Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Brecht
#953398
ben benieuwd wat je doet! wij gooien de nageboorte van de veulens altijd weg... al moet ik wel zeggen dat zolang het er nog ligt Anderz erg fel is op iedereen die in de buurt durft te komen van die nageboorte en ze zou het maar al te graag opeten, maar dat mag ze niet van me omdat ik dus ook niet goed weet of het kwaad kan... Heb er verder geen ervaringen mee...
Gebruikersavatar
Door EllenL
#953492
??? De placenta is gewoon de barriere/grens tussen moeder en kind, euh, merrie en veulen in dit geval, waar voedings en afvalstoffen van het bloed van de een naar het bloed van de ander gaan en vice versa, volgens mij worden er niet specifiek afvalstoffen in opgeslagen, en zelfs als dat wel zo zou zijn, we voeren onze beesten toch ook lever, of denk ik nou te simpel?

Het lijkt me dat het vooral rijk is aan bloed, dus ijzer, en als honden er zo door aangetrokken worden is het vast ook goed voor ze  8)
Ik kan in ieder geval niet zo snel een reden bedenken dat het kwaad kan...
Door hellenbanjerbo
#953522
met de nageboortes van paarden heb ik geen ervaring, wel met die van koeien. en wat vinden mijn honden die lekker!!! om te eten, om in te rollen, het is allemaal even vurrukkulluk. en trouwens niet alleen voor honden. ik zie ook heel veel vogels er van snoepen.
Door 202Spots
#953543
Vroeger werd de nageboorte van de kalveren op de mesthoop gegooid en de honden sleepte het er meestal weer van af om op te vreten...kweet wel dat ze het lekker vonden,maar de volgende dag meestal ook aan de diaree waren...
En persoonlijk zou ik het niet geven :-\
Door tieneke
#953544
hellenbanjerbo schreef: met de nageboortes van paarden heb ik geen ervaring, wel met die van koeien. en wat vinden mijn honden die lekker!!! om te eten, om in te rollen, het is allemaal even vurrukkulluk. en trouwens niet alleen voor honden. ik zie ook heel veel vogels er van snoepen.
Een beetje nageboorte van een groot paard weegt wel een paar kilo spreek ik uit eigen ervaring,dan zou ik deze lekkernij? ook nog eens moeten portioneren?  :-X ;D ;D
Maar eerlijk gezegd zie ik er geen enkele voedingswaarde in net als luchtpijp,long en uierboord etc dus verdwijnt ie hier gewoon in de vuilcontainer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#953864
Jolly schreef: gunst zeg, is tie niet verdwenen. ;) ;D
hihi nou was ik met fenna in ziekenhuis bevallen, dus had niet eens gekund, maar met Joppe had ik het wel kunnen doen, want er werd gevraagd dor verloskundige en kraamhulp wat ik met het "huisje" wilde doen.
Helemal niet meer aangedacht.
Tja, dat ie het risico van op het board schrijven i.p.v. de bar, hier blijven de berichten staan ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#953866
cathrien schreef: Ik heb het doorgelezen maar dit gaat om de menselijke placanta wat in het ziekenhuis ook bewaard wordt voor medicamenten uit te maken.
Tja, dat de pharmacy misschien nog iets kan met zo'n menselijk placenta lijkt me bijzaak. Verder lijkt mij dat een placenta een placenta is, de een wat groter dan de ander, maar het idee is hetzelfde.
Door miik
#953953
Ik heb anderhalf aar in Canada gezten op een ranch. Daar aten de honden ook altijd de nageboortes op van de dieren (ook van de paarden). Maar hoe ze daarop reageerden en of ze aan de diarree gingen dat zou ik niet weten, want ze liepen altijd buiten.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#954185
Ik zal even opletten, als alles goed gaat krijgen we aan het eind van de week ook een veulentje. :)  De hond komt altijd kennismaken als moeder en kind er rustig bij liggen (staan). Ik geloof dat de stalhond dan ook altijd een stukje krijgt; zeker geen hele placenta (het is trouwens een brokkenhond). Maar zeker weten doe ik het niet. 't Is al weer drie jaar geleden dat er een veulentje was.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#954376
Kruimel schreef: Spannend! We krijgen toch wel foto's he? Van het veulen bedoel ik, niet van de nageboorte  :P
Ik ga m'n best doen! Placenta's zien er tenslotte allemaal hetzelfde uit.  :P
De veulentjes komen meestal rond een uur of 1 's nachts en ik wordt op het allerlaatste moment m'n bed uitgebeld (lees: ik mag zo lang mogelijk blijven slapen  ;) :)) om te komen helpen. Meestal ben ik pas goed wakker tegen de tijd dat de placenta eruit komt.  :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door