen vinden. Het waren gewoon egale drollen.
Hier is het dus wel voor herhaling vatbaar.
Door roefus
#957287
Leonw schreef: Nee, echt wel wat groter... Het zal toch geen schapenkop zijn geweest hoop ik.
Zijn ontlasting was wel prima, dus daar hoef ik me alvast geen zorgen over te maken.
Mijn kop was overigens gevild, en er zaten ook geen poten meer bij.
Kun je ze zo (dus als op de foto) ook bij de islamitische slager kopen???
Ziet er goed uit!
:o :o :o

Dat MEEN je niet?

Dat jij nog aan je pc zit !!!!  :o 8) ;D ;D ;D
Door Leonw
#957664
Voordat mijn kop gevild werd heb ik gelukkig een cursus braille  gevolgd ;) ;D
Door Edelgrijsje
#957736
Ik heb gisteren m`n lamsorganen en botten opgehaald bij de boer, Ik had 4 lamskoppen ( groter dan op de foto hoor  ;) ) De lammeren zijn dan 6 maanden oud, die hebben een grotere kop. Dat lam op de foto kreeg ik erbij, dat was eergisteren gestorven en zou naar de destruktie gaan, Ik heb het meegenomen en met behulp van een vriendin ( boerin)  in stukken gesneden. Hij was pas 6 weken, vandaar. Maar inderdaad had ik ook 1 kop met huid, die was ritueel geslacht, de anderen zijn grstript en zonder ogen.
Ze hebben gisteren allemaal heerlijk gegeten, Jolie heb ik vandaag en gisteravond laten vasten, die zat propvol :D

Afbeelding
Door Huskymeisje
#958075
Kruimel schreef: Als je boft, of eraan denkt om het te vragen, heeft de leverancier ze al doormidden gezaagd. Da's de makkelijkste manier. Is dat niet het geval dan roep ik heer Kruimel, gewapend met De Bijl, te hulp. Die heeft de kop met een paar goedgemikte klappen doormidden. Is heer Kruimel niet thuis dan hak ik zelf, gaat ook prima. Zagen heb ik een keer geprobeerd, dat gaat echt nauwelijks omdat de tanden vollopen met botsutkjes en vet.
Ik geef ze altijd gewoon de kop in z'n geheel en wanneer ze uitgegeten zijn ruim ik ze op en krijgen ze de dag erop de rest.
Door Edelgrijsje
#958114
Ja, met van die grote honden kan dat, maar ik heb ook nog 2 kleine ;) , dus dan moet ik het toch op een andere manier doen.
Door Huskymeisje
#958118
Edelgrijsje schreef: Ja, met van die grote honden kan dat, maar ik heb ook nog 2 kleine ;) , dus dan moet ik het toch op een andere manier doen.
snap ik toch. Zou ik ook doen hoor.

Ze zijn er hier trouwens dol op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door