Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Guappo
#886614
Tanja_04 schreef: thanks.

mijn brokken zijn bijna op, ik gaf al KKV en zo nu en dan kippennekken, eendennekken en dat soort dingen.
Ik ben me suf aan het lezen op de site. Hoop dat het me allemaal gaat lukken! Niet alle honden lusten ook alles hier.. dus het wordt nog even puzzelen.
Je mag ook eens rustig komen kijken(misschien bij een andere barfer, meer bij jou in de buurt), ik heb ongeveer 350 kilo hond te voeren met zo,n 8 kilo vlees per dag.
Laatst gewijzigd door Guappo op za 29 dec 2007, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Minna
#887599
Toen we nog brokken voerden ( In de tijd van Vrouw Holle) waste ik de bakken echt geen 2 keer per dag af. Nu dus wel en daar gaat al meer tijd in zitten.
Grappig, toen we nog brok gaven lieten ze altijd wat kruimels er in zitte etc, nu was ik de bakken eens per week af na een wat zachtere maaltijd bvb als ze vleesmix krijgen of spiervlees met ei. Verder worden de bakken helemaal schoon gelikt.
Ik heb 6 honden eentje van 9 kg en 4 tussen de 22 en de 28 kg, en als mijn oppashondjes logeren dan heb ik er nog 4 bij, dus ook 10. Dan ben ik met voeren zo'n halfuurtje per dag bezig, een keer per dag voeren dus, bakken vullen en geven, bakken weer oprapen, en nieuwe vlees uit de vriezer plukken. De tijd dat ze bezig zijn met eten reken ik er niet bij omdat ik ze niet hoeft te helpen met eten.
Door Anthraciet
#895364
Ik schat in dat ik met mijn 4 honden en 6 katten ook ongeveer een half uur per dag bezig ben, buiten het ompakken van vlees gerekend.
Maar ik vind het wel quality-time in vergelijking met het geven van brokken!
Je bent veel bewuster met je dieren en hun voedsel bezig, je ziet hoeveel ze er van genieten en dat is veel meer waard dan dat half uur per dag wat het me kost. 8)
Door ellyenrob
#910078
Ach wat is tijd.
Hier 5 honden, waarvan 3 barfers en nu 2 op Carnibest.
De avond ervoor wat kg uit de vriezer halen en de vogende middag de hoeveelheden afwegen die bij de hond past, in de bakken doen.
Het enige werk wat bij ons tijd kost is, de zalmkoppen en ruggen door de gehaktmolen halen, ze etenhet niet aan stuk.
Daar zijn we 2½ uur mee bezig om een kilo of 70 in de vriezers te werken.
Voor de rest is het de bestelling opgeven en een week later 60 kg de vriezers in doen.
Laatst gewijzigd door ellyenrob op do 14 feb 2008, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
#910153
ben hier idd ook niet lang bezig met voeren,
heb er nu 4 zitten, maar ook een tijdje 7 stuks gehad,
haal de avond vooraf (of nu met de kou een dag vooraf) voldoende uit de vriezer
stop het in een ton
op de avond of ochtend zelf verdeel ik het per hond (verschillend gewicht) en gooi het in de kennels
meestal eten ze hier savonds of snachts, dus of laat ze nadien nog 1x uit of de volgende ochtend,
maar ze eten niet uit bakken, dus daar geen omkijken naar
de enkele keer dat er wel iets in een bak zit haal ik die bak ook sochtends (helemaal schoon gelikt) er weer uit....

alleen als het vlees komt kost het me 2 uurtjes of zo om alles per 1.5/2kilo te verpakken en in de vriezer te stoppen, dus dat is 1x per maand
Door amiwoods
#915299
ik heb 11 volwassen die iedere dag samengesteld eten daar ben ik ongeveer 30 tot 45 mee bezig, snijden neemt het meeste in beslag.
ze wegen tussen de 10 en 13 kg en 1 van 25kg.
ik voer gemiddeld 4 kg per dag en de kosten rond de 2,50 per dag aan onderdelen. ik heb wel een weekmenu want iedere dag een complete samenstelling is te veel werk.
voordeel met zoveel honden dat je ook grote hoeveelheden inkoopt, hoe meer hoe voordeliger.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door