Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#744902
Linda en Boomer schreef: oja sorry was even veregeten.
Hij had geen moeite om er van af te komen maar het was wel weinig. Ook de kleur zwart was meer naar de donkeren kant dan echt goed zwart. Beetje moeilijk uit leggen.
Nu ik het zo lees is het veel pens. Van zondag heb ik alleen gedaan om dat het de eerste keer rauw was.
Is het dan toch nog teveel als ik 1 x per week pens blijf geven. Misschien moet ik dit in een kleine hoeveelheid toevoegen aan andere soorten vlees. Ik beschouw pens trouwens niet als orgaan maar als spiervlees.
Linda
In dat geval zou je toch probleemloos 30% moeten kunnen voeren ????
Gebruikersavatar
Door Pauline
#744919
Als je om de dag Prins voert (neem aan dat dat compleet is), kun je eventueel 1 dag zalm geven, 1 dag geitenribben, 1 dag lamsribben, 1 dag houtduif, 1 dag eendennekken. Omdat je toch KVV erbij voert (50%) hoef je niet zo op de percentage te letten.

Zo dus:
Dag 1: prins
Dag 2: geitenribben
Dag 3: prins
Dag 4: zalmkop
Dag 5: prins
Dag 6: houtduif
Dag 7: prins
Dag 8: lamsribben
Dag 9: prins
Dag 10: eend
Door Lizzy
#744948
Linda en Boomer schreef: oja sorry was even veregeten.
Hij had geen moeite om er van af te komen maar het was wel weinig. Ook de kleur zwart was meer naar de donkeren kant dan echt goed zwart. Beetje moeilijk uit leggen.
Nu ik het zo lees is het veel pens. Van zondag heb ik alleen gedaan om dat het de eerste keer rauw was.
Is het dan toch nog teveel als ik 1 x per week pens blijf geven. Misschien moet ik dit in een kleine hoeveelheid toevoegen aan andere soorten vlees. Ik beschouw pens trouwens niet als orgaan maar als spiervlees.

Linda
Misschien moet je de analyse van runderpens onder de loep nemen en vergelijken met rundvlees:

Afbeelding

En verder sluit ik me bij Pauline aan. Je kunt Prins prima afwisselen op de manier waarop zij heeft aangegeven. En dan kun je best ook, naast Prins, 1 keer per week pens geven. Maar vergeet dus niet dat Prins ruim pens bevat en het ook daarom geen goed idee is om drie keer per week pens te voeren (als dat uberhaubt al een goed idee zou zijn). Eventueel zou je een van de genoemde maaltijden ook kunnen vervangen door bijv. spiervlees zoals kopvlees of lamsvlees ofzo.
Door Linda en Boomer
#745078
Ok
Ik heb kopvlees en geitenvlees en strot in huis. Ik kan genoeg aan deze spullen komen en die jullie opnoemen.
Het is ook niet mijn bedoeling om vaker pens te geven dan 1 x p w. Misschien moet ik dit wel helemaal niet doen.
Bedankt voor de info kan voorlopig weer verder.

Linda
Door Lizzy
#745080
Linda en Boomer schreef: Ok
Ik heb kopvlees en geitenvlees en strot in huis. Ik kan genoeg aan deze spullen komen en die jullie opnoemen.
Het is ook niet mijn bedoeling om vaker pens te geven dan 1 x p w. Misschien moet ik dit wel helemaal niet doen.
Bedankt voor de info kan voorlopig weer verder.

Linda
Nou, 1 keer kan echt wel hoor (hoeft niet). Maar kopvlees en geitenvlees en strot is ook zeer waardevol dus dat zou ik zeker, naast vleesbot, ook geven.
Door Linda en Boomer
#745571
ok,
Vandaag derde dag barf. Ik heb een half haantje over de 2 maaltijden verdeeld. Ging prima. Hij kraakt de botten beter als mijn osteopaat hahaha.
Er zat ook nog een nek in. Allemaal keurig gegeten.
* Hoevaak doen jullie er een groente mix bij????
Zaterdag krijgt hij een zalmkop en smiddags wil ik runde strot geven.
* De runde strot is al in stukken maar mag ik die ook geven in zijn geheel.

* Ook heb ik op foto's gezien dat er nog een dik stuk aan zit, wat is dat?
* Boomer voelt nu erg vettig aan komt dit omdat ik nu meer rauw geef en geen brokken meer??

Linda
Door Lizzy
#745815
Linda en Boomer schreef: ok,
Vandaag derde dag barf. Ik heb een half haantje over de 2 maaltijden verdeeld. Ging prima. Hij kraakt de botten beter als mijn osteopaat hahaha.
Er zat ook nog een nek in. Allemaal keurig gegeten.
* Hoevaak doen jullie er een groente mix bij????
Zaterdag krijgt hij een zalmkop en smiddags wil ik runde strot geven.
* De runde strot is al in stukken maar mag ik die ook geven in zijn geheel.

* Ook heb ik op foto's gezien dat er nog een dik stuk aan zit, wat is dat?
* Boomer voelt nu erg vettig aan komt dit omdat ik nu meer rauw geef en geen brokken meer??

Linda
Ik voer 4 a 6 dagen per week groentemix

Ik weet eerlijk gezegd niet welke foto en welk dik stuk je bedoeld....?

Ik denk dat het inderdaad ontgiften kan zijn, dat Boomer nu doet. Ik zou het gewoon even aankijken. Waarschijnlijk wordt dit vanzelf beter.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door