Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#820765
pike schreef: Als ik ze hier een worteltje voorhoud dan lusten ze dat niet, ook niet een stukje komkommer, courgette, blaadje kool of blaadje sla, stukje broccoli, niets niets niets. Maar ze eten wel dagelijks hun gepureerde groentemix met worteltjes spercieboontjes courgette andijvie broccoli komkommer tauge alfafa waterkers spinazie rode sla bataat turkse sla, maakt niet uit wat ik er in stop, alleen met bietjes vinden ze het niet zo lekker dus die gebruik ik niet meer, en met knoflook of gember eten ze het helemaal niet.
Pike eet met veel smaak zijn groentemix, Armagnac schuift alles heel vakkundig aan de kant (heel knap) maar eet het aan het eind toch voor 95%-100% op. Een eventueel restje smikkelt Pike nog dankbaar op  :D
Hier vreten ze werkelijk alles  :P zwijnen!
Door Tamara*
#820867
tieneke schreef: Hier vreten ze werkelijk alles  :P zwijnen!
Das wel onwijs makkelijk hoor als het van die vuilnisbakken zijn waar alles ingaat ;D
Door Lizzy
#820869
Hier lusten ze alles. Maar ik laat geen enkele groente overheersen. Ik maak meestal een mix van stuk of 20 groentes. En alle groentes in niet te overdreven hoeveelheden. Dan maak ik 's middags het eten klaar. Groente en vlees/orgaanvlees meng ik door elkaar en dat staat dan een paar uurtjes op kamertemperatuur te komen. Groentemix is dan natuurlijk ook goed gemengd met vleesvocht enzo. En zelfs mijn logeetjes, die thuis geen groente moeten, eten hier probleemloos groente. Likken zelfs hun bak helemaal uit!
Door tiny
#821050
:D Hier is de gf mix ook een groot succes. Ik maak een grote hoeveelheid tegelijk, daar maak ik porties van en die gaan in de vriezer. Allerlei soorten groenten (die mogen), beetje van onder en een beetje van boven de grond, er gaat wat fruit in, walnoten, pijnboompitten, kruiden, knoflook. Dat mix ik dan voor een maaltijd met huttenkase, Gegarandeerd dat de bakken leeggaan! ;D
Door dorinekok
#821085
Hier vinden ze appels en wortels toch wel het allerlekkerst. Ook al geef ik natuurlijk ook wel meer dan dat. Wortels eten ze zelfs wel eens zomaar omdat het dan b.v. klaar ligt voor de ezels. Hetzelfde geldt voor appels.
De rest van alle groentes moet ik echt ergens door verwerken maar dan smikkelen ze het ook wel op.
Gebruikersavatar
Door Joke I
#821138
Afgelopen week heb ik groentemix gemaakt met bramen. Zelf geplukt! :D Gemixt en gemengd met andijvie, broccoli, wortel, paar blaadjes spinazie, appel, komkommer en knoflook en pijnboompitten. Ik had wat gemengd met vleesmix. Ging er is als zoete koek. Nee zolang de groente en fruit maar gepureerd is en bij het eten zit, is het opeten hier van geen enkel soort een probleem
Door Lizzy
#821551
Nou, het mag wel. Maar als je hond er winderig van wordt: dan weet je waar het van komt. Dat komt dan door het mengen van fruit met vlees. Dat kan gaan gisten in de darmen. Honden die bijv. een huid(gist)probleem hebben, die kunnen zelfs een verergering van klachten krijgen. Maar, heel veel honden hebben nergens last van en die eten fruit gewoon gecombineerd met vlees.
Door Elizaw
#821737
Hier zitten er altijd bietjes en komkommer doorheen, maar zonder bietjes vinden ze het een stuk minder lekker :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door