Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#768843
Fazant vinden ze hier echt bleh. De honden dan, de katten vinden het heerlijk. Idem voor duif. Kwartel en parehoen eten zowel de honden als de katten.
Dus mocht je met die fazanten in je maag zitten (figuurlijk dan he  ;D) alhier is er animo voor.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#947331
Potverdorie, ik heb fazant gekregen van Herby omdat de parelhoen op was.
Nou ze lusten het hier alle 3 niet :yucky: :yucky: en ze zijn echt niet kieskeurig.
Door 1eboa
#947392
Hier vinden ze het ook heeeeeeelemaal niet om te eten, morgen sla ik weer wat karkassen plat en probeer het te mengen met wat ander vlees, misschien trapt er eentje in. Eendenkarkassen ging de eerste keer ook niet zo goed, vanmorgen heb ik de eend aan alle kanten gekraakt en jawel het ging er bij alle vijf in, zal het wennen moeten of went het bij sommige nooit?.
Door De Geijsjes
#947420
Ik ben nog niets tegengekomen wat Max niet lust en hij heeft echt al best veel gegeten zoals kippennekken, parelhoenkarkas, konijnkarkas, eendkarkas, runderstrot, fazantkarkas, heel haantje, hele kwartel, paardensnippers, geitensnippers, kalkoensnippers en rundsnippers en dan nog forel, sardientjes en zalmkop en pens niet te vergeten.

Als iemand fazant kwijt wil en hij woont in de buurt van rotterdam dan houd ik me aanbevolen! Ik neem het graag  over  :D ;D
Door ulla
#947476
Fazant is hier ook geen probleem.
De eerste keer hadden ze wel zoiets van: vreet dat zelf maar op. ;D
Maar na nog eens aanbieden eten ze het zonder probleem.
Duif eten ze ook. ;)
Door Fynn
#947549
Ik heb er 1 bij die dingen niet lust zoals fazant en konijn.
Maar die andere 2 vreten werkelijk alles ;D

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Deesje
#947607
hier gaat fazant er ook niet in.. maar dat geldt eigenlijk voor veel wild.. alles is vies: wilde eend, hert/ree, fazant...
struisvogel gemixt met iets anders lukt wel, parelhoen gaat perfect (maar is ook minder sterk qua geur)..

ik denk dat t er misschien aan ligt dat ie dat in zijn pup-tijd niet heeft gehad.. hij kent de sterke geur niet en weigert het echt te eten..

er blijft gelukkig nog genoeg over..
Gebruikersavatar
Door pike
#947863
Deesje schreef: hier gaat fazant er ook niet in.. maar dat geldt eigenlijk voor veel wild.. alles is vies: wilde eend, hert/ree, fazant...
struisvogel gemixt met iets anders lukt wel, parelhoen gaat perfect (maar is ook minder sterk qua geur)..

ik denk dat t er misschien aan ligt dat ie dat in zijn pup-tijd niet heeft gehad.. hij kent de sterke geur niet en weigert het echt te eten..

er blijft gelukkig nog genoeg over..
waar het aan ligt?
Als het een rol zou spelen dat ze het als pup niet hebben gehad, dan zou je geen enkele oudere hond aan het barfen kunnen krijgen, want dan ruikt eend, konijn, kip, parelhoen, kwartel, struis, allemáál onbekend. Mijn honden hebben als pup ook nooit haas of fazant of ander vleesbot gehad. Maar Armagnac vindt alles érg lekker!
Pike daarentegen blieft geen haaskarkas of fazantkarkas. Maar geef ik hem het hazevlees of fazantenvlees (dat hetzelfde ruikt) dan gaat dat erin als was het zuiglam. Dan zou ik dus zeggen: Het is het bot wat hem niet aanstaat  :-\
Door Svetlana
#947896
Ik bied Lana sinds gisteren (wilde) eend aan: maar nee hoor, mevrouw hoeft het echt niet :boo:
Ik heb het nu al 3x aangeboden, gaat dat nog wat worden denken jullie??
Door Happy Tail
#948079
Svetlana schreef: Ik bied Lana sinds gisteren (wilde) eend aan: maar nee hoor, mevrouw hoeft het echt niet :boo:
Ik heb het nu al 3x aangeboden, gaat dat nog wat worden denken jullie??
hier ook geen wilde variant...wel; de tamme
je kan het eens proberen om het vlees eraf te snijden en dat te mengen met iets lekkers.
geef je trouwens dan wat anders als ze het laat liggen of doe je: jammer volgende ronde nieuwe kansen? Dan zul je wel geen honger genoeg hebben.
en en hier gaat de fazant het frettenhok in. Baya moet het ook niet, ze eet trouwens helemaal niets wilds, maar wel erachter aan gaan ja dat dan weer wel
Gebruikersavatar
Door Dian
#948082
hier is fazant en parelhoen ook bleh. Hert lust ie weer wel en is toch ook wild :P
Door DaisyD
#948091
Svetlana schreef: Ik bied Lana sinds gisteren (wilde) eend aan: maar nee hoor, mevrouw hoeft het echt niet :boo:
Ik heb het nu al 3x aangeboden, gaat dat nog wat worden denken jullie??
Gewoon duidelijk laten zien dat je het teruglegd en wegzet. Niks anders geven en de volgende dag opnieuw aanbieden.
soms hebben ze gewoon geen honger (zijn ze goed doorvoed) en hebben ze geen zin om iets nieuws uit te proberen. Dit kunnen ze echt wel twee drie dagen volhouden. Ik noem dat altijd 'vrijwillige vasten''.
mijn Daisy wilde er ook niet aan. Twee hapjes genomen en toen weggelopen. Vervolgens koud weggelegd en de volgende dag weer aangeboden.. Dit keer at ze het wel.

Een weekje later, eerst de fazantenkarkas aangeboden, pas toen die op was kreeg ze de rest van haar voer. Wel laat ze de ingewanden liggen; darmen en maag. Maar dat vind ik niet erg, de lever, niertjes en hart eet ze wel.
Door Deesje
#948825
nou ja, kito eet dus alles wat zo sterk ruikt niet.. ook alleen vlees niet dus of het toch aan de sterke geur ligt.. mijn idee was alleen dat t echt ánders sterk ruikt als gewoon vlees.. misschien is t gewoon zijn ding niet ofzo.. kweet t ook niet hihi
Door The Rebel
#949159
*Dorothea* schreef: Potverdorie, ik heb fazant gekregen van Herby omdat de parelhoen op was.
Nou ze lusten het hier alle 3 niet :yucky: :yucky: en ze zijn echt niet kieskeurig.
Tja dat had ik dus ook, hier eten 3 honden het niet en 1 hond eet het wel...moest ik dus hele menu's omgooien om toch de fazant te verwerken die ik in de plaats van parelhoen had gekregen !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door