Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#895333
dorinekok schreef: duidelijk iemand die vaker met het bijltje gehakt heeft. Mannen moeten volgens mij het idee krijgen dat iets: goedkoper is of makkelijker is en anderszins dat ze de "man" kunnen uithangen en dan rennen ze voor je.
Je moet wel oppassen dat hij niet gaat roepen dat je maar moet minderen met je barf-spullen en dat er anders gewoon een zak brok in de gang komt te staan....
Oh, nou gelukkig heb ik een man die zelf never-nooit de honden brokken zou willen geven. Hij is er net zo heilig van overtuigt, van BARF, als ik. En dat was ie heel snel. Eigenlijk direct. Ik heb dus ook niet eerder met het bijltje gehakt. Ik heb meer een levendige fantasie over wat je met bokkige mannen moet doen ;D. Leo sleept trouwens zelf al die vriezers mee naar huis ;D! Maar ja, hij haalt het vlees, hij verpakt het vlees, hij slaat het vlees op en hij haalt 's avonds het eten uit de vriezer, dus hij heeft zo zijn eigen systeem zeg maar ;D.
Door Red_Hunter
#895348
Lizzy schreef: Oh, nou gelukkig heb ik een man die zelf never-nooit de honden brokken zou willen geven. Hij is er net zo heilig van overtuigt, van BARF, als ik. En dat was ie heel snel. Eigenlijk direct. Ik heb dus ook niet eerder met het bijltje gehakt. Ik heb meer een levendige fantasie over wat je met bokkige mannen moet doen ;D. Leo sleept trouwens zelf al die vriezers mee naar huis ;D! Maar ja, hij haalt het vlees, hij verpakt het vlees, hij slaat het vlees op en hij haalt 's avonds het eten uit de vriezer, dus hij heeft zo zijn eigen systeem zeg maar ;D.
mmmm dat klinkt als muziek in de oren zo'n man.
Ik heb niets te klagen hoor, hij doet heel veel voor me en rijdt ook altijd mee om BARF spullen op te halen, maar verder bemoeit hij zich niet met Barfen.
Hij is wel overtuigd dat brokken niet kunnen, maar KVV vindt hij ook prima.

Groetjes Trudie
Door peerle
#895351
Wij hebben een kast, maar ik zou er graag nog een kist bijhebben, nu is er bijna geen plaats voor onze diepvriesspullen (alsof die er wel gaat zijn met de kist, je kent dat wel, direct alles volgeladen met RMB's ;)).

Kwijtraken gebeurt de laatste tijd niet meer, er staat op een papier precies wàt er in de diepvries zit en in welke lade :).
Door Cindy de Wolf
#895358
Nu gaat onze (scharrel)slager zijn inventaris vernieuwen dus zo lief als mijn vriendje is heeft hij gevraagd wat met de oude inventaris gaat gebeuren waaronder een stuk of 3 vriezers en ja hoor die zouden weggegooid worden. Je begrijpt dus dat die nu onze kant opkomen eind feb ;D ;D :)
Door Cindy de Wolf
#895359
Lizzy schreef: Leo sleept trouwens zelf al die vriezers mee naar huis ;D! Maar ja, hij haalt het vlees, hij verpakt het vlees, hij slaat het vlees op en hij haalt 's avonds het eten uit de vriezer, dus hij heeft zo zijn eigen systeem zeg maar ;D.
Dan hoop ik maar dat ik het goed gedaan heb ;)
Door *Natasja*
#895362
dorinekok schreef: duidelijk iemand die vaker met het bijltje gehakt heeft. Mannen moeten volgens mij het idee krijgen dat iets: goedkoper is of makkelijker is en anderszins dat ze de "man" kunnen uithangen en dan rennen ze voor je.
Je moet wel oppassen dat hij niet gaat roepen dat je maar moet minderen met je barf-spullen en dat er anders gewoon een zak brok in de gang komt te staan....
Nee, daar hoef ik gelukkig niet bang voor te zijn. In eerste instantie had hij ernstig zijn twijfels, toen ik langzaamaan begon met BARF-en, hij vond KVV prima, maar ik moest het niet overdrijven. Inmiddels is híj degen die op verjaardagen trots vertelt wat onze honden eten en waarom dat veel gezonder is.
Door Boefke
#895365
Een kast lijkt handiger, maar is het niet is mijn ervaring. Het stapelt voor geen meter. Alles valt eruit en er kan toch al niet veel in. Ik had een kist, als je daarin met structuur bergt dan is het heel makkelijk eruit halen. Gewoon van bovenaf naar beneden werken tot ie leeg is :D
Door Red_Hunter
#895380
*Natasja* schreef: Nee, daar hoef ik gelukkig niet bang voor te zijn. In eerste instantie had hij ernstig zijn twijfels, toen ik langzaamaan begon met BARF-en, hij vond KVV prima, maar ik moest het niet overdrijven. Inmiddels is híj degen die op verjaardagen trots vertelt wat onze honden eten en waarom dat veel gezonder is.
Lijkt een beetje op mijn mannetje zo te horen, dus er is nog hoop voor mij voor de laatste stap. Peet vindt ook KVV prima en moet nu nog wennen aan de barf, maar als ik jou hoor dan denk ik wel dat volledig barf er bij mij ook nog wel aankomt ;)

Groetjes Trudie
Door Sylvi@
#895387
Red_Hunter schreef: Lijkt een beetje op mijn mannetje zo te horen, dus er is nog hoop voor mij voor de laatste stap. Peet vindt ook KVV prima en moet nu nog wennen aan de barf, maar als ik jou hoor dan denk ik wel dat volledig barf er bij mij ook nog wel aankomt ;)

Groetjes Trudie
Hier is het precies zo gegaan, brokjes waren toch prima, maar toch op kvv overgegaan, nou barf was echt onnodig hoor, maar als mijn vriend maar kvv mocht geven als hij de beesten eten moest geven hoorde je hem niet. Inmiddels vind hij barf ook prima, maar wil alleen gemakkelijke dingen geven en geen geitenribben bv, dat vind hij eng, dat vind ik prima :-* krijgt ze spiervlees, groente of bv kippennek als ik er niet ben. Dus een kwestie van tijd denk ik en langzaam aan het idee laten wennen.
Door Red_Hunter
#895389
sylvi@ schreef: Hier is het precies zo gegaan, brokjes waren toch prima, maar toch op kvv overgegaan, nou barf was echt onnodig hoor, maar als mijn vriend maar kvv mocht geven als hij de beesten eten moest geven hoorde je hem niet. Inmiddels vind hij barf ook prima, maar wil alleen gemakkelijke dingen geven en geen geitenribben bv, dat vind hij eng, dat vind ik prima :-* krijgt ze spiervlees, groente of bv kippennek als ik er niet ben. Dus een kwestie van tijd denk ik en langzaam aan het idee laten wennen.
Ah wij zitten in dezelfde fase. Op de dagen dat ik werk, geeft hij eind van de middag de honden te eten.  Eerst was het nog KVV op die dagen, nu geeft hij wel barf, maar hetzelfde als bij jou, de gemakkelijke dingen bv eendennekken of kwartels met groentemix.
's Morgens krijg ik hem nog niet zo ver.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#895818
Lizzy schreef: Neeejjjj, zoiets moet je heel langzaam inmasseren ;D

Ik kan je wel een tip geven. Wanneer er eigenlijk in de kast niet veel meer bij kan, stuur je hem voor een barfboodschap naar het IC. En je zorgt dat jij niet thuis bent als hij het moet verpakken en op moet bergen. Dan staat hij daar met de verpakte spullen en krijgt hij het net niet opgeborgen in de kast....

En DAT is het perfecte moment om over de kist te beginnen (want daar begint hij natuurlijk over te klagen, als je thuis komt). Ik geef toe, het IS een beeeeetje vals ;D
Dat zou hier niet werken, dat staat de barfboodschap gewoon in de koelkast of in de schuur. ;D

Als ik moest kiezen tussen kast of kist, dan werd het kist. De kast is hier leuk voor de kleinere dingetjes zioals de zakjes sardines, de kwarteltjes en de kiloverpakkingingen orgaanvlees, maar het grote spul schuift lekker de kist(en) in.
Door Happy Tail
#895829
*Natasja* schreef: Wij hebben een kast, maar ik zou er graag een kist bij willen. Ik durf het alleen nog niet ter sprake te brengen 

:-X ;D ;D ;D

als het alleen voor de doggies is...waarom kijk je niet eens voor een 2de handsje. Staat hier een 200 litertje voor 20 Eur ;D
Door audier
#895836
Happy Tail schreef:
als het alleen voor de doggies is...waarom kijk je niet eens voor een 2de handsje. Staat hier een 200 litertje voor 20 Eur ;D
Ja ik heb net op marktplaats ook zitten kijken en daar staan ook wel leuke niet al te ver weg maar ik zou niet weten hoe ik die dan hier moet krijgen want zo'n ding moet je toch rechtop vervoeren......

Groetjes, Karin
Door laura86
#895839
audier schreef: Ja ik heb net op marktplaats ook zitten kijken en daar staan ook wel leuke niet al te ver weg maar ik zou niet weten hoe ik die dan hier moet krijgen want zo'n ding moet je toch rechtop vervoeren......

Groetjes, Karin
Je hoeft hem niet rechtop te vervoeren, maar je moet wel 24 uur wachten voor je hem aansluit als je hem platlegt.
Door audier
#895840
laura86 schreef: Je hoeft hem niet rechtop te vervoeren, maar je moet wel 24 uur wachten voor je hem aansluit als je hem platlegt.
Is dat zo?? ik dacht dat er van die vloeistof wegliep als je hem plat neer legt.

Groetjes, Karin
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door