Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#860732
ik voer ook geen rund en geitenbotten. Vind dat die kleine bekkies dat niet aankunnen. Ik hou het dus op gevogelte, goed bevleesde lamsribbetjes, konijnenkoppen, hazenboutjes, karkasjes, nekken en natuurlijke de zalmkoppen, panharing, sardientjes enzv. Ik heb 1x een runderrib gegeven maar moest de honden gelijk op de microlax zetten omdat ze verstopt zaten :-\ Geef jezelf de tijd, het komt vast wel weer. Succes :)
Door geer
#860738
tiny schreef: ik voer ook geen rund en geitenbotten. Vind dat die kleine bekkies dat niet aankunnen. Ik hou het dus op gevogelte, goed bevleesde lamsribbetjes, konijnenkoppen, hazenboutjes, karkasjes, nekken en natuurlijke de zalmkoppen, panharing, sardientjes enzv. Ik heb 1x een runderrib gegeven maar moest de honden gelijk op de microlax zetten omdat ze verstopt zaten :-\ Geef jezelf de tijd, het komt vast wel weer. Succes :)
Hier ook hoor. Ik vind de meeste runderbotten voor Ted eigenlijk te groot. Plus het feit dat ik uren sta te hakken wil ik een beetje een acceptabel dwerteckelstukje d'r af krijgen. Ik vind het eigenlijk best natuurlijk om kleine hondjes ook kleinere prooidiertjes te voeren.
Door roefus
#860838
lightning schreef: hallo,

na dat mijn hond afgelopen vrijdag is overleden op de operatie tafel (lees topic in het medische hoekje) ben ik zo geschrokken dat ik heel veel moeite heb om mijn andere honden te eten te geven. ben nu dus bang voor barf. behalve dan het vlees en orgaan voornamelijk overal waar bot aan zit. dus alle karkassen. aan 1 kant wil ik maar wat graag stoppen maar aan de andere kant heb ik 1 hond die doet het alleen goed op barf. de rest verdraagt ze dus niet. ik geef ze dus wel bottenvoeding maar merk dat het steeds minder word en dat is niet goed. kan iemand mij aub helpen :'( :'(
Hoi Mirjam, ik kan me hartstikke goed voorstellen dat je nu angstig bent om botten te geven.
Zoals anderen ook al zeggen, misschien voorlopig zelf malen, wat eischaalpoeder erbij?
Wellicht dat je het, na verloop van tijd, dan toch weer een beetje aandurft om zachte botjes te geven. Desnoods eerst flink erop meppen.
Ribben e.d. zijn zeker geen noodzaak.
Nogmaals heel veel sterkte, want ik denk dat dit ontieglijk moeilijke dagen voor je zijn  :'(
Door pallas
#861010
Hoi Mirjam, natuurlijk zie je het nu niet zitten om je honden weer barfspul te geven, ik vind dat een hele logische reactie. Om je hond zo te verliezen, dat is niet niks hoor :bigarmhug:

Verder sluit ik me bij roefus aan: probeer eventueel een slager te vinden die bot (kip?) voor je wilt malen. Sommmige voeren kipgehakt dat is geloof ik ook gemalen kipkarkas. Wat spiervlees en groenten erbij en dan ben je ook compleet. voor de andere honden kan je misschien een goede kvv kiezen.

Hoe en of je verder nog wilt opbouwen met het geven van barf moet je maar helemaal van je eigen gevoel laten afhangen. Als je gevoel zegt dat het niet lekker zit, dan ook niet doen.
Barfen kan gelukkig op allerlei manieren en ribben kun je gerust door iets anders vervangen.

Ik wens je heel veel sterkte :-*
Door Red_Hunter
#861021
In het alle begin, toen ik nog niet zo in het barf was ingelezen, gaf ik wel gemalen kippenkarkassen, die kon je hier op de markt bij de poelir bestellen.
Ik weet niet waar jij woont, maar vraag het eens na op de markt of bij een poelier.

Heel veel sterkte
Trudie
Door bea
#861055
He mirjam hier in Almere stad op de markt staat een poelier en die verkoopt kippengehakt, dat is kippenvlees met gemalen karkas erin. Hij staat tegenover de Mc Donalds.
Bij herby heb ik ook een keer runderknars besteld dat is kraakbeen, krijgen ze ook goed weg. Is ook een calcimbron (dacht ik)
Door tieneke
#861079
tiny schreef: ik voer ook geen rund en geitenbotten. Vind dat die kleine bekkies dat niet aankunnen. Ik hou het dus op gevogelte, goed bevleesde lamsribbetjes, konijnenkoppen, hazenboutjes, karkasjes, nekken en natuurlijke de zalmkoppen, panharing, sardientjes enzv. Ik heb 1x een runderrib gegeven maar moest de honden gelijk op de microlax zetten omdat ze verstopt zaten :-\ Geef jezelf de tijd, het komt vast wel weer. Succes :)
Runderribben zijn dan ook totaal ongeschikt om te geven,je honden hebben mazzel gehad dat het bij een verstopping bleef.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#861161
lightning schreef: tja ben nu wel bezig met kippennekken en karkassen en zo. maar rund geef ik echt nooit meer en geit ook niet. :-[ door rund is het gebeurd. maar ik betrap me erop als ze bot krijgen dat ik er met mijn neus bovenop sta of ik wel gekraak hoor. en nog ben ik bang... voor morgen heb ik hele kwartel maar ja. voel me er gewoon nu even niet lekker bij
Gewoon een vraag. Bij jouw berichten kwam ik o.a. dit topic tegen. http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg771993
Wat is voor jou het keerpunt geweest om te doen besluiten toch weer een runderrib te geven?

Wat je angst betreft kan ik me alleen aansluiten bij de rest en wat ik al elders op het forum schreef. Ribben zijn niet noodzakelijk, er is zat ander materiaal wat je kunt geven. Blijft je angst erin, dan zou ik gemalen kipbot gaan geven, want je kunt moeilijk iedere maaltijd met een buik vol zenuwen aan je honden geven.
Door lightning
#861177
ben het gaan geven na aanraden van iemand anders die ik ken die barft :-[ maar puur om op te knagen niet als voedsel heb zeker ruim de helft nog weggegooit :'(
Door tiny
#862274
tieneke schreef: Runderribben zijn dan ook totaal ongeschikt om te geven,je honden hebben mazzel gehad dat het bij een verstopping bleef.
Tja, soms mag je van geluk wel eens onder een tram doorlopen. :) En als ik dit zo lees, komen er NOOIT meer runder en geitenbotten in huis.  >:(
Door tieneke
#862277
tiny schreef: Tja, soms mag je van geluk wel eens onder een tram doorlopen. :) En als ik dit zo lees, komen er NOOIT meer runder en geitenbotten in huis.  >:(
Geitenbotten kan ik hier sowiezo niet krijgen dus dat is makkelijk toch,hoef ik ze ook niet uit te proberen  :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#862287
lightning schreef: ben het gaan geven na aanraden van iemand anders die ik ken die barft :-[ maar puur om op te knagen niet als voedsel heb zeker ruim de helft nog weggegooit :'(
:-\ Een harde les :'(
Door Deesje
#862351
allereerst heel veel sterkte.. ik kan me voorstellen dat je er bang van wordt..

ik kan niet meer dan me aansluiten bij de rest.. zachte botten en dan evt vermalen of platmeppen enzo.. of evt heel grote stukken geven en als je het niet meer vertrouwt weg pakken (hou je alleen telkens zoveel afval over..)
Door Borke
#862603
Ik kan me goed vvoorstellen dat je geschrokken bent.
Zelf geef ik van het rund alleen orgaanvlees en kopvlees, nooit botten - die zijn veel te hard.
De botten die ik voer aan onze honden zijn eigenlijk vooral gevogelte (kip, eend, parelhoen, fazant, kalkoen) en die zou je met een hakbijltje ook gemakkelijk grof kunnen hakken. Daarbij geef ik dan nog bot aan konijnenkoppen en haaskarkas en geitenribben van het IC.

Is het niet zo dat wat ze verkopen als 'kippengehakt' ook gemalen bot bevat?
Ik denk dat je dat vast wel ergens kunt bestellen, of zelf malen?
Door Ponneke
#862675
Sterkte met het onverwachte verlies van je hond.
denk niet dat brok zo veilig is.

Afgelopen zomer stikte bijna een pup...die op bezoek was op de KC scheldezoom.
de pup hapte een brokje van de grond, waarna de pup vreselijk benauwd werd en vrij snel bewusteloos raakte.

Men heeft geprobeerd het brokje terug te halen, wat niet gelukt is.
In  wanhoop heeft men de brok maar doorgeduwd, op de röntgenfoto bij de DA bleek de brok inmiddels in een long te zitten.
Hoe het verder met de pup verlopen is...weet ik niet...  ik  vrees het ergste.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door