Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#814205
joepy schreef: hoi dus iedereen denkt dat ik het niet gescheven. heb nouw ik zal je vertellen dat ik dat wel gedaan heb en dat ik niet bang ben geworden van jullie en ik ga verder op smul en caribest ik heb  dat stuk dat ik gescheven heb bij google de spelingscontrole gedaan dus vandaar dat er geen spel fouten in ziten
maar ik lees nu ook dat andere mensen het dus wel zegen van de kaak druk dat het groter word. 
en als jullie dan beginners willen helpen doe het dan anders en niet op een k*t manier
oja nog wat, jullie kunnen er zo veel van zegen maar ik weet nu wel wat ik aan dit forum niet zo veel meer aan heb en daarom ben ik weg en niet anders ik kan wel uit rekenen hoeveel ze mag.en heb ook nog een andere forum dus  doei veel plezier hier

ik reageer hier niet meer op dus schrijven jullie voor elkaar en niet voor mij doei doei
Volgens mij ben jij voldoende geholpen in meerdere topics om tot een fatsoenlijk menu e.d. te komen en daar gaat het hier op dit forum om. Dat de reacties op jouw boodschap dat jouw hond in nog geen drie weken tijd een kaakdruk van een rottweiler heeft ontwikkeld dan even niet zijn wat je ervan verwacht had vind ik geen gegronde reden om iedereen hier dan maar te beschuldigen dat we op een k*tmanier te werk gaan. Stank voor dank heet dat. Maar veel plezier verder met je Smuldier en je Carnibest en je andere forum en haal vooral je kop niet uit het zand wat betreft het gedrag van je hond.

En als je hier toch niet meer leest of schrijft of wat dan ook, dan is het wellicht idee om je account ook maar weer meteen te verwijderen. Dat scheelt vervuiling op de ledenlijst.
Door Admin
#814224
Het account van Joepy is verwijderd. Niet op verzoek van Joepy, maar door mij (Lizzy). Wij denken dat het beter is wanneer onze wegen nu definitief van elkaar scheiden.
Door Borke
#814491
Het is afschuwelijk als jouw hond een andere hond ernstig verwond tijdens een vechtpartij. Je kunt je alleen afvragen waarom die hond bijt, doorbijt en vasthoudt?
Dat lijkt me meer met gedrag te maken dan met voeding?
Dat heeft niets met het Barfen te maken, of die DA moet denken dat die lab die andere hond wilde opeten, maar dan had die lab nog wel anders gereageerd.

Los van die knaagbotten die Lizzy al noemt, er zijn ook zat honden die graag aan stokken e.d. knagen of bufffelhuiden wegknagen en daar is ook kaakkracht voor nodig.

ik weet niet hoe dat bij jullie honden is, maar hier eten ze meestal maar 1x per week iets waar ze echt kaakkracht voor nodig hebben en dat zijn de geiten of lamsribben.
De rest als orgaan, gevogelte, strotten, vis vergt niet zoveel kracht om weg te knagen.  Dat is spul wat een puppy ook eet...
Door Caroline A.
#814514
Wat mij nog steeds verbaasd is dat als ze zo'n enorme kaakdruk ontwikkelen waarom is hier nog geen piepkip, tennisbal of flostouw kapot gebeten?  Okay, moet wel eerlijk zijn pluche beestjes leven hier maar een maand ::).

Jammer dat het zo gelopen is, maar ook al gaan er steeds meer honden over op KVV is toch ook prima? Wordt de poepoverlast in Nederland ook kleiner. :D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#814520
Caroline A. schreef: Wat mij nog steeds verbaasd is dat als ze zo'n enorme kaakdruk ontwikkelen waarom is hier nog geen piepkip, tennisbal of flostouw kapot gebeten?  Okay, moet wel eerlijk zijn pluche beestjes leven hier maar een maand ::).

Jammer dat het zo gelopen is, maar ook al gaan er steeds meer honden over op KVV is toch ook prima? Wordt de poepoverlast in Nederland ook kleiner. :D
Nou, hier sneuvelen dat soort dingen wel, maar dat zal mij verder een worst wezen. Zolang de door pakwerk en het eten van botten getrainde kaakspieren van mijn honden maar niet worden ingezet op momenten dat dat niet de bedoeling is, is er nog geen sprake van een hond die als moordwapen kan worden betiteld.
Ken zoveel zaken die een moordwapen zouden kúnnen zijn, maar dat nog niet hoeven te zijn zolang ze maar juist worden gebruikt.
Mag ik ook geen messenblok meer in mijn keuken hebben staan voor het geval ik een keer boos word op de buurman? ;)
Door Borke
#814572
Sonja schreef: Nou, hier sneuvelen dat soort dingen wel, maar dat zal mij verder een worst wezen. Zolang de door pakwerk en het eten van botten getrainde kaakspieren van mijn honden maar niet worden ingezet op momenten dat dat niet de bedoeling is, is er nog geen sprake van een hond die als moordwapen kan worden betiteld.
Dat is wel een leuk voorbeeld. Jouw honden zouden dan moordwapens zijn met de combi pakwerke en Barfen...?

Blijft een kwestie van gedrag volgens mij en niet van kaakkracht of training.
Gedrag van de hond t.o.v. andere honden, gedrag van de andere hond in die vechtpartij en de mate waarin de hond luistert (of niet) naar de baas.

Als deze lab brokken had gegeten dan was er zeker niets gebeurt... ik geloof er niets van!
Het blijft een afschuwelijk incident, maar laat de eigenaar zich niet achter voeding verschuilen als het gedrag van de hond de oorzaak van het probleem is. Immers die lab had ook naar de baas kunnen rennen en achter de baas gaan staan i.p.v. te gaan vechten...
Door Dogshome
#814595
sheenadog schreef: Tot mijn schrik ben ik er vandaag achter gekomen dat het eten van botten ook concequenties met zich mee brengt. Als een hond in gevecht raakt.

Sheena heeft een kaakdruk van een rotweiler op het moment door het kauwen van botten opgelopen (ze is een labrador teefje). Ze heeft een boxerteef dwars door de schedel en oogkas gebeten... en de kaak is ook doorboord.

De DA waarschuwde mij dat door het kauwen van botten een hond zelfs een kaakdruk kan opbouwen van een old englisch mastiff en dus een moordwapen wordt en levensgevaarlijk is als je boos zijn.

Wij hier zijn zo geschrokken dat we wel vers voer gaan geven maar geen botten meer. Want wij willen geen honden die andere honden zo verwonden dat ze waarschijnlijk voor hun hele leven getekend worden.

Het teefje dat gebeten is vandaag heeft een kans van 60 % dat ze blind wordt en het oog verwijderd moet worden.

Kijk in godsnaam uit wat je doet.. een ongeval zit in een klein hoekje en je hond hoeft geeneens de aanstichter te zijn. Maar is wel sterker dan menig ander hond in hun kaken...

natascha en sheena
en het baasje van het teefje dat gebeten is
Vind het heel erg dat het gebeurt is, en hoop dat alles goed komt.
Maar heb nog nooit zo een lul verhaal gehoord.
Weer zo een Da die een hoop onzin de wereld in brengt.
En daar zitten we nu echt niet op te wachten.
Door Helen
#814598
Ik neem aan dat deze topic gewoon een grap is?? Wat het is te zot voor woorden ;D  ;D  ;D

En voor het geval het wel serieus is, misschien moet je overwegen je hond op te voeden en ervoor te zorgen dat er geen vechtpartijen ontstaan ipv een onschuldige kippenpoot de schuld te geven ;D  ;D ;D
Door Ronja
#814669
Ja, maar het kan ook zomaar zijn dat die DA dat niet zo gezegd heeft. Ik stel me een dialoog voor:

'wat erg hoe kán dit, ik voer wel vers.....
'nou, dat heeft er niet veel mee te maken'
'Jamaar, ja maar, die kaakspieren dan, die worden toch sterker?'
'dat is waar, die kaakspieren worden wel sterker'

Het is soms wat simpel om iedereen maar te geloven die het barfen en de DA de schuld geeft. Wie weet wat waar is?
Door Fido
#814685
Ohh wat zou ik graag willen dat Eddie (chinese bloterik) een grotere kaakdruk á la rottweiler zou opbouwen.
Hij zou dan een stuk veiliger los door het bos kunnen lopen.

Maar ja, ondanks rauw en botten vanaf pup is zijn kaakdruk niveau 0.1
Het is en blijft dus oppassen voor al die grotere honden in het bos die, niet opgevoed zijn, die brokken krijgen en instabiel gedrag vertonen.
Door Borke
#814714
Als het allemaal waar is dan moeten dierenartsen wel vers gaan promoten, want dan hebben ze lekker veel werk aan al die gebeten honden....










<sorrry ik kon het niet laten, vind dit zo'n bizar topic>
Door Antonia
#814866
marga1953 schreef: als een labrador die barft al kaak spieren heeft als een rottweiler hoe zijn dan de kaken van een rottweiler die barft?
Je bent van harte welkom de kaken van Santos, mijn barfende rottweiler, te komen bekijken  :hi:. Niet onaangekondigd mij erf opstappen hoor, want dan loop je het risco dat je zijn kaakdruk niet alleen ziet maar ook voelt  :boxing:. Sorry hoor, ik kon het niet laten. Wat een onzin.
Door Ianthe
#814959
Dit vind ik nou weer typisch zo'n topic over gestoorde DA's, wat die allemaal wel niet kunnen verzinnen is van de zotte :D
En mijn Jack Hussel kan eendenkarkassen kraken dus is m'n teckelpupje in levensgevaar :o ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door