Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#717578
isabel debacker schreef: Ik durf niet    :-\:( :-[
Ja, wat moet ik anders... heb nog het goedkoopste van alles gepakt. Nou, heb ook goedkopere dingen gevonden hoor. Bvb. een vierde stuk van een lam (weet het even niet beter te verwoorden) dus stuk schouder, ribben, nog wat en hoop vlees a 3,05eu. Da`s toch netjes, zeg nou zelf  ???
Dit komt veel beter in de buurt,hebben ze ook lekker kluifwerk aan.
Haal wel het stuk bot van de schouder=dragend eruit want dit is loeihard  ;)
Gewoon even met een scherp mes het stukje schouder uitbenen en dan haal je het zo weg.
Door *Axel*
#717665
Nu al wat minder enthousiast  :-\

Deze groentes heb ik erin gegooid (niet de hele hoeveelheid, in totaal 5kg)

Afbeelding

Dit is het resultaat: Nadat ik er ook een yoghurt doorheen heb gedraaid

Afbeelding

Nou ik weet het niet hoor  :-\ Is dit puree?
Die mixer is wel niet goed voor dit zware werk. Moest na elke minuut mixen een paar minuten ophouden, er kwam zo`n vreemd overloaded-geurtje aan  >:(

Ben wat ontgoocheld eigenlijk  :(
Door Erna
#717668
Ik was ook alles en snij alle vieze plekjes eraf.. Alle dingen die ik ook niet zou eten doe ik niet door de hondenmix.
Door 202Spots
#717675
isabel debacker schreef: Dit is het resultaat: Nadat ik er ook een yoghurt doorheen heb gedraaid
Ziet er wel fijn gemalen uit dacht ik...wanneer je ietsie meer bladgroente (zoals andijvie of alfalfa sprouts)gebruikt dan word de mix vanzelf wat natter en hoef je er geen yogurt door te mixen.
Ik maal alles in kleine hoeveelheid tegelijk en doe de gemalen porties in 'n grote bak,wanneer ik te droge mix heb dan haal ik wat sap uit de eerder gemale porties en giet dat bij de droge groentes in de keukenmachine zodat het makkelijker draait..
Door 202Spots
#717677
Erna schreef: Ik was ook alles en snij alle vieze plekjes eraf.. Alle dingen die ik ook niet zou eten doe ik niet door de hondenmix.
Ik eet zelf geen paardebloemblad, wortel loof of bieten blad,maar dat gaat wel door de groentemix ;)
Door *Axel*
#717689
202spots schreef: Ziet er wel fijn gemalen uit dacht ik...wanneer je ietsie meer bladgroente (zoals andijvie of alfalfa sprouts)gebruikt dan word de mix vanzelf wat natter en hoef je er geen yogurt door te mixen.
Ik maal alles in kleine hoeveelheid tegelijk en doe de gemalen porties in 'n grote bak,wanneer ik te droge mix heb dan haal ik wat sap uit de eerder gemale porties en giet dat bij de droge groentes in de keukenmachine zodat het makkelijker draait..
Hey bedankt  :) Goeie tip!! Ik heb eigenlijk elke keer de te malen groentes bij de gemalen groentes gedaan. Toen ik de mix even liet staan, was er sap gevormd. `t Zit al in de vriezer. Axel vindt het reuzeheerlijk  :) Alleen darqan, die proefde, nja, hij weet het nog niet  :P Maar dat is met alles zo, zelfs met een kip staat ie te kijken van, hoe begin ik daar nu aan, terwijl Axel de zijne al op heeft  :P

Hey maar hartstikke bedankt voor de tips hoor!!

Btw, ik ben in contact met een duits barf-onderdelen-adresje. Interessant.. heel interessant  ;)
Door *Natasja*
#717736
tieneke schreef: Groenten zitten echt vol bestrijdingsmiddelen dus ik was ze wel,doe je voor jezelf toch ook?
Ik zeg toch niet dat ik ze niet was? Ik ben alleen iets minder kieskeurig als het om de groentes voor de honden gaat dan voor mezelf.
Door roefus
#717757
Ik was de groente voor de honden precies zoals voor onszelf.
Maar omdat ik geen groentenmixen voor weken klaar maak, maar gewoon dagelijks (of om de dag) wat groente voor de honden bereid, zit ik niet zo met die grote hoeveelheden.
Dat vind ikzelf makkelijker.

Ik geloof overigens niet dat je bestrijdingsmiddelen eraf kunt wassen.
Heb vorig jaar een bericht daarover gelezen (dat ging over appels: elstar) en uit onderzoek bleek dat je het bestrijdingsmiddel er niet afgewassen kreeg.
Nou vind ik een appel nogal een behoorlijk dichte schilwand hebben.
Dan maak ik me al helemaal geen illusie dat je een eventueel bestrijdingsmiddel van bladgroente (zoals spinazie, andijvie enzovoorts) afwast.
Door Nemosh
#718205
Wat water in je mengbeker bij de groentes doet wonderen, gaat het veel makkelijker.
Heb hier een hond die echt geen herkenbare zaken wil als het om groentes gaat.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#718372
isabel debacker schreef: Die mixer is wel niet goed voor dit zware werk. Moest na elke minuut mixen een paar minuten ophouden, er kwam zo`n vreemd overloaded-geurtje aan  >:(
Dat staat vaak ook in de gebruiksaanwijzing; niet langer dan 1 minuut achter elkaar gebruiken ivm oververhitting/stuk gaan van 't apparaat...

Ik gebruikte een 'magic bullet' voor de groentemix maar heb nu een fijne keukenmachine; groentesap in een reservoir en pulp los in een ander reservoir; weer even door elkaar mengen en klaar!  :D
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#718385
Ik gebruik een staafmixer met zo'n afgesloten bakje eronder, daarna gaat het prutje in de blender met als resultaat een groente puree.Ik ben hier een uurtje mee bezig en heb dan een mix voor +/- 15 dagen voor 2 honden.
Dit alles zonder oververhitting.
De groente was ik 1 keer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door