Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door roefus
#757261
Knap hoor !!!  :D :D :D

(psssst....zou willen dat die van mij ook zalmkop aten  ;))
Door roefus
#757262
En nee, hij ziet er helemááááál niet uit als een verwend hondje, zo met zijn zalmkop op de matras  ::) :P ;D
Door 202Spots
#757264
Juud schreef: Dus gelijk aan de karkassen denk ik...
8)
Ja,karkassen of ruggen is 'n betere beginnersbot dan zalmkop.
Door Juud
#757269
dat was ook de bedoeling
we kregen deze gratis op de markt en ik had hem eigenlijk evennwillen laten knabbelen en later afnemen voordat hij hem op had...
was dus niet goed gedacht...want meneer gaf hem neit meer af... wijze les.
Door Henk en Donja
#757395
Zolang je erbij bent en in kunt grijpen als het misgaat zou ik ook wel wat durven met zon grote hond. Voor hem is zon zalmkop wat een makreelkopje voor een normale hond is.

Maarja, ik vind wel dat je het aan de andere kant beter rustig aan kan doen. Dat hij zon zalmkop wel aan kan betekend niet dat ie niet moet leren vleesbot rustig en goed te kauwen, nu doet ie dat omdat het nieuw is vanzelf, maar dat kan een tweede keer zo veranderen denk ik.
Laatst gewijzigd door Henk en Donja op wo 09 mei 2007, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#757402
Henk en Donja schreef: Zolang je erbij bent en in kunt grijpen als het misgaat zou ik ook wel wat durven met zon grote hond. Voor hem is zon zalmkop wat een makreelkopje voor een normale hond is.
Nogmaals.....het gaat niet om de maat van het stuk bot/vlees of hoe groot of klein de viskop is... 't gaat om de HARDheid vand de bot (of zalmkop)!!!!!!
Wanneer de hond z'n maag nog niet gewend is om hele botten te verwerken,dan moet je niet gelijk met harde botten beginnen, en het maakt niet uit hoe groot de hond is,hij moet evengoed met ZACHTE botten beginnen.
'n St.Bernard puppie is dan misschien zelf wel groot genoeg om 'n hele lamskop naar binnen te werken....maar dat zou niet verstandig zijn omdat z'n maag(sappen) het echt niet aan kan!

Ik herhaal 't...want het belangrijk is dat andere beginners opnieuw kunnen lezen dat ze alleen ZACHTE botten als beginners bot geven...wanneer de hond eenmaal gewend is en van zachte bot naar b.v zachte ribben gaat  en daarna pas naar de hardere botten geven.

Kleine puppies kunnen met kipnekje beginnen, grotere puppies geef je 'n kip karkas om te beginnen.
Door Juud
#757420
het is nooit mijn bedoeling geweest om iets fout te doen...
Laatst gewijzigd door Juud op wo 09 mei 2007, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#757422
Juud schreef: het is nooit mijn bedoeling geweest om iets fout te doen of om iemand tegen zijn schenen te schoppen. SORRY!!!
Ik denk dat je je niet moet aangevallen voelen. Wat Dory wil is duidelijk maken aan iedereen die begint dat zalmkop geen beginnersbotten zijn voor honden. De hond is niet gewend aan het verteren van bot en zalmkop is "hard" al verwacht je dat niet. Er zijn er meer die op jouw topic reageren die nog maar net beginnen. En nee, je doet het niet bewust fout. Dat zegt ook niemand. En je hond zal er ook niets aan overhouden  ;) Komt er echt aan de achterkant wel weer uit. Let maar op z'n keutels, dan kun je zien of ie het goed verteerd heeft of niet (witte, harde stukjes zijn bot). En over een paar weken kun je met een gerust hart weer zalmkop aan je hond geven, hij vond het zo te zien erg lekker :D :D
Door 202Spots
#757423
Juud schreef: het is nooit mijn bedoeling geweest om iets fout te doen... pfff had ik het maar nooit op het forum gezet. Heb de neiging om me af te melden...
Nee ik ben blij dat je 't hier hebt neergezet, en het is alleen mijn bedoeling om je te helpen! ;)
(Mijn laatste berichtje was trouwens voor Henk en Donja bedoeld)
Door Juud
#757426
Ja begrijp ook wel dat ik me niet aangevallen moet voelen. Maar weet je, was best trots op Sam dat hij het zo met beleid op at. Hij zag er zóó gelukkig uit. EN dan valt er zo iedereen over je heen. Tenminste zo lijkt dat als je dat zo leest. Had even de neiging om het hele forum het forum te laten. Maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. het zal allemaal goed bedoelt zijn door Dory... Was gewoon ff een teleurstelling...
Door tieneke
#757429
Juud schreef: het is nooit mijn bedoeling geweest om iets fout te doen...
Er zijn er heus wel meer op dit forum die weleens iets fout hebben gedaan met barfen in het begin  ;) ;D ;D
ikke ook hoor....
Door Juud
#757431
Nee ik ben blij dat je 't hier hebt neergezet, en het is alleen mijn bedoeling om je te helpen!
(Mijn laatste berichtje was trouwens voor Henk en Donja bedoeld)
Snap ik ook wel... :-[ :'(
Toch bedankt... he he ben blij dat het eruit is nu...
Morgen naar de markt in Sittard kijken of er ergens karkassen te krijgen zijn... Dat is nog niet zo makkelijk...
Door ulla
#757448
Met mijn Sint Bernards ben ik ook begonnen met kipkarkas.
Ondertussen ben ik me toen half suf gaan lezen op dit forum.
Avonden achtereen.
Ze aten toen wel kvv,dus waren aan vlees gewend.
Na de kipkarkas,eens een visje,eendennek,en zo opgebouwd.
Lam en geit vind ik nog steeds een beetje eng.
Maar het ligt in de vriezer,dus ik ga dat binnenkort weer geven.
Vandaag krokodil geprobeerd,dat moet ook heel zacht zijn.(jakkie vonden ze het,op eentje na,onze kliko)

Ondertussen eten ze van alles,en heb ik er veel plezier in.

Ga gewoon eens lekker uitgebreid in de bieb lezen,dan komen er vanzelf vragen,die je hier kunt stellen.

Het is hartstikke leuk dat je wilt gaan barfen,je krijgt dan vast,een van de mooiste Sint Bernards. ;) ;) ;)
Door Juud
#757461
Hi Ulla,
Ja, ik vind het helemaal top dat Sam zo alles eet.
Hij eet nu 2 weken versvlees. En dat gaat super. Kan hem echt alles door elkaar geven.
Hoeveel versvoer geef jij je honden per dag? Ik geef Sam nu 2 kilo per dag. Maar als ik me aande 50g per kilo lichaams gewicht zou houden zou ik hem 3 kilo moeten geven... Hij eet nu alles goed weg. EN lijkt niet echt hongerig. Maar denk als ik hem meer zou geven zou hij het ook wel eten... denk ik
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door