Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#901559
Lizzy schreef: Ja, en voordat je denkt "ze is gephotoshopt" ;D, Angelique is zo lief geweest om het bordje erachter weg te shoppen (waar je op kon zien dat ze tweede werd op de clubmatch. Van stuk of 20 andere teefjes. En terecht want ze is gewoon bloedmooi, mijn Plinga. Waar is mijn neus-in-de-lucht-smilie?).
Show off :sofa: :flowers:
#901625
Tot nu toe eet Bo (12 weken, 7 kilo) alleen nog maar kippenvleugels, kippennekken, kipkarkas en eendenrug. De rest vind ik zelf nog te hard, maar ik ga binnenkort beginnen met parelhoen en haas. Zolang er voor de rest goed wordt afgewisseld gaat dit volgens mij prima.
Als hij rond de 50% vleesbotten krijgt zou ik er verder ook geen calciumpreparaten aan toevoegen. Ik heb hier ergens gelezen dat dat juist helemaal niet goed is voor opgroeiende pups.
#901704
Mijn newfypup is vanaf 8 weken bij ons op vers overgegaan.Bij de fokker was ze gewend om brok te eten.Kreeg een zakje mee.Nou ze trok haar neus op en liep weg.Heb haar toen een kippennekje gegeven om te kiiken hoe ze daar op reageerde.Nou die was zo op.Heb haar op allerlei soorten kvv gehad,ook omdat ik onzeker was.Maar merkte al gauw dat ze langer plezier had met wat knaagspul.De kvv is hap slik weg. We hebben haar sinds 2 december toen was ze 8 weken en woog 6 kilo.Nu al 15 kilo.Ze eet echt alles hele stukken konijn,ree,haaskarkas,zalmkop,kip,eendagskuikens,kwartel,rund,schaap,panharing,sardientjes en allerlei soorten pens groente en fruit.we noemen haar dan ook ons makkelijke barfertje.Als de kvv op is ga ik met haar ook 100 % op barf over. :D
#902096
Lizzy schreef: Ja, en voordat je denkt "ze is gephotoshopt" ;D, Angelique is zo lief geweest om het bordje erachter weg te shoppen (waar je op kon zien dat ze tweede werd op de clubmatch. Van stuk of 20 andere teefjes. En terecht want ze is gewoon bloedmooi, mijn Plinga. Waar is mijn neus-in-de-lucht-smilie?).
Die gedachte was nog niet eens bij me opgekomen :)
#970957
Sietie schreef: ik heb mijn nest op barf op laten groeien. De puppymix die op dit forum wordt beschreven heb ik daarvoor gemaakt. (en half energique) in die puppymix heb ik 50 tot 60 vleesbot (gemalen parelhoenkarkas, gemalen kipkarkas, gemalen haaskarkas, gemalen konijn.) 20% spiervlees zoals rund, lam, hert, konijn, haas, eend enz) 20% groentemix, waarin diverse soorten groenten zon 12 tot 14 soorten, daar nog aan toegevoegd eieren, volle yoghurt, kwark en lever. En bij opdiening nog visolie of zalm olie...daarnaast kregen ze gemalen zalm. Op dit moment (1 pup gehouden maar de andere pups worden ook nog op deze manier gevoed) geef ik als basis de pupmix nog steeds maar ook steeds meer barfonderdelen zoals kipkarkas, rundvlees in grotere stukjes, lamsvlees, pens, sardientjes, hertenspiervlees, kwartels, parelhoenkarkas, hart en haasspiervlees(haas vind ik het bot nog te hard)zal nog wel wat vergeten zijn , maar dit is ongeveer wat ze krijgt, ze is nu 8 maanden en ziet er uit om door een ringetje te halen! Ook op shows doet ze het goed, terwijl er toch vaak gezegd wordt dat je niet met een barfgevoerde pup eerst naar een show hoeft te gaan omdat ze langzamer groeien ...maar ondertussen is ze 3 keer naar een show geweest, de eerste keer was ze de jongste van haar klasse en was ze niet geplaatst, de tweede keer werd ze in Zwolle eerste, en Beste baby van haar ras! de derde keer(Eindhoven) werd ze Eerste en Beste pup van het ras plus 5e in de eindkeuring(alle rassen)dus het kan wel :D ;D dus als je een molen hebt zou ik mooi dingen malen die de pup nog niet zelf kan kauwen kun je toch mooi gevarieerd voeren
Waar staat de puppymix op het forum beschreven. Ik kan het niet vinden. Mss heb ik er overheen gelezen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door