Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#759011
Pauline schreef: Met suiker en melk? ;)
zonder...kmoet nog wakker worden.... :-\
Door jenna
#759050
ik heb lekkere cappuchino maker.......mmmmm of....expresso :P :D
Door Nemosh
#760730
hoi jenna, bedenk dat husky's gevoelig zijn voor graan.
graan belemmert de zink opname uit de voeding.
onze husky kreeg daar altijd wondjes van op haar lippen.
dit is een husky ding.
Door Nemosh
#760732
als je pup aan het wisselen slaat kun je de wortel ook eerst invriezen.
dan heeft ze een koude wortel om op te kluiven en dat koelt het gevoelige tandvlees.
sommige vinden dat prettig andere niet dus ik zou het eerst me 1 proberen.
Door jenna
#761487
oh ok ik wist niet dat husen gevoeliger waren voor grannen...ik geef haar geen granen toevallig heb ik haar vandag een oud sneetje brood...zal niet meer doen ;)
zal zeker dat bevroren wortel proberen. 8)
Door 202Spots
#761494
Nemosh schreef: als je pup aan het wisselen slaat kun je de wortel ook eerst invriezen.
dan heeft ze een koude wortel om op te kluiven en dat koelt het gevoelige tandvlees.
Je kan beter de  wortel gewoon uit de koelkast vandaan geven... wanneer je wortels invriest dan zijn ze slap als ze ontdooien,en is er niks knapperigs meer te kluiven.
Ik zou trouwens liever geen bevroren eten geven.
Door jenna
#761705
ja is wel waar dat de wortels slap worden.... :-[
zij vind ook klontjes ijs ook lekker...doe ik ook biogarde ijsjes.....toen ook zo warm was ;) ze vind ze echt lekkerrrrrrrrr!!  dus mischine in zo een ijsklontjes maker die staafjes maak :bulb:heb ergens zo een.. :g:
Door jenna
#761736
ik weet wel dat ik ergens had gelezen over zink tekorten van een hus wondjes en kaaleplekjes kon krijgen ??? maar wist niet dat dat door grannen de zink opname belemmerde ;) goed om te weten...
Door Nemosh
#762114
Niet alle husky's hebben last van zink tekorten maar ze zijn gevoeliger voor de verstoring in opname van zink.
kan helaas niet meer achterhalen waar ik het gelezen heb maar wie weet is er een dierenarts die er iets zinnigs over kan zeggen.

De bevroren wortel is ook niet zozeer bedoeld om te eten maar om te kluiven.
De koude koelt het gevoelige tandvlees tijdens het wissellen.
sommige honden vinden dat prettig en het is gewoon een keer uitproberen.
Het is niet de bedoeling dat ze zo'n ding ineens op gaan eten , dan krijgen ze diaree en dat wil je natuurlijk niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door