Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hetty
#785340
Ik zou inderdaad eerder een mooi verhaal over vers voeren erop zetten en dan een stel mooie foto's van jou honden die lekker aan het kluiven zijn.
Uit jou stukje haal ik niet duidelijk dat ik vers moet gaan voeren omdat het zo goed.
Door Decibels
#785481
Hetty schreef: Ik zou inderdaad eerder een mooi verhaal over vers voeren erop zetten en dan een stel mooie foto's van jou honden die lekker aan het kluiven zijn.
Uit jou stukje haal ik niet duidelijk dat ik vers moet gaan voeren omdat het zo goed.
ik ben niet echt een tegenstander van 'andere voedingen'...sterker nog...ik heb het zelf jarenlang gegeven, in combinatie met vlees. Vroeger was dat pens (haalde ik van de schapenslachterij) en later KVV. Sinds een aantal jaren geef ik helemaal KVV. En om je de waarheid te zeggen...(en waarschijnlijk krijg ik nu de hele lijst over me heen...) ik zie geen verschil in mijn honden of ik nou die 'andere voeding' geef of vers. Ik heb (gelukkig) een gezonde lijn en mijn honden komen eigenlijk alleen bij de DA voor de jaarlijkse entingen. Toen ik die 'andere voeding' gaf was dat niet anders. Ze zitten goed in hun vel, hebben een gezonde huid en prachtige glimmende vachten en de gemiddelde leeftijd van de door mij gefokte honden is 14-15 jaar.

gr Marijke
Door Minna
#785490
Maar je bent toch niet echt anti-versvoeding? En dat idee krijg je van het stukje... :(
Ik heb ook jaaaaren brok gegeven, alleen ik vind dit beter, maar ik ben geen fanatiekeling in die zin van alle andere voeding is dierenmishandeling of zo. Maar een informatieve stuk misschien over allebei zowel brok als vers zou misschien leuk zijn...is maar een idee hoor. Ook omdat je aangeeft dat ze het nu goed doen en je voert het zelf snap ik niet zo goed waarom dan zo'n anti-vers tekst.
Je hoeft natuurlijk ook geen verschil te zien, bij een is het meer dan bij andere, ligt er aan hoe goed de eerdere en huidige voeding past, passen ze allebei bij je hond, zie je niet zo veel verschil.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#790448
AstridStraver schreef: Ik denk dat wanneer hondenscholen en gedragstherapeuten de invloed van verse voeding op gedrag en gezondheid meer zouden benadrukken dit zeker effect zou hebben.
Het zelfde geldt voor fokkers.
Dan heb je daar geen dure campagnes voor nodig.
De meeste hondenscholen en fokkers verdienen niets aan brokken en hebben heel veel invloed op puppenkopers.
Helaas is de invloed van hondenscholen en gedragstherapeuten maar beperkt. En dat weet ik uit de praktijk. De invloed van dierenartsen en fokkers is des te groter. Vorige week nog een email gekregen van iemand die besteld had bij Canis Naturalis: de fokker had gezegd dat ze beslist geen rauwe kip mocht geven dus heeft ze haar bestelling aangepast. Zelfs onze deskundige klantenservice kon haar niet overtuigen: alle kipproducten eruit en vervangen door rund of lam.
Door Prince01
#790555
ik merk dus duidelijk verschil toen chico brok >:( kreeg, ze was wat slommer, vacht glimde wel. en ze had ook iets vieze tanden,
en nu ik kvv geef, veel meer energie, glimt als een ster, spierwitte tanden, zit gewoon lekkeder in der vel, brok at ze wel aardig maar ze liet het ook wel eens staan, nouw dat zeg mij genoeg, nu ik kvv geef ze blaft gewoon dat ze er zo zin in heeft, als ik benenden kom begroed ze je helmaal en dan meteen naar de koekast blijf ze staan ahha, ze weet het percies,
Door Yvonne K
#790638
Toch kan een hondenschool wel wat invloed hebben.
Wij hebben regelmatig verzorging en voeding van de hond op ons programma bij de hondenschool staan en ik meld dan zeker dat kvv en barf bestaan.
By the way wij hebben 8 trainers waarvan er 2 barfen en 2 kvv voeren.
Ook bij een andere training is sinds kort iemand op barf overgegaan.
Door Netty
#790800
ik heb een keertje tegen een nichtje van me gezegd dat vers beter was............ik heb een lading over me heen gekregen :-[
dat was echt niet mooi meer...............hoe ik het in mijn kop haalde om dit soort adviezen te geven...........dat ik mijn hond verwaarloosde, want de fokker wist precies wat goed was voor de honden en hoe kon ik zoiets nou weten >:(
nee, de fokker was geschrokken dat er mensen zoals ik rond liepen en zo slecht met hun beest omging.
maw ik was een stomme trut............het zijn niet mijn woorden, maar van nichtlief :-X
ik hou wijselijk mijn mond dicht en doe wat ik denk dat goed is voor mijn hond.
Door Minna
#790833
Nou in zo'n situatie zou ik zo'n iemand min of meer met de feiten om hun oren slaan er is toch ook gewoon faitelijke kennis over vers voeren verkrijgbaar in vorm van boeken etc?
Enne...als iemand zoiets tegen mij zou durfen zeggen (hond verwaarlozen, stomme trut) dan had die al helemaal een uitdaging...nichtje of niet.  :censored2:
Door Qwertu
#790851
Netty schreef: ik heb een keertje tegen een nichtje van me gezegd dat vers beter was............ik heb een lading over me heen gekregen :-[
dat was echt niet mooi meer...............hoe ik het in mijn kop haalde om dit soort adviezen te geven...........dat ik mijn hond verwaarloosde, want de fokker wist precies wat goed was voor de honden en hoe kon ik zoiets nou weten >:(
nee, de fokker was geschrokken dat er mensen zoals ik rond liepen en zo slecht met hun beest omging.
maw ik was een stomme trut............het zijn niet mijn woorden, maar van nichtlief :-X
ik hou wijselijk mijn mond dicht en doe wat ik denk dat goed is voor mijn hond.
Oef...ik weet niet of ik mijn mond had gehouden hoor. Dat er mensen zoals jij rondlopen?? Verwaarlozing?? Waar halen ze het lef vandaan eigenlijk.



En er zullen best honden zijn waar je nauwelijks verschil merkt tussen vers en brok. Maar in tegenstelling tot de honden die er echt op vooruitgaan....
Bij mijn hond vond ik ook dat het goed ging op brok (glanzen, energie etc.) , maar eenmaal overgestapt op kvv en deels barf zag ik dat het nog beter ging. Die glans kon blijkbaar nog meer omhoog :-)
Door Netty
#791109
Minna schreef: Nou in zo'n situatie zou ik zo'n iemand min of meer met de feiten om hun oren slaan er is toch ook gewoon faitelijke kennis over vers voeren verkrijgbaar in vorm van boeken etc?
Enne...als iemand zoiets tegen mij zou durfen zeggen (hond verwaarlozen, stomme trut) dan had die al helemaal een uitdaging...nichtje of niet.  :censored2:
ik heb gelukkig geen contact meer met haar, ze heeft me eerst op msn geblokt en naar ik gehoord heb zelfs van haar contactlijst afgegooid, ik mis haar niet.
kijk ik zit er niet mee, ik zeg altijd dat je je vrienden kunt uitzoeken en je familie niet.
met zo'n kleine geest wil ik zelfs geen contact meer..............
ik weet wat ik kan doen met mijn hond en probeer haar het beste te geven wat je kan krijgen hier, daar heb ik geen familie en helemaal geen stomme doos als dat zij is, bij nodig
Gebruikersavatar
Door pike
#791181
Yvonne K schreef: Toch kan een hondenschool wel wat invloed hebben.
Wij hebben regelmatig verzorging en voeding van de hond op ons programma bij de hondenschool staan en ik meld dan zeker dat kvv en barf bestaan.
By the way wij hebben 8 trainers waarvan er 2 barfen en 2 kvv voeren.
Ook bij een andere training is sinds kort iemand op barf overgegaan.
Een hondenschool kan ook negatieve invloed hebben. Waar ik kwam werd vers de grond ingeboord en het woord BARF werd bijna letterlijk uitgekotst. En mevrouw was net geslaagd voor voedingsdeskundige......
Door Yvonne K
#792981
Jazeker op zo'n manier kan een hondenschool zeker een negatieve invloed hebben, maar dat geldt natuurlijk voor alles en iedereen.
Ik las bijv. in een ander topic dat Henk Lommers de tv dierenarts in een boekje verkondigd dat vers vals maakt.
Tja.....
Door Fido
#793035
Yvonne K schreef: Toch kan een hondenschool wel wat invloed hebben.
Wij hebben regelmatig verzorging en voeding van de hond op ons programma bij de hondenschool staan en ik meld dan zeker dat kvv en barf bestaan.
By the way wij hebben 8 trainers waarvan er 2 barfen en 2 kvv voeren.
Ook bij een andere training is sinds kort iemand op barf overgegaan.
Dan is het pech voor leden van dié ene vereniging waarbij een da die tegen rauwe voeding is, in het bestuur zit en ere lid is. Dan mag je als da praktijk die voorstander is van rauwe voeding geen advertenties plaatsen in het clubblad en krijg je af en toe dreigberichten via je mail die namens die vereniging ondertekend zijn.

Neemt niet weg dat de mensen ons wél weten te vinden via de mond op mond reclame en dáár moeten we (ik bedoel dus rauw voerende eigenaren) het van hebben, heel effectief en doeltreffender dan menige advertentie campagne!

Wij merken zeker een verandering in denken van het voeren van huisdieren (niet alleen bij carnivoren dus ;)) maar ik heb natuurlijk geen objectief beeld ::)
Door Golum
#793121
Netty schreef: ik heb een keertje tegen een nichtje van me gezegd dat vers beter was............ik heb een lading over me heen gekregen :-[
dat was echt niet mooi meer...............hoe ik het in mijn kop haalde om dit soort adviezen te geven...........dat ik mijn hond verwaarloosde, want de fokker wist precies wat goed was voor de honden en hoe kon ik zoiets nou weten >:(
nee, de fokker was geschrokken dat er mensen zoals ik rond liepen en zo slecht met hun beest omging.
maw ik was een stomme trut............het zijn niet mijn woorden, maar van nichtlief :-X
ik hou wijselijk mijn mond dicht en doe wat ik denk dat goed is voor mijn hond.
Herkenbaar  :D
Nou ze hoeven maar naar Gollum te kijken om hun ongelijk te bewijzen, ze krijgt vanaf pup alleen Barf en ze ziet er niet echt dood of verwaarloosd uit  ;)
Pfffff mensen die niet naar je willen luisteren of iets van je aan willen nemen...  :Flush:
Door Mevroi Kruim
#793496
Natuurlijk heeft een hondenschool invloed. Met name voor mensen die voor het eerst een hond/pup aanschaffen is alles nieuw en spannend en juist de verantwoordelijke en goed nadenkende mensen gaan met hun hond naar de hondenschool. Daar zitten dan de experts dus die krijgen echt niet alleen vragen over gedrag en opvoeding maar ook over voeding.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door