Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jacksel
#816938
Ik heb vandaag maar eens kipkluifjes gehaald bij de Appie, voor Jamey en mij om te delen... Jamey kraakt vanaf haar eerste kippennekje al perfect zelf (als ik bemoei gaat ze juist zonder kauwen naar binnen schrokken zonder kauwen), maar meer dan kippennekjes heeft ze nog nooit gehad, dus hoe ze het met de kluifjes gaat doen weet ik niet... Moet ik iets doen van te voren, of is het waarschijnlijk dat het goed gaat, aangezien de nekjes ook goed gingen gelijk?

Ze is dus wel rauw gewend (Carnibest), maar geen echte botten...
Door K&D
#816999
Je hoeft niets te doen, alleen maar te kijken hoe het gaat. Als hij ze netjes fijnmaakt is het prima.
Hier krijgen ze ze niet meer. Met name 1 bruine dame schrokt ze zonder 1 x kauwen naar binnen  >:( en kijkt dan even heel benauwd. Dus hier alleen óf grotere stukken, of karkas.
Gebruikersavatar
Door Dian
#817002
Rakker heeft vaak moeite met het vel dat om vleugels en dijen zit. Dat scheurt hij dus niet af, maar probeert dan alles wat daaraan vast zit naar binnen te werken om in een keer door te slikken :-[ Dat ging dus niet altijd even goed :-\ Ik haal nu de grootste stukken vel eraf en knip dat in stukjes, zodat hij de botten netjes weg kan kraken en zich niet verslikt in het vel :-\
Door tieneke
#817017
Jacksel schreef: Ik heb vandaag maar eens kipkluifjes gehaald bij de Appie, voor Jamey en mij om te delen... Jamey kraakt vanaf haar eerste kippennekje al perfect zelf (als ik bemoei gaat ze juist zonder kauwen naar binnen schrokken zonder kauwen), maar meer dan kippennekjes heeft ze nog nooit gehad, dus hoe ze het met de kluifjes gaat doen weet ik niet... Moet ik iets doen van te voren, of is het waarschijnlijk dat het goed gaat, aangezien de nekjes ook goed gingen gelijk?

Ze is dus wel rauw gewend (Carnibest), maar geen echte botten...
Als ze netjes kauwt is er niets aan de hand,bouw het rustig op.
Door tieneke
#817018
Dian schreef: Rakker heeft vaak moeite met het vel dat om vleugels en dijen zit. Dat scheurt hij dus niet af, maar probeert dan alles wat daaraan vast zit naar binnen te werken om in een keer door te slikken :-[ Dat ging dus niet altijd even goed :-\ Ik haal nu de grootste stukken vel eraf en knip dat in stukjes, zodat hij de botten netjes weg kan kraken en zich niet verslikt in het vel :-\
Je knipt de vleugels toch wel goed in?
Gebruikersavatar
Door Dian
#817112
tieneke schreef: Je knipt de vleugels toch wel goed in?
Jawel, maar dan gaat het nog niet goed. Ik loop het risico liever niet meer dat ik hem op de kop moet houden en knip dus het meeste vel maar weg :P Het is 2x hiermee bijna fout gegaan, dat ik hem dus op de kop moest houden. Hij doet het met lappen vlees ook, dat wordt in de bek gewerkt en dan in 1x doorgeslikt. Dat knip ik nu ook in stukken. Op de een of andere manier "scheurt" hij het vlees niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door