Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#98564
;D nee hoor dit is echt een hele andere hoor, volgens mij heet die andere AB Visser. Of misschien heten ze beide wel hetzelfde maar zijn wel hele verschillende personen.
Door nienke_p
#98566
Jolly schreef: ;D nee hoor dit is echt een hele andere hoor, volgens mij heet die andere AB Visser. Of misschien heten ze beide wel hetzelfde maar zijn wel hele verschillende personen.

Oooohhhhhhhhh :D Dat krijg je als je al zolang weg ben, he ;D ;D ;D
Door Janet
#98575
Jolly schreef: ;D nee hoor dit is echt een hele andere hoor, volgens mij heet die andere AB Visser. Of misschien heten ze beide wel hetzelfde maar zijn wel hele verschillende personen.
Die van Toppop heet ook Ad Visser Jol ;).

Ik heb het programma ook niet gezien, helaas, dus wie mij kan helpen... :-\
Laatst gewijzigd door Janet op wo 19 mei 2004, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anna Penta
#98714
Lizzy schreef:

Zuiverhuid van ingredienten..... misschien kun je hen allemaal eens vragen waar zij hun vleesmeel en vet vandaan halen. Ik krijg daarop geen antwoord (van FF en Biofood) en dus is het voor mij al af-uit-klaar.
Da's een goeie! Ik had gister iemand van Biofood aan de lijn, weet niet meer wat die allemaal uitkraamde. Ik heb al deze merken al gemaild en geinformeerd naar de zuiverheid van hun ingredienten. Maar ik heb niet specifiek gevraagd naar waar ze hun vleesmeel en vet vandaan halen. Dat ga ik zeker doen (canidae beweert overigens door een hele rits instanties te worden gecontroleerd, staat op hun website, maar dan nog is de vraag interessant).
Door Anna Penta
#98725
Bij nader inzien, als ik niet eens antwoord krijg op mijn vraag of de ingredienten van het merk geschikt zijn voor menselijke consumptie, kan ik ook mijn eigen conclusie trekken.

ff zien, dit heb ik tot nu toe als reactie gehad:

- canidae: heeft netjes geantwoord: alle grondstoffen zijn stuk voor stuk goedgekeurd voor menselijke consumptie. ( U.S.D.A. /F.D.A. en A.A.F.C.O). Als ze dit zo expliciet op hun website zetten, zou je toch mogen aannemen dat dit waar is... of ben ik nu naief ???

- Denkadog: netjes geantwoord: Alle ingredienten (grondstoffen) die we gebruiken zijn geschikt voor humane consumptie. Dit is ook door de wetgeving bepaald. Al onze voeders worden geproduceerd volgens HACCP en GMP+. Daarom hanteren we ook een niet goed geld terug garantie. Ik heb ze nog om nadere uitleg gevraagd omtrent dat 'door de wetgeving bepaald'. Toch ook een puntje voor Denkadog.

- Biofood gebeld: heleboel blabla, weet niet meer hoe of wat. Overigens geen antwoord gekregen op mail over dit onderwerp.

- Farmfood gemaild. Geen antwoord gekregen.

Blijft over Cavom, die zal ik mailen met een aantal vragen.

Nu ik er zo over nadenk, zouden alleen Canidae en Denkadog betrouwbaar kunnen zijn... en dan met zekerheid de ecovoerders, want die worden wel streng gecontroleerd...
Door Anna Penta
#98728
Vraag ik me nog wat af. Ik had ergens gelezen dat voer dat slachtafval of -vet bevat altijd chemische antioxydanten bevat omdat het al in de grondstof zit. Dus als bijvoorbeeld farmfood geen chemische bestanddelen bevat, zou het toch ook geen slachtafval kunnen bevatten ???
Door Paul_Barte
#98733
Tja.....wat moet je ermee (mis trouwens Nutro en Innova on het rijtje).......

Alle grondstoffen zijn goedgekeurd voor menselijke consumptie...... LOL.

Een brok is een mix van een aantal soorten meel zoals beendermeel, verenmeel enz. enz.

Geef mijn portie maar aan Fikkie!!
Door Anna Penta
#98743
En deze is nog voor Lizzy:
Als een bepaald voer nou in Amerika wordt gemaakt, heeft het volgens mij weinig zin te vragen waar ze hun vleesmeel en vet vandaan halen... of toch wel ???

sorry als ik hier een beetje over doorzaag maar niemand die me verder nog kan volgen :'(
Door Lizzy
#98791
Als ik al die fabrikanten mag geloven dan zijn hun brokken het ALLERBESTE wat je je hond kunt voeren....

Ik zie niet in waarom je een Amerikaanse brok niet zou kunnen vragen waar ze hun vlees en vetten vandaan halen. Die moeten op Internet dan ook vast te vinden zijn.

Ik geloof trouwens niet dat de Amerikaanse controlerende instatie betrouwbaarder zijn dan de Nederlandse.

En ik wil beslist geloven dat FF en Biofood betrouwbare ingredienten gebruikt. Maar waarom willen ze dan niet vertellen waar het vlees en vet vandaan komt? Overigens: met Ecofood van Biofood is het al net zo gesteld als met Biofood zelf. Controle door Eko-instanties of niet.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 19 mei 2004, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anna Penta
#98805
Lizzy, dank voor je antwoord. Ja, dat is waar wat jij zegt over Amerikaans vlees en vetten. Ik zal een aantal brokkenfabrikanten die claimen hoogwaardige producten te gebruiken nog eenmaal mailen en erbij zeggen dat ze kans maken op vermelding in een boek. Maar dan moeten ze wel zwart-op-wit zeggen waar ze a) hun vleesmeel en b) hun vetten vandaan halen.... en lukt dat niet, dan wordt het een treurig stuk over droogvoer :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door