Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#832679
Irish schreef: Weet niet of ik mag reageren, omdat ik KVV voer.

Heeeeel lang geleden kreeg onze inmiddels overleden hond 1x per dag eten (brokken)
Toen zou het beter zijn je hond 2x per dag eten te geven, om het zo te verdelen en dat doe ik nou de dag eigenlijk nog. Juist om de kans om een maagtorsie te verkleinen omdat ze dan kleinere hoeveelheden eten.

Maar dit is dus ''niet goed''? Ze krijgen bij mij smorgens en savonds. S avonds rond 21:00-22:00 en smorgens tussen 9:00-10:00 ofzo. Mijn mechelse herder Kaatje gaat ook gallen als ze te lang een lege maag heeft.
Geen probleem hoor, twee keer per dag voeren. Maar het spugen van gal heeft overigens eerder vaak te maken met het anticiperen op voedsel dan het werkelijk leeg zijn van de maag. De hond is in staat (sec gezien) om probleemloos meerdere dagen geen voedsel binnen te krijgen. Zie ook dit artikel: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg828955
Gebruikersavatar
Door Pauline
#832708
Ik voerde 1x per dag, maar kwam erachter dat Joris dan nooit met smaak en genoeg eet.....

Nu geef ik een gedeelte 's ochtends na de losloopwandeling van 1-1,5 uur en dan gaat alles (zelfs eendenvleugels die hij 's avonds echt NIET wil eten) er met heel veel smaak in. De rest krijgen ze 's avonds na het wandelen, meestal tussen 17.30-18.30 uur.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#832722
Irish schreef: Weet niet of ik mag reageren, omdat ik KVV voer.

Heeeeel lang geleden kreeg onze inmiddels overleden hond 1x per dag eten (brokken)
Toen zou het beter zijn je hond 2x per dag eten te geven, om het zo te verdelen en dat doe ik nou de dag eigenlijk nog. Juist om de kans om een maagtorsie te verkleinen omdat ze dan kleinere hoeveelheden eten.

Maar dit is dus ''niet goed''? Ze krijgen bij mij smorgens en savonds. S avonds rond 21:00-22:00 en smorgens tussen 9:00-10:00 ofzo. Mijn mechelse herder Kaatje gaat ook gallen als ze te lang een lege maag heeft.
Verschil met brokken en barf/kvv is ook dat als je van (geëxpandeerde) brok b.v. 300 gram geeft dit nog flink in volume toeneemt als je er een bakje water achteraan gooit. Hierdoor zou de maaginhoud zo opzwellen dat het risico op maagtorsie vergoort zou worden (denk men, want goed beschouwd is nog steeds niet duidelijk waardoor maagtorsie precies verorzaakt wordt). Bij kvv en barf is het WYSIWYG en daardoor safe om 1 x per dag een grote hoeveelheid te kunnen voeren
Door Bobo
#835813
Bobby krijgt 's ochtends 200gram kvv (maar dat is meer omdat hij dan tegelijk met mij "ontbijt" ::))
en de 500 gram 's avonds rond 19:00
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#835980
Hanna schreef: ik ben zelf voorstander van 1x daags voeren. Maar wanneer geef je dit dan; 's ochtens, 's middags of 's avonds?
Logischerwijs zou ik 's ochtens denken omdat ze dan de voedingsstoffen voor de dag nodig hebben. Maar qua tijd hebik het liever 's avonds. :-\ (ik las ergens dat dit ook gedaan werd)

Graag uw mening hierover!
Mijn honden krijgen 2x per dag eten omdat ons dat beter bevalt. De tijden zijn altijd wisselend. Ik heb een tijdje 1x per dag gevoerd en dan ook altijd op wisselende tijden namelijk wanneer het mij uitkomt.
Door Taro
#844308
Taro krijgt 1x per dag eten.
Wij geven het altijd na de laatste wandeling, maakt niet uit hoe laat die is.
Door Hetty
#856987
Bij mij is dat heel verschillend. Soms s'morgens soms s'avonds. Net hoe het uit komt hier.
Door Fynn
#857079
Hoi

Ik voer kvv enkele dagen barf.
De twee oudste krijgen 2x per dag eten en de jongste van 5,5 nu nog 3xper dag.
Maar vanaf volgende week ga ik dat naar 2x per dag brengen.
Ik vind het voor mezelf een prettiger gevoel dat ze 2x eten.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door evds
#865838
Hier 1 keer per dag. Meestal einde van de avond tussen 21.00 en 23.00 vlak voordat ze hun kennels ingaan om te slapen, soms zelf eten mee de kennels in als er echt weinig tijd is.

Hebben ze de hele nacht om uit te buiken (en kunnen de volgende ochtend direct aan de slag als dat nodig is).

Ik heb ook een tijd twee keer per dag gevoerd. Vond ik lastig vooral omdat de honden dan minder honger hadden en meer met hun eten zaten te prutsen. Nu is het eten! Jippie en alles wordt achter elkaar en direct opgegeten.
Door Laura2004
#865863
Mijn honden krijgen 1 keer per dag eten en dit meestal 5 keer in de week. En ze krijgen hun maaltijd soms 's ochtends, soms 's middags en soms 's avonds, eigenlijk wanneer het mij uitkomt.
Door roefus
#866376
Ze eten hier 1 keer per dag.
Soms zit er meer dan 30 uur tussen.
De voedingstijden zijn wisselend, afhankelijk van de activiteiten.
Door annielaumen
#866396
astrid krijgt kvv =barf
soms krijgt ze 2 keer eten
en dan weer 1 keer eten
altijd op verschillende tijden
dit gaat prima zo
gevast heeft ze nog  niet
wil dit wel binnenkort gaan proberen

annie laumen
Door jon
#866834
Hier krijgt ie 2 maal per dag, in de "ochtend "(wisselend ergens tussen 8 en 13 uur) en in de "avond" (zo tussen 16 en 21 uur). Vroeger gaf ik op vastere tijden maar ben daar steeds meer mee gaan spelen.
Door peerle
#867723
Lucy eet op verschillende tijdstippen en is dat ook zo gewend geraakt, ik vind dat zelf maar net zo handig omdat ze dan geen gal gaat spugen als ik het eens vergeet uit te halen of als we dan net zijn gaan wandelen ofzo.

Soms krijgt ze in de voormiddag, soms in de namiddag, soms heel laat 's avonds, en voor ons past dat heel goed. Ze krijgt ook niet elke dag eten, soms 1 vastendag per week, soms 2.

Lees er ook gerust Eliasen eens op na, heeft een interessant hoofdstuk over vasten en wanneer voeren.

Groetjes,
Veerle
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door