Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#786900
Hallo Bas, ik begrijp je zorgen, hoewel ik de afkorting RMB niet ken, begrijp ik dat je (vlees)botten bedoelt?

Zelf heb ik de ervaring niet, mijn oudste hond (cavalier van ruim 11 jaar) heeft de kipkarbonade of kippenekken altijd eerder op dan mijn 2 andere honden van 2 en 3 jaar.

Heeft hij misschien last van zijn gebit?

Sterkte ermee !!
Door Lizzy
#787089
bas rouge schreef: Even een update over Bolke en zijn rmb's.

Ben voor de zekerheid met hem bij de dierenarts geweest om te zien of die iets in zijn bek zien kon dat ik over het hoofd zag maar hij kon ook niets bijzonders ontdekken.

Ik ben dus doorgegaan met het voeren van vleesbotten. Hij krijgt nu met name kipnek, in stukken geknipte en geplette eendnek en klein geknipte kwartel bij zijn vlees/orgaanvlees in zijn bakje. Van de week at hij ook een halve parelhoenkarkas en een lamsspareribje zonder dat ik het kleiner maakte of plette. Hij staat nog steeds wel te zuchten en te puffen voordat hij aan zijn botten begint. Ik hoop dat dat ook over gaat maar hij eet tenminste wel een compleet zelfsamengesteld menu, gelukkig! Wel eet hij het liefst binnen op zijn vaste plek en niet zoals ik wel vaak doe, na een wandeling ergens buiten.
Nou ja, in ieder geval fijn dat hij nog steeds zelf samengesteld eet. Gek he, dat hij er zo mee mutst... Misschien vind hij het gewoon niet leuk, moeite doen om te eten...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#787112
Nynke F schreef: Hallo Bas, ik begrijp je zorgen, hoewel ik de afkorting RMB niet ken, begrijp ik dat je (vlees)botten bedoelt?

Zelf heb ik de ervaring niet, mijn oudste hond (cavalier van ruim 11 jaar) heeft de kipkarbonade of kippenekken altijd eerder op dan mijn 2 andere honden van 2 en 3 jaar.

Heeft hij misschien last van zijn gebit?

Sterkte ermee !!
RMB= Raw Meaty Bones.......rauwe vleesbotten dus inderdaad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door