Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ramona
#740296
Via jachtform heb ik iemand gevonden van wie ik duif kan overnemen. Nu schiet hij ook kraai en vroeg hij of dit wellicht ook iets zou zijn ???

Van de duif ben ik mij er wel bewust van gemaakt (door de ervaren jagers daar) dat je niet elke duif kan geven ivm met een bepaalde bacterie wat deze met zich meedragen...
Door Mevroi Kruim
#740301
Bacterie. Aha. Ben benieuwd welke, maar een gokje: salmonella?
Daar maak ik me dus totaal niet druk over. Alleen, ze etne hier absoluut geen duif, de honden. De katten wel.
Kraai: geen idee of ze het eten. Heeft die jager trouwens een vergunning om kraaien te schieten? Dat zijn nl beschermde vogels onder de Faunawet.
Door Ine
#740302
Kruimel schreef: Bacterie. Aha. Ben benieuwd welke, maar een gokje: salmonella?
Daar maak ik me dus totaal niet druk over. Alleen, ze etne hier absoluut geen duif, de honden. De katten wel.
Kraai: geen idee of ze het eten. Heeft die jager trouwens een vergunning om kraaien te schieten? Dat zijn nl beschermde vogels onder de Faunawet.
Kraaien zijn voor honden stinkende vieze dieren. Daarnaast is het meer karkas dan vlees. Ik denk niet, dat je een hond plezier doet met een kraai en dat de hond zich kotsend wegdraait van deze vogel. ;)
Door Bernadette
#740445
Hier moeten ze geen kraai, duif wordt echter met zeer veel smaak verorberd door mijn drietal!
Door Ramona
#740753
Het is niet de samonella bacterie, maar wel een andere die naar alle waarschijnlijkheid wel gevaarlijk kan zijn


hout/koolduiven (of blauwe) hoef je niet zo snel bang te zijn dat ze een ziekte hebben. voor verwilderde ( stads)postduiven ( columbia livia) wel....... voor "tamme' postduiven: daar zitten vaak geneesmiddelen en inentingsstoffen in... die zou ik dus NIET te etengeven aan mijn hond

Dan weet ik in ieder geval dat ik geen kraai hoef te proberen ;)
Door johanna25
#2219038
.
Laatst gewijzigd door johanna25 op zo 12 aug 2012, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2219259
Ja, maar voor honden of katten niet belangrijk.  Vers gevoerde, gezonde honden en katten hebben een maagzuur waarin Salmonella niet overleeft.  We geven ook gewoon kip, en die bevat ook al eens salmonella.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door