Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#818375
lightning schreef: hahhaah maar groente is gezond hoor :D
Ja is 't ook.. ;)
maar eet je zelf ook alle groente van de hele week in 1 maaltijd dan? :-\
Ik geef mijn honden liever elke dag 'n beetje dan alles voor de hele week in 1 maaltijd...that's all  8)
Door Lizzy
#818382
Mijn honden zouden het niet zien zitten om in 1 keer zo'n grote prak groente weg te moeten werken. Bovendien geef ik mijn honden ook groente uit vezel-oogpunt dus ja, zelf verspreid ik het ook liever over meerdere dagen.
Door lightning
#818386
202spots schreef: Ja is 't ook.. ;)
maar eet je zelf ook alle groente van de hele week in 1 maaltijd dan? :-\
Ik geef mijn honden liever elke dag 'n beetje dan alles voor de hele week in 1 maaltijd...that's all  8)
om eerlijk te zijn eet ik weinig groente :-[ maar gemiddelt komen ze 1 keer per week op 150 gram groente dat valt toch wel mee? ik bedoel die 600 gram is verdeelt over 4 honden en ik hoor ze niet klagen (geintje) ze vinden het wel erg lekker.... misschien wel luiïgheid van mij dat kan ook :-[
Gebruikersavatar
Door pike
#818387
Ik heb een keer geprobeerd om 3x per week te geven, toen lieten ze al een deel van hun groente staan, dus maar weer gewoon elke dag en alles gaat lekker op!
Door roefus
#818496
Ik geef ongeveer 5 dagen per week een paar scheppen (iets gekookte) groente. (geen idee, hoeveel dat procentueel is).
Het zal nooit hun favoriete 'dingetje' zijn, dus ik hoef er niet over te peinzen om dat in 'een keer' te geven  ;) :)
Ik rommel het door wat vlees heen, en tja...dan eten ze het wel  ::)
De overige dagen gooi ik er wat gemalen pitten, zaden en/of noten overheen, of wat zemelen met een schepje chlorella.
Roefus nog een stuk of 3 eitjes per week (zonder schil, want die mot hij niet  :D) en Lara slechts 1 eitje. :P
Door Drijver
#824260
Hier krijgen ze 2 keer per week een bakje van de Chinees vol met groentenmix. Dat verdeel ik over mijn 5 honden, variërend in lichaamsgewicht van 5 tot 23 kilo. Dus ieder wat hem toekomt.
Ik kluts het dan wel door de organen of fyto want anders moeten ze het niet  :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#824310
Drijver schreef: Hier krijgen ze 2 keer per week een bakje van de Chinees vol met groentenmix. Dat verdeel ik over mijn 5 honden, variërend in lichaamsgewicht van 5 tot 23 kilo. Dus ieder wat hem toekomt.
Ik kluts het dan wel door de organen of fyto want anders moeten ze het niet  :-\
Zit die Chinese mix bij jou dan niet vol met ui en prei????
Door 202Spots
#824327
Drijver schreef: Hier krijgen ze 2 keer per week een bakje van de Chinees vol met groentenmix. Dat verdeel ik over mijn 5 honden, variërend in lichaamsgewicht van 5 tot 23 kilo. Dus ieder wat hem toekomt.
Ik kluts het dan wel door de organen of fyto want anders moeten ze het niet  :-\
Ik zou in ieder geval de ui en prei er uit halen...maar pureer je 't dan of geef je 't zo gesneden uit de bakje?
Moet n.l eerst gepureerd worden voordat je honden er wat mee kunnen doen...of anders even de kook er over om de celwand te breken :-\
Door Drijver
#824511
Drijver schreef: Hier krijgen ze 2 keer per week een bakje van de Chinees vol met groentenmix. Dat verdeel ik over mijn 5 honden, variërend in lichaamsgewicht van 5 tot 23 kilo. Dus ieder wat hem toekomt.
Ik kluts het dan wel door de organen of fyto want anders moeten ze het niet :-\
Ik bedoel een leeg bakje waar ooit Chinees in heeft gezeten. Die bakjes bewaar ik en doe er een zelfgemaakte groentenmix in  ;) Dus geen ui en prei, maar gewoon zelfgemaakt. Die bakjes zijn namelijk makkelijk met invriezen.
Dit als voorbeeld om even de hoeveelheid aan te geven.
Door 202Spots
#824655
Drijver schreef: Ik bedoel een leeg bakje waar ooit Chinees in heeft gezeten. Die bakjes bewaar ik en doe er een zelfgemaakte groentenmix in  ;) Dus geen ui en prei, maar gewoon zelfgemaakt. Die bakjes zijn namelijk makkelijk met invriezen.
Dit als voorbeeld om even de hoeveelheid aan te geven.
OHHHWW!!! ;D
Ik dacht aan  'n bakje met kant en klaar (rauw) chinese groentes die je zo in de wok kan kieperen of zo.
Sorry 8)
Door Drijver
#824657
Drijver schreef: Hier krijgen ze 2 keer per week een bakje van de Chinees vol met groentenmix. Dat verdeel ik over mijn 5 honden, variërend in lichaamsgewicht van 5 tot 23 kilo. Dus ieder wat hem toekomt.
Ik kluts het dan wel door de organen of fyto want anders moeten ze het niet :-\
Ik had het iets anders kunnen formuleren ja. Bijvoorbeeld "een LEEG bakje van de Chinees"  :D :D
Wat 1 woordje al niet kan doen  ;).
Maar goed, misverstand opgelost gelukkig.
Door dorinekok
#824797
eerder was ik erg aan het goochelen met die groentes. Maar de laatste paar weken maak ik een orgaan shake met lever of nier en daar shake ik een eitje, de visolie en de groentes dus ook door. Slobber slobber weg. Kippennekje (met kop) er achteraan voor het kluiven en klaar. Ik geef er ook geen joghurt meer bij of iets derelijks maar misschien verandert dat wel weer.
Gebruikersavatar
Door pike
#824809
202spots schreef: OHHHWW!!! ;D
Ik dacht aan  'n bakje met kant en klaar (rauw) chinese groentes die je zo in de wok kan kieperen of zo.
Sorry 8)
Dat dacht ik dus ook!!  ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door