Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door peerle
#743190
Ja toen mijn hond net aan het overschakelen was was alles nieuw voer en dan moet je wel even doorzetten vind ik of je hond lust niks. Ze was al bijna zeven en had nog nieks gegeten van rauw vlees of vis of wat dan ook. Konijn lustte ze absoluut niet; nu gaat het zonder probleem naar binnen. Daar volg ik altijd dezelfde regels voor:
Als Lucy iets niet opeet (na 20 min. ofzo) gaat het weg en krijgt ze het 10-12 uur later weer voorgeschoteld. Als ze het dan nog niet wil; zelfde tactiek. Pas als het begint te stinken geef ik een nieuwe maaltijd, maar wel net hetzelfde. Zo is ze orgaan beginnen eten, konijn, zalm, kwartel, pens, ... teveel om op te noemen. Allemaal dingen die ze niet had gaan lusten als ik het niet had blijven aanbieden. Maar nu eet ze wel genoeg gevarieerd naar mijn zin.

In alle eerlijkheid moet ik wel zeggen dat als ik het beu wordt, ik weleens een beetje olijfolie ofzo over het eten giet, een theelepeltje, en dat meng ik er dan door om haar interesse te wekken. Als ze eenmaal begint te eten blijft ze meestal ook wel dooreten. En nu met het warme weer ben ik zelfs bereid een zalmkop voor haar in stukjes te knippen zodat hij sneller op is, want ik wil niet twee dagen op een rottende zalmkop zien met dit weer  ;) ;D.
Door Cathelijn
#743221
Floor is ook een trutje soms met eten. Sommige dingen geef ik haar niet, maar een paar dingen wil ik toch eigenlijk wel dat ze eet. Bijvoorbeeld kip.
Kip heeft ze heel lang niet willen eten. Nu stop ik haar met bak en al in de bench, deurtje dicht en ik ga wat anders doen. Dat heeft geholpen, de laatste keer was het niet eens nodig om haar in de bench te stoppen, ze begon meteen.
Ze heeft zelfs al een halve eendepoot gegeten, terwijl ze er maanden niet eens aan wilde likken. Een hele overwinning!
Het is een kwestie van een lange adem bij haar, maar ik kan nu toch gaan hopen ooit volledig te kunnen barfen met haar, omdat ze tenminste voldoende variatie wil eten.
Door ~Joke~
#745458
Kyra trut de laatste paar keren met haar rauwe ei. Ze heeft het jaren probleemloos gegeten. Het moet nu losgeroerd worden en vandaag was dat ook al niet meer voldoende : ik moest het met een beetje melk klutsen  :-\ :-\Voorlopig maar even geen ei meer voor mevrouw.
Door Netty
#745770
hier ook een vreselijke doos met eten, er is al niet echt veel te koop, wat ik zou willen hebben, en wat er dan is, is niet je van het,
omdat mevrouw haar tanden niet meer heeft is het dus ook moeilijk te kauwen, hoewel ik alles klein en fijn maak en hak.
ik heb haar weer een paar dagen op brokken gezet, ging er in als een "haute quisine maaltijd"  >:(
de laatste vershap was er een met lekkere dikke biefstuk.............die heb ik na een paar uur weg gegooid want het wordt hier niet echt lekker als je het te lang laat staan.
aangezien ze al een paar dagen aan het mutsen was, dacht ik............bekijk het maar ik sta me een partij uit te sloven om het bij elkaar te vinden, sta in een bloedhete keuken te snijden en je haalt er je neus voor op, je krijgt brokken, en...........ze eet weer :-X
Door pallas
#746037
Netty schreef: hier ook een vreselijke doos met eten, er is al niet echt veel te koop, wat ik zou willen hebben, en wat er dan is, is niet je van het,
omdat mevrouw haar tanden niet meer heeft is het dus ook moeilijk te kauwen, hoewel ik alles klein en fijn maak en hak.
ik heb haar weer een paar dagen op brokken gezet, ging er in als een "haute quisine maaltijd"  >:(
de laatste vershap was er een met lekkere dikke biefstuk.............die heb ik na een paar uur weg gegooid want het wordt hier niet echt lekker als je het te lang laat staan.
aangezien ze al een paar dagen aan het mutsen was, dacht ik............bekijk het maar ik sta me een partij uit te sloven om het bij elkaar te vinden, sta in een bloedhete keuken te snijden en je haalt er je neus voor op, je krijgt brokken, en...........ze eet weer :-X

Dan baal je >:(
Door Minna
#752584
Bij ons 4 die echt alles eten, wij zijn pas sinds kort gaan barfen en ik dacht van nou hoe zouden die oudjes erop reageren, Sam is bijna elf en Paps is vandaag jarig :birthday: 12 jaar! Maar ze vreten alles: zalmkoppen, kipkarkassen, noem maar op! Heerlijk vind ik dat, ze genieten van het eten en schrokken het niet binnen 3 seconden binnen.  :o
Maar we hebben ook een mutsje...Pika. Zij gaat rustig alles uit de voerbak tillen en sorteren, zo van vlees rechts, alle doperwten links, stuk eierschaal daar enz.
Kip snapte ze niks van. Als ik het vast wil houden dan knaagt ze er erg fanatiek op.
Net heb ik een overwinning geboekt: Ze at voor het eerst vis!
Dus als ik weer iets tegenkom wat ze absoluut niet wil hebben dan ga ik wel even door met proberen, aanhouder wint zeggen ze ;D
Door ~anna~
#752661
Soms eten honden iets niet als het te vers is.
Dat heb ik met mijn oudste een hollandse herder die heeft het liefste een rauw bot als het even gelegen heeft :-X
Laatst gewijzigd door ~anna~ op wo 02 mei 2007, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#752670
balupa schreef: Soms eten honden iets niet als het te vers is.
Dat heb ik met mijn oudste een hollandse herder die heeft het liefste een rauw iets als het even even gelegen :-X
hoe lang heeft het dan gelegen? Je wacht toch niet totdat het vanzelf de koelkast uitloopt hoop ik :P

Nox trut nu al twee dagen met een konijnkarkas gister heb ik het maar weer even ingevroren, vandaag weer ontdooid en zomet een weer geven ::)
Als ik jou verhaal hoor had ik het beter in de koelkast kunnen leggen misschien.
Door Boefke
#752677
Nou, ik heb hier ook zo'n mutser. Soms deed ik moeite om hem toch te laten eten (eten een dag laten staan bv), maar de laatste tijd gooide ik het dan gewoon weg. Ik weet inmiddels redelijk goed wat hij wel en niet eet dus die dingen koop ik niet meer. Maar sinds kort heb ik er een vreetmonster bij. Die draait haar hand volgens mij nergens voor om, dus van nu afaan gaat het gewoon naar haar.
Door ~anna~
#752728
pallas schreef: hoe lang heeft het dan gelegen? Je wacht toch niet totdat het vanzelf de koelkast uitloopt hoop ik :P

Nox trut nu al twee dagen met een konijnkarkas gister heb ik het maar weer even ingevroren, vandaag weer ontdooid en zomet een weer geven ::)
Als ik jou verhaal hoor had ik het beter in de koelkast kunnen leggen misschien.
Gewoon wat uurtjes buiten de koelkast laten ::)
Door ~anna~
#752731
waarom weer invriezen?
in de koelkast kan je het ook wat laten rijpen.
honden zijn tenslotte kadaver-eters :P
Door pallas
#752734
balupa schreef: waarom weer invriezen?
in de koelkast kan je het ook wat laten rijpen.
honden zijn tenslotte kadaver-eters :P
het had al twee dagen gelegen. één om te ontdooien en één om dat ze het niet wou eten. Ik vond drie dagen weer wat teveel. Daarom maar even invriezen en dan vrij snel na ontdooien voor de laatste keer proberen :-\
Door Minna
#752987
Zal het hollandse herder eigen zijn...onze oudje vindt ook vlees wat al aardig groen is wel heerlijk.  :yucky:
Als je niet oplet dan is ze ook in staat om koffiepads en waxinelichtjes op te peuzelen. Heb nog bijna niks gevonden wat ze niet lust, behalve een vriendin had een keer gekookt en ze had wat aardappelpuree over, en dat at ze niet. Zegt dus al heel wat over iemand z'n kookkunst ;D
Laatst vond ze in de bos ook een lekkere maaltijd en dat was niet meer herkenbaar als een of een andere diersoort en stinken...moest haar daar echt bij weg trekken :D
Gebruikersavatar
Door pike
#753026
Als Pike iets niet lekker vindt dan laat hij het gewoon liggen en mag zelfs Armagnac het pakken. Maar hij kan ook staan mutsen met dingen die hij wel erg lekker vindt; dan heeft hij het liever in hapklare stukjes! Hij is een beetje lui aangelegd ;D en dus heeft hij zijn penslap toch ook liever fijn gesneden:

http://www.dropshots.com/day.php?userid ... e=20070501
Door pallas
#753034
Ze heeft het dus niet willen eten ::) toen ze er uiteindelijk bij weg liep heb ik Didot er bij gezet. Even was het flink bakkeleien, maar Didot mocht het toch opeten (ik hoop dat ie het nog netjes heeft gekraakt :-[ ) Tja en als Didot eten tepakken heeft moet je ook wel héél sterk in je schoenen staan om het zonder kleerscheuren af te pakken ;D
Op dat vlak wint hij het altijd!

Na een uurtje heb ik  een stuk eendkarkas  en wat witvis geven, ze had tenslotte al drie dagen nauwelijks gegeten...

Ik denk dat ik het bijdeze maar opgeef met konijn aan Nox voeren :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door