Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda en Boomer
#770386
ok helemaal duidelijk. ik ga nu beginnen met alleen kvv. Op de verpakking staat dat alleen rund wordt gebruikt. Hoelang moet ik dit volhouden voordat ik begin met een ander vleessoort toe te voegen? Praat je dan over weken of als je ziet dat de allergie minder wordt.
Is er een eiwit in een vlees soort wat meer bekend is een allergie te veroorzaken. Ik hoor namelijk verhalen over kip.

Linda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#770446
Linda en Boomer schreef: ok helemaal duidelijk. ik ga nu beginnen met alleen kvv. Op de verpakking staat dat alleen rund wordt gebruikt. Hoelang moet ik dit volhouden voordat ik begin met een ander vleessoort toe te voegen? Praat je dan over weken of als je ziet dat de allergie minder wordt.
Is er een eiwit in een vlees soort wat meer bekend is een allergie te veroorzaken. Ik hoor namelijk verhalen over kip.

Linda
Wat voor kvv gebruik je dan?

Er zijn wel honden allergisch voor kip, maar ik denk dat er bij wijze van spreke net zoveel allergies zijn voor rund. Hier krijgen er een paar (van de 9) jeuk als ze teveel runderpens krijgen, laat ik het voor hun gewoon binnen de 20% totaal orgaan vallen dan hebben ze nergens last van.
Ik zou wel minimaal 4 weken tussentijd per soort nemen.
Door Linda en Boomer
#770667
Ik gebruik smuldier. Ik heb het idee dat de de rode vlekken onder zijn poten minder worden. Ik heb hem nog nooit echt zien likken aan zijn poten. Ik zit in de ziektewet en ben bijna altijd thuis.
Misschien lag het wel aan de beloning die ik gaf.
Nu geef ik gedroogde long.

Linda
Door Rosita
#770792
Ik denk dat de kans op een atopie (inhalatie allergie voor b.v. pollen, mijt, schimmels, enz.) groter is dan de kans op een voedselallergie (allergie voor eiwit, gluten, enz.).

Je kunt een atopie aantonen middels een allergietest (serumtest of huidtest) en een voedselallergie middels een eliminatiedieet.

Van Carnibest is een kant-en-klaar eliminatie dieet verkrijgbaar (Carnibest eend-rijst) en van Bandit geloof ik ook. Je kunt ook zelf een menu maken rond een eiwitsoort welke Boomer nog niet heeft gegeten (incl. bot, dus als je geen kip geeft ook geen kippenbotten).
Gebruikersavatar
Door pike
#770940
Jullie hebben het alsmaar over dierlijk eiwit. Ik mis nog één eiwit: plantaardig eiwit. In granen zit ook eiwit waar een hond allergisch voor kan zijn. En die granen zitten in (bijna?) alle kvv's. En onder graan valt: tarwe, gerst, haver, rijst, mais, gierst e.d.
Volgens de da was mijn Pike waarschijnlijk allergisch voor kippe-eiwit (toen hij nog brok kreeg). Hij eet nu complete rauwe kippen zonder probleem. Maar geef hem een eetlepel rijst bij die kip en hij komt weer aan de spuitpoep! En een andere hond krijgt er jeuk van.
Door Yvonne K
#770963
Hallo Linda,
Ik lees net je bericht. Dit is mijn ervaring.
Mijn hond heeft een pollenallergie. Is soort hooikoorts bij mensen. Begint dus in het bloeiseizoen. Ik weet niet in welke periode van het jaar je bent overgegaan naar kww en barf, maar dat kan een ijkpunt zijn om te zien wat voor soort allergie het is.
Toen ik aan het testen was of Saban een voedselallergie had moest hij ministens 6 weken aan een vleessoort dat hij nog nooit gegeten had. Zijn jeuk bleef en rond half/eind september was de jeuk over, terwijl hij nog het geitdieet at.
Ik heb geen test laten doen, maar naar 4 jaar weet ik dat het sezioensgebonden is.
Groet,
Yvonne
Door Linda en Boomer
#772134
Mijn man vetelde gisteren dat Boomer al ver voordat ik kvv en rauw voerde  rode plekken onder zijn poten had. Het was mij niet opgevallen. Wanneer begint het pollen seizoen en wanneer eindigd die?
Misschien heeft boomer wel last van de plantaardige eiwitten want ik kan mij nog herinneren dat hij van rijst diaree kreeg.
In welke kvv zitten geen plantaardige eiwitten?

Linda
Door Mevroi Kruim
#772137
Het pollenseizoen begin in maart en eindigt bij goed weer in oktober. Afhankelijk van waar je hond allergich voor is: bomen zijn vroeg in het jaar, behalve dennen; grassen komen daarna en bloeien de rest van het jaar tot aan de winter.
Door Linda en Boomer
#772332
Aankomende donderdag wordt er bloed afgenomen om te kijken of hij geen allergie heeft van buitenaf.
Ik kan nu al wel proberen met voedsel maar waarom niet eerst buiten uitsluiten. Gewoon een beetje bloed afnemen en ik weet in ieder geval meer.
Ik vindt het eigenlijk wel raar dat de DA het zelf niet voorstelde.

Linda
Door Linda en Boomer
#776011
Ik geef boomer nu alleen kvvv smuldier pens/vlees ivm met mogelijk eiwit allergie. Hierin zit alleen rundvlees. Mag ik dan wel bijv rauw rundvlees geven zoals, runder kopvlees, rundestrot, kalfsrib ivm ?

Linda
Gebruikersavatar
Door porza
#777418
linda het zouden ook gisten kunnen zijn. dit zit meestal op pooten en kan ook in de liezen zitten en op de buik.
het begint met rood worden en jeukt heel erg.
het kan zo erg worden dat er een soort zwarte bultjes komen.
in dit geval moet je hond wassen met jodydum scrub en na behandelen met invamarol.
Door Linda en Boomer
#778420
Boomer heeft last van zijn poten maar ook van wondjes en roodhuid bij de liezen (naast zijn piemel als het waren).
Ik behandel dat nu inderdaad met jodium scrub en daarna doe ik er acederm op.
Als hij last heeft van gisten dan komt dat neem ik aan wel uit de bloedtest die hij heeft gehad?

Bedankt je kunt niet genoeg info krijgen.

Linda
Door Linda en Boomer
#780965
De uitslag is terug.
Boomer is ontzettend giga allergisch voor katten, nou hebben wij die niet en hij gaat ook niet op bezoek bij mensen waar katten zijn.
Ook is hij allergisch voor drie huisstofmijten.
Goed schoonmaken (stofzuigen en dweilen). Nu deden we dat al maar nu nog vaker.
En dan heeft de dierenarts het over het gebruiken van spray's die mijten doden. Of een desenbiliteitskuur.
Ik zou graag ervaringen horen over die sensibiliteits kuur en of het werkt bij de hond. Ervaringen over het gebruik van spray's, welke wel/niet gebruiken??? Heb meer belang bij om het bij homeopatische middelen te houden. Bijv natuurlijke producten om de vloer mee te doen en natuurlijke spray's. Bestaan ze???
Welke huis tuin en keuken middelen kunnen boomer helpen niet zoveel last te hebben van de huisstofmijt.
Boomer krijgt al brandnetel, zeewier, knoflook etc door een groente mix.
Misschien hebben jullie nog toevoegingen!!!!!!!
Waar kan ik boomer het beste mee wassen?? Heb teatreeolie in huis.
Het liefst wil ik geen gebruik maken van de producten die van de dierenarts komen.

Linda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door