Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annielaumen
#922687
ik geef alleen lamspens
kan ik het makkelijkste aankomen
50 cent is redelijke prijs
gewicht is tussen de 6oo en 900 gram

annie laumen
Door Anthraciet
#922811
Ik geef runderpens en lamspens.

Had vorige keer 1 hele runderpens bij Herby besteld en die woog 13 kilo :o
Kan weer even vooruit dus :D
Door Mevroi Kruim
#922888
Anthraciet schreef: Ik geef runderpens en lamspens.

Had vorige keer 1 hele runderpens bij Herby besteld en die woog 13 kilo :o
Kan weer even vooruit dus :D
;D ;D ja, da's ff stevig doorwerken om dat allemaal netjes vriezerklaar te maken  ;D ;D ;D

Ik voer runderpens, schapenpens en lamspens. Als ik andere penzen kon krijgen voerde ik die ook.
Door Anthraciet
#922906
Kruimel schreef: ;D ;D ja, da's ff stevig doorwerken om dat allemaal netjes vriezerklaar te maken  ;D ;D ;D
Het viel me eigenlijk nog wel mee, met een uurtje had ik het allemaal in kilo-zakken in de vriezer liggen.
Ben langer bezig geweest te kijken waar ik nog genoeg ruimte in de vriezers had voor die zakken ;D
Door roefus
#922977
Ik geef runderpens, lamspens, schapenpens en een enkele keer hertenpens.
Allemaal net zoals het uitkomt.
Door Juul
#924314
Neuh, wartaal praat je niet, want kalfsvlees is ook wat armer dan rundvlees.
zit het verschil in nutrienten van kalf en koe niet meer in de voeding dan in het verschil van leeftijd? Het is al wat langer geleden, maar ik weet nog van vakanties op de boerderij in oostenrijk, dat de kalfjes daar b.v. alleen maar melk en stro kregen, want dan bleef het vlees zo lekker blank. Ik kan me voorstellen dat dat met vleeskalveren hier ook zoiets is (nog afgezien van het gebrek aan beweging)
Gebruikersavatar
Door pike
#924331
Volgens mij krijgen de kalveren hier toch echt wel brok en mais op ze vet te mesten  :-\
Door Laura2004
#924333
pike schreef: Volgens mij krijgen de kalveren hier toch echt wel brok en mais op ze vet te mesten  :-\
Ze wegen meestal rond de 230 kilo als ze met 6 á 7 maanden worden geslacht, dus iets moeten ze wel krijgen om vetgemest te worden, maar ze krijgen wel speciale voeding om te zorgen dat de kalfjes bloedarmoede krijgen.

Ik citeer een tekst van de website van wakker dier:

'Veel mensen eten graag ‘blank kalfsvlees’. Daarom bevat de kunstmelk die de kalfjes krijgen bijna geen ijzer. Dan krijgen ze bloedarmoede en kleurt het vlees niet normaal rood maar blank'.

Niet echt relevant, maar toch goed om te weten:

Cijfers
0% van de kalfjes in de bio-industrie kent zijn/haar moeder.
In ons land zijn momenteel 843.000 kalfjes (CBS 2006). Hiervan heeft driekwart bloedarmoede voor de witvleesproductie.
Door audier
#924436
Terwijl het vlees als het donker is misschien wel dezelfde smaak heeft maar omdat iedereen het zo gewend is moet het blank zijn...wazig eiegnlijk
Door Nynke
#924513
audier schreef: Terwijl het vlees als het donker is misschien wel dezelfde smaak heeft maar omdat iedereen het zo gewend is moet het blank zijn...wazig eigenlijk
Niet alleen wazig, maar DIEPTRIEST !!!!!!   >:( >:( >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door