Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoe vaak vast jullie hond?

Nooit
84
76%
1x per week /minstens 36 uur,
9
8%
1 x per week /langer dan 36 uur,
2
2%
2 maal per week/ 36 uur
4
4%
anders
12
11%
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#834854
*Natasja* schreef: Ow, ik zie nu dat je bedoelt als je haar laat vasten dat Linga dan niet naar het bos of park kan . Ik dacht dat je uberhaupt niet meer met haar naar het bos of park kon, vandaar mijn vraag.  Sorry, verkeerd begrepen.

Ik dacht het ook hoor.Ik moest ook een paar keer lezen voordat ik het snapte ,komt denk ik omdat Lizzy schreef dat haar rug bagger was dat ze daarom niet meer door de wijk kan lopen.
Door Hanny
#834964
Hier eten mijn honden één maal per dag. En een flinke maaltijd, wel 4%.
Ze zouden niet veel zeuren, als er 48 uur niet zou worden gegeten. Ik laat het maar zo. De hoeveelheden wisselen wel een beetje.
Eigenlijk vind ik, dat als je echt denkt, dat het natuurlijk goed is om geen eten te hebben, dat dat dan ook voor puppen zou gelden. Eerlijk is eerlijk, als er geen prooi is, dan is die er ook niet voor de jonkies. Ik heb wel gelezen, dat die beter wel kunnen eten (lijkt me ook verstandig), maar , als er echt gevast moet worden, omdat dat gezond is, dan zou dat eigenlijk ook voor het jonge spul moeten gelden.
Ik ben vrij goed in "rechtuit"denken, maar misschien moet er dan even een kronkel in de gedachten komen bij jong spul en drachtige teven.
Al met al, houd ik het maar op één keer per dag. Dat is niet, omdat ik dat beter vind, dan twee maal, maar omdat ik geen zin heb om voor een heel klein ochtendmaaltje ook  borden af te wassen enz.

Hanny
Door Minna
#834971
Ik dacht ook trouwens dat de honden zouden zeuren over eten, maar dat doen ze juist minder op een vastendag dan op een "normale" dag...en ze zijn na zo'n hele grote maaltijd zo intens tevreden, vind ik ook mooi om te zien. Wat ik wel raar vind is dat mensen gaan het vergelijken met hunzelf terwijl het een totaal andere vorm van spijsvertering is.
Bij ons Hope heeft deze maand voor het eerst gevast maar zij had er ook totaal geen problemen mee. Hier reageren ze er echt perfect op!
Door tigger
#835019
Volgens die hier gegeven defenitie vasten mijn honden nooit. Ze slaan geregeld een maaltijd over of voor trainingen of voor lange wandelingen of als ze ziek zijn.
Door Jolly
#835025
vasten doen we nooit, wel geproberd,maar Chasey gaat dan zelf op zoek naar eten en op het bedrijf is dat echt alles,graaft zelfs dan wortels uit de moestuin en vreet kadavers van muizen etc(die dusdoor gif zijn omgekomen, geen goed plan)
Dus 1 ker per dag eten en das prima, maar vasten neuh das niet zo denderend hier.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#835076
Ik heb het ooit gedaan maar het is (vooral mijn honden) niet goed bevallen en daarom mij ook niet. Ze begonnen te zeuren om eten terwijl ze dat eigenlijk nooit doen. Dus ik ben ermee gestopt. Sterker nog, ze kregen eerst 1 keer per dag eten, nu twee keer (meestal). Een enkele keer sla ik eens over dus ze krijgen gemiddeld 13 voedingen per week zeg maar.
Door Eef+Stippels
#835096
Hier wordt ook niet gevast. Ik zie het nut er niet zo van in en vooral wandor functioneert niet zo goed op een lege maag. Ik geef dus 1 maaltijd per dag, sochtends. savonds krijgen ze vaak nog een snackje, iets van pensstaafjes ofzo.
Door spickenstef
#835270
Ik heb ook nooit geantwoord. Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen haar een dag geen eten te geven . Haar de ganse dag horen piepen en smeken achter eten oh nee ik moet er niet aan denken . Het gebeurt al ooit dat ze een uur op haar eten moet wachten en dan loopt ze al vlot te piepen . En dit dan 24 uur vol houden nee hoor dank je wel . Het gaat goed zo en als ik ze iets geef wat ze niet lekker vind kan ze nog vasten maar dat is dan uit vrije wil en niet door mij.
Door anneke62
#835275
Luca is nog niet volgroeid, dus ik doe nog niet aan vastendagen, maar hij denkt daar zelf anders over. Hij heeft zelf gewoon eet-dagen en niet-eet-dagen ingelast! Uiteindelijk denk ik dat ik op 1x eten per dag uit ga komen met hem en dat hij dan zelf ook nog een vastendagje af en toe in blijft lassen. Het is een kruising windhondje, dus rank gebouwd, hij zal zijn lijntje wel willen behouden ;D ;)
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#836113
Hier wordt niet gevast.

Ik ga waarschijnlijk weer terug naar 2 maaltijden geven per dag (in ieder geval voor Sem, maar dan is 't waarschijnlijk slimmer om 't ook voor Boon te doen) Ze eet nu al een tijd 1 maaltijd per dag, maar komt regelmatig later (of al eerder op de dag) nog een keer om eten 'vragen'...
Door Borke
#836404
202spots schreef: Totaal aantal stemmen: 54
en  meer dan 300 x bekeken....

Waar zijn de andere 4851 leden om te stemmen?  ;D ;D ;D
Zet een wervende tekst in de bar en je krijgt vast veel meer stemmen!

Hier wordt niet gevast, of ze moeten ziek zijn...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door