Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JoyceW
#763380
Lizzy schreef:
Runderribben? Zijn het echt runderribben? Die vind ik namelijk veels-te-hard.
Het zijn de ribben van Herby. Ze eten deze ook niet helemaal op. Ze worden meer afgekluifd tot er geen vlees meer aan zit.

Ik heb nu lamsvlees met bot besteld, hopelijk zijn ze daar even mee bezig. Vis heb ik nog nooit gegeven, zal eens kijken of ik op de markt iets kan vinden.
Door bas rouge
#763487
Barousse neemt alles in rotvaart tot zich, ze mist sinds 2 maanden een molaar in haar bovenkaak. Dat maakt dat niet alles meer zo razendsnel kapot gaat omdat ze zich nog vaak vergist en dus ook het stuk rib o.i.d. de linkerkant op schuift om te kraken, wat dus niet meer zo effectief is.
Ze doet denk ik het langst met een zalmkop of een flink stuk ribbenkast.

Bolke heeft steeds meer moeite met hard bot, en neemt soms een kauwpauze, hij kan rustig 40 minuten doen met een stukje rib.

Rein doet het langste met een een zalmkop omdat ie dat niet echt lekker vindt. Hij pielt daar soms enorm mee en eet ook lang niet altijd alles ervan op. Verder is hij een heel nette en rustige doch gestage eter. Heel fijn is dat.
Door Happy Tail
#763508
hier is het meestal hap slik weg werk.
ribbetjes worden nog even geknaagd, lamsschoudertjes is wel 10 minuten werk. een halve lamskop duurt wel 30 -45 minuten....
Door peerle
#763515
hier is alles behoorlijk snel weg : kip, kalkoen, rund (spiervlees), kalfsstaart, ...
pens geef ik alleen nog maar gemalen want anders zit ze er telkens drie dagen mee te mutsen en gemalen vind ze het heerlijk.
Het enige dat nog vrij lang duurt is de zalmkop, da's toch een halfuurtje werk.

Lamskop duurt vast ook lang, maar dat heb ik nog niet geprobeerd (ik kan het ook nergens vinden).

Groetjes,
Veerle
Door CaneFerro
#763516
Ferro eet behoorlijk rustig, alhoewel, zijn portie kippenekken is in 5 minuten weg, een ongesneden pens ook 5 minuten. Gister gaf ik voor het eerst een stuk koeiestaart en daar had ie behoorlijk wat werk aan. Vanmorgen gaf ik de rest en was ook hap, kauw, slik, weg...
Dus gaat ook behoorlijk snel binnen hier allemaal.
Vis doet ie langer over, maar dit komt doordat ie er niet zo helemaal gek op is  :P
Waar ik wel ontzetten van geniet: sinds ik barf komt hij me steeds een knuffel geven als zn portie op is: zo van dank je wel vrouwtje, lief he  :bigarmhug:
enkel als hij net pens kreeg moet hij van mij even wachten met zn knuffel  ;D
Door tieneke
#763750
Hier echte wilde zwijnen  :-X

Het enige waar ze een klein beetje plezier van ondervinden zijn de kalfsribben die wel heel zacht zijn maar die ik dus in nogal grote porties geef zodat het nog wat lijkt...zucht!!! :'(
Door 202Spots
#763806
dutchgirl schreef: Onderwerp is eigenlijk ook al de vraag. :) Waar doen jullie honden het langst over om op te eten?
Het meeste is hap-slik-weg in 1-2 min.... :-\
Ik geeft geen lamskop meer, maar lam nek is nu wel 't meeste werk met ong 5 min voor Tor, en Cis zo'n 10-15 minuten ..
Gebruikersavatar
Door Pauline
#763842
Joris doet overal lang mee..... ;D ;D ;D Behalve met pens.

Joep doet nergens lang mee..... ;D ;D ;D Maar hij geniet overal van! :P Het allerlangst doet hij met een aantal ribben of een lamsnek, ik schat zo'n 15 minuten!
Door K&D
#763870
tieneke schreef: Hier echte wilde zwijnen  :-X

Het enige waar ze een klein beetje plezier van ondervinden zijn de kalfsribben die wel heel zacht zijn maar die ik dus in nogal grote porties geef zodat het nog wat lijkt...zucht!!! :'(
gut, hebben de Nollebakkers promotie gemaakt? van Barfvarkens naar echte wilde zwijnen... :D ;D

Hier doen ze over de lamsribbetjes het langst. De rest wordt zo snel mogelijk naar binnen gewerkt. Kyrah proeft het langst haar eten. Bij Dubhe is het plons.
Door Minna
#764006
Hier ook alles heel snel weg, gisteren hebben ze een endenkarkas gehad en daar deden ze toch verrassend lang over, en voor het eerst stopte Ko met eten voordat het op was, denk dat ze echt vol was.
Sam had zijn karkas wel in 10 minuten op, wat is dat een vreselijke vreetzak. Pinkki ging lekker onder de bomen liggen knagen op haar gemak, zij kan echt genieten van eten, zij was denk ik wel een half uur bezig. Papu doet ook wat langer met botdingen omdat zij zo oud is en de gebit is erg versleten, maar ze krijgt het allemaal wel goed weg, duurt alleen wat langer.
Zalmkop is hier ook maar hap slik weg, morgen krijgen ze voor het eerst een lamskop, ben benieuwd...
Door crutz
#764125
t langste doen ze hier toch wel met een geitekop of hele prooien....
de rest is hap-slip-weg
een van mn teven is bv al klaar met eten vaak (bij pens, geiteribben) als ik de laatste (van de 7) nog moet voeren....
Door Minna
#764694
Zo de eerste lamskoppen zijn gesneuveld en wel voor herhaling vatbaar! Kobe keek eerst een beetje bangig zo van "nou normaal kijkt mijn eten mij niet aan!" maar ging dan toch kauwen.
Pika en Papu kregen lamsribben omdat ik dacht dat zo'n kop voor hun niet haalbaar zou zijn. Pika heeft het opgevat als een belediging, ze loopt nu in de tuin rond met zo'n onderkaak stoer te wezen.
Sam had het weer als eerste op die deed er 45 minuutjes over en het was een behoorlijke grote kop. Pinkki en Ko waren ongeveer een uurtje bezig. Blijft ook niet veel over zeg...best wel verrassend wat ze allemaal kunnen eten!
Door Nynke
#764937
Hoi, zoals jullie weten Barfen mijn hondjes part-time, de rest kvv. Tot zover hebben ze het langst gedaan over de kalfsstaart, die kregen ze allebei (Pezzo was er toen nog niet) toen wij gingen barbecuen, dat scheelt een hoop geschooi. Ze hebben er allebei 3 kwartier over gedaan, toen was de dikste 15 cm. nog over bij allebei en die heb ik toen weer ingevroren voor de volgende keer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door