Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#808847
Joke Miedema schreef: De mijne zijn op het ogenblik tijdens de wandelingen weer druk aan het bramen plukken en eten. Vorige week had ik wat hoge bramen voor de mutsen geplukt ik liet het ze van mijn vlakke hand eten...
De bramen waren op ik kijk naar mijn hand:  een hele bruine hand  :o :o :o :o Ik bekijk het bosje: niets bruins te bekennen..Ik ruik aan mijn hand...POEP!!!!  :o :oHad Kyra even lekker poep gesnackt  :o :o :o Brrr Gelukkig liepen we langs het water zodat ik mijn hand kon schoonmaken.
iiiiieeeeekkkkk !!!! :yucky: :puke:
Door mirjam_dc
#808949
Duco is ook dol op bramen. Van de week was mijn man met hem aan het wandelen in het bos waar veel bramen staan. Er was een man met zijn zoontje bramen aan het plukken, maar die had buiten de hond gerekend... Duco snelt er op af en begint als een bezetene bramen van de struik te eten. Gelukkig niet uit het mandje of emmertje wat ze bij zich hadden met de oogst  :D Maar de beste man vond het toch niet zo geslaagd.. tja, bramen in het wild zijn toch voor iedereen!?
Duco kan ook erg smekend kijken als er een dikke rijpe braam net buiten z'n bereik hangt' "pluk 'm dan voor me!" Ik vind het wel grappig dat hij erg selectief is en echt alleen de rijpe er uit pikt (nee dat heeft niets te maken met het feit dat deze makkelijk loslaten en de onrijpe niet, is echt een kwestie van intelligentie ::)).

groetjes,
Mirjam
Gebruikersavatar
Door pike
#809302
Maakt het nog wat uit of de bramen zoet of zuur zijn? Want terwijl de framboosjes opgeslurpt werden, werden de bramen  uitgespuugd. Ze waren erg zuur naar mijn smaak.
Door Mevroi Kruim
#809346
Bramen moet je uiteraard wel eerst testen, net als bosbessen. FF voelen met de tandjes, en als ze neit vanzelf meekomen dan is het niks  ;D
Tara is de fruit-expert, en Kátur snapt er helemaal niks van. Die hapt eens random in een bosbessen- of braamstruik, krijgt een bek vol blad of stekels, spuugt de boel uit en gaat kopschuddend naar de smullende Tara zitten kijken.
Door ~Joke~
#809354
Ze hebben precies door welke braam rijp is en welke niet. Er wordt zeer selectief geplukt  ;) Ik verbaas me er altijd over dat ze ze zo feilloos weten te vinden. Zo hebben ze ook precies door wanneer de bosbessen rijp zijn.
Gebruikersavatar
Door pike
#809881
Dan ben ik heel benieuwd of we nog eens bramen tegen komen die ze wellekker vinden. Het was echt ontzettend leuk met die framboosjes, vooral Armagnac deed erg zijn best om de afgevallen exemplaren te vinden. Hij probeerde ze ook te plukken, maar ja die stekels zaten telkens in de weg. Met een beetje hulp lukte het wel. Pike had het doorgaans te druk met andere luchtjes om zelf te oogsten.
Door Rozemeijer
#810219
Joey eet eigenlijk nooit iets buiten.....ik heb hem zelden gras zien eten...hooguit toen hij een dag niet at ofzo. Wat hij wel lekker vind zijn rietstengels.....dat is het enige dat hij pakt en ook opkluift! En die dingen stinken zeg!
Wat me opvalt is dat andere honden ook vaak het riet eten en de bazen dan klagen dat hij daarvan aan de dunne gaat. Maar dat heeft Joey niet en ik denk dat dat komt omdat hij natuurlijk gevoerd wordt.

Groetjes van Tanja!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door