Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Drijver
#856256
Hier krijgen de grote honden een lamskop. Aan het eind van de rit knip ik hem open zodat ze ook de hersens er nog uit kunnen slurpen.
De kleintjes krijgen een konijnenkop. Die gaan wel helemaal op.
Door Minna
#856762
Aan het eind van de rit knip ik hem open zodat ze ook de hersens er nog uit kunnen slurpen.
Ze eten de hele kop toch op? Of trekken ze daar alleen de vlees er af?
Door Ronja
#856878
Ronja heeft vandaag haar eerste stuk lamskop op. Hij was in vier delen verdeeld en na 3 kwartier had ze 1 kwart op. De rest komt de volgende weken. (elke week een kwart) Ze vond het geweldig!
Door Hanna
#858528
Minna schreef: Ze eten de hele kop toch op? Of trekken ze daar alleen de vlees er af?
Het enige wat overblijft bij Anuki zjin een paar kaakbotjes en wat tanden. De rest wordt helemaal opgegeten. Ik heb toevallig gister kunnen toekijken hoe mevrouw de hersenpan leeg likt :icecream:. Anuki heeft ook helemaal geen problemen met poepen erna. Ze (weegt 25 kilo) krijgt altijd een hele kop en mag de dag erna vasten.
Door Ronja
#858840
Hanna schreef: Het enige wat overblijft bij Anuki zjin een paar kaakbotjes en wat tanden. De rest wordt helemaal opgegeten. Ik heb toevallig gister kunnen toekijken hoe mevrouw de hersenpan leeg likt :icecream:. Anuki heeft ook helemaal geen problemen met poepen erna. Ze (weegt 25 kilo) krijgt altijd een hele kop en mag de dag erna vasten.
Hi hi hi, zegt ze dan: hoera ik mag vasten, toppie?  :rotflmao:
Ronja krijgt tijdens haar trainingssessies per dag de helft van haar eten. Dat gaat zo moeilijk met een hele lamskop. Dus krijgt ze daarnaast nog stukjes vlees of orgaan. Zou zou een hele best opkunnen, denk ik. ze is nu 20 kilo.
Door Hanna
#858847
Ronja schreef: Hi hi hi, zegt ze dan: hoera ik mag vasten, toppie?  :rotflmao:
Ronja krijgt tijdens haar trainingssessies per dag de helft van haar eten. Dat gaat zo moeilijk met een hele lamskop. Dus krijgt ze daarnaast nog stukjes vlees of orgaan. Zou zou een hele best opkunnen, denk ik. ze is nu 20 kilo.
Ik zie je al tijdens de training met een kop rondsjouwen  ;D

Nou..ze gedraagt zich op een vastendag niet anders dan op een andere dag...  ::)
Door Drijver
#864507
Minna schreef: Ze eten de hele kop toch op? Of trekken ze daar alleen de vlees er af?
Ze schijnen na al dat gekluif de hersenpan niet meer te willen kraken. Moet wel zeggen dat er idd nog veel kopvlees op zit ja. Het onderkaakje blijft ook liggen.
Door Mevroi Kruim
#864532
Gisteren een flinke lamskop, helaas wastie niet gezaagd dus heer Kruimel er ff op losgelaten met de bijl  :o dat ging heel goed moet ik zeggen.
De kop is op, behalve een stuk onderkaak en het gebit.
Door wenche
#864607
DeeJay krijgt morgen zijn eerste lamskop... wordt ook een hele met dag erna vasten.. Ik doe er dan voor de zekerheid een beetje pens bij (daar wordt zijn ontlasting altijd iets zachter van) De volgende dag vast hij niet helemaal, maar krijgt ie 2 of 3 eendagskuikentjes (helemaal vasten wordt ie vreselijk vervelend van...)
Door Minna
#864797
Hier hebben ze gisteren gegeten, een lamskop van 1,2 kg en wat extra vlees erbij. Vandaag alleen een beetje ei met huttenkase. Ze eten nu om de dag een grote maal en dat bevalt mij supergoed, en de honden ook zo te zien.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#865215
Ronja schreef: Hoe zwaar is een gemiddelde lamskop? je kunt ze in de winkel laten doorzagen, geloof ik?
Ik heb halve koppen gehad van 300 gram, maar ook van 600 gram. Ik heb nu hele koppen liggen die rond de 700 gram zitten :)
Thanks to drijver ;)
Door dorinekok
#865244
is het zo wie zo niet mogelijk voor jullie om halve koppen te geven? dan zit je ook niet met het probleem dat het te veel wordt en je een vastendag moet inlassen. Tenzij je dat natuurlijk juist weer handig vindt...
Gebruikersavatar
Door *Monique
#865288
dorinekok schreef: is het zo wie zo niet mogelijk voor jullie om halve koppen te geven? dan zit je ook niet met het probleem dat het te veel wordt en je een vastendag moet inlassen. Tenzij je dat natuurlijk juist weer handig vindt...
Als ik ze dor de helft krijg aangeleverd wel. Maar ga ze niet zelf doormidden doen :-[
Door dorinekok
#865332
flauw!
Haha nee dat snap ik dat je dat niet zelf gaat doen. Ik had laatst dus weer lamskoppen gekocht. Die waren bijna helemaal door gesneden, op de onderkaak en tong na. Open geklapt dus. Dat is ook een vreemd gezicht. Heb toen zelf de boel heel gemakkelijk door kunnnen snijden maar toch vreemd om zo'n tong doormidden te snijden, als die nog in de kop zit.
Ik voel me meer en meer zelf slager worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door