Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Happy Tail
#946002
als je geitenribben bij IC besteld moet je gewoon vragen om "jonge" geit, dan gaat het meestal goed. en als ze wat te vet zijn dan snij ik het meeste eraf. het is me het prijsverschil wel waard ;)
Door Laura2004
#946022
audier schreef: Laura...haal je de schapenribben ook bij het ic of bedoel je de lamsribben van herby?
Ik haal de schapenribben bij het islam centrum en de geitenribben ook.
Gebruikersavatar
Door pike
#946041
waren dat ook geitenribben van het ic of ergens anders vandaan?
[/quote]
nee die waren niet van het ic maar van cn, de lams waren van Herby  ;)
Door Eef+Stippels
#946043
audier schreef: ooooh...kijk daar zit het verschil dus... de geitenribben zijn echt alleen de ribben...met weinig vlees dus. Ok dan is dat ook weer duidelijk...dank je  :)
Dat verschilt dus waar je het haalt. Als ik bijvoorbeeld geitenribben bij het slachthuis haal, zit al het vlees er nog op, dus daar zit heel veel vlees aan.
Door Antonia
#946093
Ik denk, zeker weten doe ik het niet, dat het prijsverschil ook zit in het feit dat de lamsribben ook worden gebruikt voor menselijke consumptie (spare-ribs) en de geitenribben niet of minder. De vraag naar lamsribben is denk ik groter.

Ik geef alleen maar geitenribben van jonge geiten, zodra de geiten wat ouder zijn vind ik ze te hard, te scherp en te vet.
Ik heb één keer een slechte ervaring met geitenribben gehad met het IC, overigens is dat - toen ik het IC daarover aansprak - heel keurig gecorrigeerd. Sindsdien vraag ik altijd bewust om ribben van jonge geiten.

Ik heb dit keer voor het eerst lamsribben via Herby. Die zijn iets goedkoper dan bij het IC, voor mij makkelijker te verkrijgen (Herby bezorgt aan huis, het IC niet) en van een hele goede kwaliteit.
Door 202Spots
#946112
Ik heb ook alleen maar harde geiten rib gehad...kalf rib vind ik ook hard en runder rib koop ik nooit meer..
hier dus alleen nog maar de lams ribbetjes
Door audier
#946186
Antonia schreef: Ik denk, zeker weten doe ik het niet, dat het prijsverschil ook zit in het feit dat de lamsribben ook worden gebruikt voor menselijke consumptie (spare-ribs) en de geitenribben niet of minder. De vraag naar lamsribben is denk ik groter.

Ik geef alleen maar geitenribben van jonge geiten, zodra de geiten wat ouder zijn vind ik ze te hard, te scherp en te vet.
Ik heb één keer een slechte ervaring met geitenribben gehad met het IC, overigens is dat - toen ik het IC daarover aansprak - heel keurig gecorrigeerd. Sindsdien vraag ik altijd bewust om ribben van jonge geiten.

Ik heb dit keer voor het eerst lamsribben via Herby. Die zijn iets goedkoper dan bij het IC, voor mij makkelijker te verkrijgen (Herby bezorgt aan huis, het IC niet) en van een hele goede kwaliteit.
De lamsribben heb ik ook van herby maar de laatste keer had onze pup er stopverfpoep van. Echt grijs en niet van de stoep op te pakken...zo plakkerig als ik weet niet wat. Na het hier op bp eens gevraagd te hebben dacht men dat het gewoon te vet was geweest. De rest had er geen last van. Die hadden gewone poep. Nu dacht ik de geitenribben eens te proberen maar uit de reakties denk ik dat die misschien toch ook te vet is voor haar. Ik zal ze over een poosje wel eens proberen als ze wat ouder is.....
Door Femke
#946239
Kruimel schreef: Lamsribben zijn duur vanwege de blauwtong, er zijn gewoon weinig lammeren dit voorjaar.

nou, of het door de blauwtong komt betwijfel ik.... Geiten kunnen net zo goed als schapen getroffen worden door blauwtong, en zo lang als ik ribben voer (niet zo heel lang, een jaar of 3) zijn lamsribben al veel duurder dan geitenribben. En toen was er nog geen uitbraak van blauwtong geweest in NL.

Lamsvlees is in Nederland veel bekender van geitenvlees, en daardoor is er meer vraag -> gaat de prijs omhoog. Ik denk geit door Hollanders nagenoeg niet gegeten wordt, itt lamsvlees.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#946249
Ik geef ze niet meer de geitenribben.

Rocky zou dat vet wel mogen hebben maar krijgt dunne ontlasting ervan en Donder moet niet te vet eten die komt snel aan.(lijkt op het vrouwtje ;D)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door