Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#845442
roefus schreef: Nee, ik heb ze ontdaan van kop en staart en ook van binnen schoongemaakt.
Het is dus eigenlijk filet, net als de zalm.
oh, ok, dat is jammer, het lijkt me nl ideaal om de graten ook te vermalen en ik heb geen zin om een gehaktmolgen aan te schaffen en in mijn veel te kleine keuken te zetten.
Door roefus
#845448
Laura2004 schreef: oh, ok, dat is jammer, het lijkt me nl ideaal om de graten ook te vermalen en ik heb geen zin om een gehaktmolgen aan te schaffen en in mijn veel te kleine keuken te zetten.
Tja, hele sardientjes zijn natuurlijk completer.
Maar goed, als calciumbron vind ik die graatjes nou ook niet onmisbaar  :-\
Ik heb wel zo'n vleesmolentje, maar dat vind ik zo'n gedoe, voor zo'n paar visjes.
De staafmixer pureert het in no-time, en die maak ik ook makkelijk schoon.
Gebruikersavatar
Door pike
#845573
roefus schreef: Tja, hele sardientjes zijn natuurlijk completer.
Maar goed, als calciumbron vind ik die graatjes nou ook niet onmisbaar  :-\
Ik heb wel zo'n vleesmolentje, maar dat vind ik zo'n gedoe, voor zo'n paar visjes.
De staafmixer pureert het in no-time, en die maak ik ook makkelijk schoon.
even goed kijken hoor...
de graatjes zijn:
misbaar, of
onmisbaar, en nu zijn ze
niet onmisbaar,  dan zijn ze dus weer misbaar  :D.
Ja ik vind de graatjes van sardien wel misbaar. Hier eten ze de graatjes weer mee op, en daar ben ik wel blij om, maar meer voor mezelf omdat ik nu de visjes niet meer hoef schoon te maken en te fileren  ::) scheelt tijd, geklieder en stinkend afval  :-X

Maar goed zeg dat ze nu toch de gemalen vis eten! Je kan altijd over een paar weken weer eens een paar grovere stukjes door de gemalen vis doen. Gewoon niet te snel opvoeren  ;)
Door roefus
#845589
pike schreef: even goed kijken hoor...
de graatjes zijn:
misbaar, of
onmisbaar, en nu zijn ze
niet onmisbaar,  dan zijn ze dus weer misbaar  :D.
Ja ik vind de graatjes van sardien wel misbaar. Hier eten ze de graatjes weer mee op, en daar ben ik wel blij om, maar meer voor mezelf omdat ik nu de visjes niet meer hoef schoon te maken en te fileren  ::) scheelt tijd, geklieder en stinkend afval  :-X

Maar goed zeg dat ze nu toch de gemalen vis eten! Je kan altijd over een paar weken weer eens een paar grovere stukjes door de gemalen vis doen. Gewoon niet te snel opvoeren  ;)
Eh...maar ik bedoelde precies wat ik schreef  ;)
Niet onmisbaar...dus misbaar  :D
Als calciumbron stelt het immers niet veel voor.
Door Willemijn
#847318
Vraag: ik ben nieuw en wil gaan barfen. (Tenminste mijn hond dan). Nu heb hele mooie, grote zalmkoppen op de kop getikt. Moet ik die nu fijnmalen i.v.m. de graten of mag ik de kop in zijn geheel geven?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#847321
Willemijn schreef: Vraag: ik ben nieuw en wil gaan barfen. (Tenminste mijn hond dan). Nu heb hele mooie, grote zalmkoppen op de kop getikt. Moet ik die nu fijnmalen i.v.m. de graten of mag ik de kop in zijn geheel geven?
Alvast bedankt.
Ik zou mezelf eerst eens goed "inlezen". En dan lees je wss dat een zalmkop voor een beginnende hond not-done is. Beginnen met sardien o.i.d
Door dorinekok
#847332
maar als ze die zalmkop nu helemaal kan pureren in een gehaktmolen, dan maakt het toch niet uit???
Door v.d. boefjeswoud
#847484
hier eten onze boef gewoon zalm koppen en rest afval van het fileren pureren heb ik nog nooit gedaan van af het begin een zalm kop gegeven en er bij gaan zitten hoe ze het op at..

ze eet het goed op en het is nog lekker ook...
;D ;D
Door Laura2004
#847644
dorinekok schreef: maar als ze die zalmkop nu helemaal kan pureren in een gehaktmolen, dan maakt het toch niet uit???
Dan maakt het zeker niet uit ;)
Door Willemijn
#847666
Ik ben me behoorlijk aan het inlezen!
De zalmkoppen liggen voorlopig in de vriezer (heb ik ook gelezen) maar wanneer mag je nu beginnen met het voeren van hele koppen?
Wil ze binnenkort toch graag vis geven en vraag me af of ik dan eerst moet malen of in zijn geheel geven?
De reactie van "trimsalon" komt niet helemaal "fijn" over.
Door Lizzy
#847696
Willemijn schreef: Ik ben me behoorlijk aan het inlezen!
De zalmkoppen liggen voorlopig in de vriezer (heb ik ook gelezen) maar wanneer mag je nu beginnen met het voeren van hele koppen?
Wil ze binnenkort toch graag vis geven en vraag me af of ik dan eerst moet malen of in zijn geheel geven?
De reactie van "trimsalon" komt niet helemaal "fijn" over.
De meningen over zalmkoppen liggen nogal verdeeld. De een vindt ze hard en scherp en de ander vindt ze zacht en makkelijk te eten. Ik vind ze zacht en makkelijk te eten. Mijn pup vrat ze al (heel) op 9 weken. Maar, toen was ze al wel volledig gewend aan het verteren van vleesbot, want ze heeft nooit 1 brokje gezien in haar leven. Dus ik weet niet of je hond al vleesbotjes eet? Ben je begonnen met iets van kippennek? En toen opgebouwd naar andere dingetjes? Wanneer je zalmkop kunt gaan voeren hangt in mijn ogen dus een beetje af van waar je nu bent met overschakelen. Als je nog brokken geeft of versvlees, dan zou ik eerst wat vleesbotjes gaan geven voordat je zalmkop gaat geven. Als je hond al vleesbotjes eet en dat gaat goed: ja, dan zou ik dus gewoon zalmkop geven. Heel.
Door Willemijn
#847718
Dank je, Lizzy.
Pens kregen ze al regelmatig dus daar ben ik nu mee begonnen met groentenmix. Dat laatste waren ze niet gewend maar dat ging er gisteren en vandaag goed in. Wil nu ook langzaam wat kippenhartjes en maagjes geven. De kippennekjes zijn in bestelling.
Zoals gezegd: de zalm ligt in de vriezer (met de kippenkarkassen) en blijft daar voorlopig ook even tot een later stadium.
Alle begin is moeilijk en eerlijk gezegd vind ik dat idee van botten en botjes nog een beetje griezelig. Ook ik ben "opgevoed" met het idee dat het gevaarlijk zou zijn dus ook mijn eigen gedachtengang moet zich nog volkomen aanpassen. Ik sta helemaal achter het principe van Barf maar merk wel dat ik behoorlijk geindoctrineerd ben door de "brokkenindustrie". Heb letterlijk maanden nodig gehad om te besluiten om aan het "idee" te wennen en het Barfen te proberen.

Groet,

Willemijn
Door tieneke
#847726
Willemijn schreef: Ik ben me behoorlijk aan het inlezen!
De zalmkoppen liggen voorlopig in de vriezer (heb ik ook gelezen) maar wanneer mag je nu beginnen met het voeren van hele koppen?
Wil ze binnenkort toch graag vis geven en vraag me af of ik dan eerst moet malen of in zijn geheel geven?
De reactie van "trimsalon" komt niet helemaal "fijn" over.
Wat zegt zij verkeerd dan  :-\
Ik verbaas mij er vaak over dat mensen die gaan barfen juist de botten etc in huis halen wat niet geschikt is om te geven aan een beginnende hond,waarom niet eerst heel goed inlezen en desnoods een week later starten dan het verkeerd doen?
Toen onze honden met barf begonnen heb ik me echt suf gelezen en gevraagd om vooral alles goed te doen want het kan ook fout gaan als je de verkeerde botten geeft en daar zit niemand op te wachten toch?

Dus de zalmkop even in de vriezer bewaren en beginnen met kleinere vis zoals sardien of wijting.
Ben benieuwd of je hond vis lekker vindt,hier moesten ze er niet veel van weten in het begin.
Kwestie van volhouden en het extra lekker maken.
Door Willemijn
#847741
Dat is dus wat ik doe en ook gedaan heb: me suf lezen en vragen.
Als ik dan een vraag stel over wel of niet gemalen vissenkop (omdat ik daar nog nergens over gelezen had) krijg ik te horen dat ik me eerst maar "inlezen" moet. Maar dat inlezen doe je ook door vragen te stellen.

Denk niet dat mijn honden problemen zullen hebben met vis. Vooral de Bull Mastif is een "alleseter". Als we weggaan moeten we altijd eerst goed rondkijken of er niets eetbaars ligt anders is het op als we thuiskomen.
Onze vorige Bull Mastif heeft eens kans gezien om een pak bevroren spinazie in een kleine twee minuten op te eten omdat ik even naar de voordeur liep en het onbeheerd op het aanrecht had liggen.
Door tieneke
#847757
Willemijn schreef: Dat is dus wat ik doe en ook gedaan heb: me suf lezen en vragen.
Als ik dan een vraag stel over wel of niet gemalen vissenkop (omdat ik daar nog nergens over gelezen had) krijg ik te horen dat ik me eerst maar "inlezen" moet. Maar dat inlezen doe je ook door vragen te stellen.
Is niets mis mee hoor,als je iets niet weet gewoon vragen is beter dan dat je het verkeerd doet.
We hebben het allemaal moeten leren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door