Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#70935
Ben net naar de markt geweest en goede zaken gedaan met de groentenboer :) eerst voor weinig veel gekocht en daarna afgesproken om elke week aan het eind van de middag het overgebleven fruit en groente te komen ophalen voor niets.... :) :)

maar wat mag er eigenlijk allemaal in een gfmix ?
ik las ergens geen ui en prei, maar wel kool ? ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze daar niet tegen kunnen ??? ??? Kan bloemkool ook, heb net 2 joekels voor 1 euro gekocht...
welke groenten en welk fruit zijn de beste ?
heb net een mix gemaakt van andijvie, komkommer, appel, wortel, brocoli, wat yoghurt en zalmolie..ben benieuwd wat ze er vanavond van vinden.... :)

verder las mijn vriendin ergens op een engelse site dat sommige dingen eigenlijk niet samen gegeven mochten worden ??? ??? zoals eiwitten en koolhydraten ??? het één zou het ander afbreken ofzo, hebben jullie daar wel eens van gehoord of is dat zo'n lariekoekverhaal ?

groetjes
marit
Door Lizzy
#71275
serradomar schreef: Ben net naar de markt geweest en goede zaken gedaan met de groentenboer :) eerst voor weinig veel gekocht en daarna afgesproken om elke week aan het eind van de middag het overgebleven fruit en groente te komen ophalen voor niets.... :) :)

maar wat mag er eigenlijk allemaal in een gfmix ?
ik las ergens geen ui en prei, maar wel kool ? ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze daar niet tegen kunnen ??? ??? Kan bloemkool ook, heb net 2 joekels voor 1 euro gekocht...
welke groenten en welk fruit zijn de beste ?
heb net een mix gemaakt van andijvie, komkommer, appel, wortel, brocoli, wat yoghurt en zalmolie..ben benieuwd wat ze er vanavond van vinden.... :)

verder las mijn vriendin ergens op een engelse site dat sommige dingen eigenlijk niet samen gegeven mochten worden ??? ??? zoals eiwitten en koolhydraten ??? het één zou het ander afbreken ofzo, hebben jullie daar wel eens van gehoord of is dat zo'n lariekoekverhaal ?

groetjes
marit
Hoi Marit, yup: geen ui en geen prei. En met koolsoorten moet je gewoon een beetje voorzichtig zijn. Niet te veel en niet te vaak. Maar je mag best een beetje kool geven als jouw honden er goed tegen kunnen. Bloemkool kan dus ook, maar ook hier weer: niet teveel en niet te vaak.

Welke groentes en fruit het beste is: valt niet te zeggen. In alle groentes en fruit zit wel weer iets wat zeer gezond is. Daarom is het ook goed om zoveel mogelijk af te wisselen! Hier staan een aantal groentes genoemd die ik gebruik en dat Helen gebruikt:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=1259

Bedoel je met eiwitten en koolhydraat vlees en graan? Nou, er wordt wel gezegd dat je dit beter niet samen kunt geven omdat het het lichaam zou verzuren. Ik denk dat het vooral afhangt van hoeveel vlees je mengt met graan. Ik geef zelf nauwelijks graan, maar de meeste versvleesvoedingen bevatten vlees en een beetje graan, dus dat zal wel loslopen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door