Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#71366
Naar mijn weten is bij een groot aantal dieren niet HD zelf erfelijk, maar de mogelijkheid om vitamine C wel of niet zelf aan te kunnen maken. Vitalmine C schijnt een grote rol te spelen bij de bouw van het skelet. Ik zal even wat sites op een rijtje zetten waar je hier meer over kunt lezen.
http://fragland.tvd.be/ws35554/akela/heupdysplasie.html
http://be.msnusers.com/anitasmalamutefi ... minec.msnw
http://www.nvfr.nl/vrienden/ismetenwelweten.html
Door sjappie
#72230
HD wel of niet erfelijk, een ding is zeker , de voeding was in ieder geval niet goed geweest. Hij kreeg de eerste 2 jaar te veel vlees en te weinig vitaminen. Welke vitaminen hij miste weten we niet precies (het is alweer 18 jaar geleden) Onze Leonberger is daarna met brokken nog 12 jaar oud geworden. Groetjes,
Door Lizzy
#72236
Dat is natuurlijk zwaar knudde, maar wie zegt dat het voorgeschreven Leonberger dieet goed was? Ik zie namelijk helemaal niets over rauwe botten.
Door ~anna~
#72320
Het advies wat op deze site gegeven word door ervaren mensen is altijd;begin altijd eerst met compleet kant en klaar versvlees en pas als de hond daar gewend aan is en je heb jezelf goed ingelezen begin je pas met zelf samenstellen!
Ik heb ook hondenboeken van jaren geleden niet de alleen de opvoedingsadviezen maar ook de voedingsadviezen zijn niet verstandig om op te volgen.
Door sjappie
#72332
Lizzy schreef: Dat is natuurlijk zwaar knudde, maar wie zegt dat het voorgeschreven Leonberger dieet goed was? Ik zie namelijk helemaal niets over rauwe botten.
In ieder geval niet goed voor onze Leonberger, die weinig bewegingsvrijheid had. Maar de schuld ligt bij ons, dat geven we ruiterlijk toe. En toen bestond barfplaats.nl nog niet, nu gaan we het beslist goed doen. Groeten,
Door Lizzy
#72367
sjappie schreef: In ieder geval niet goed voor onze Leonberger, die weinig bewegingsvrijheid had. Maar de schuld ligt bij ons, dat geven we ruiterlijk toe. En toen bestond barfplaats.nl nog niet, nu gaan we het beslist goed doen. Groeten,
Hoi Sjappie, ik denk dat je niet van schuld moet praten hoor. Je hebt toch gedaan wat toen het beste leek..!

Wat zijn jullie plannen nu? Om wederom zelf samen te gaan stellen (met rauwe vleesbotten enzo) of gaan jullie versvlees geven?

Groetjes, Lizzy
Door sjappie
#72382
Hoi Lizzy,
Een beetje wel, want alle goede adviezen van vrienden en kennissen hebben we overboord gegooid. OK dat is voltooid verleden tijd . Nu gaan we eerst rond kijken wat er hier in de buurt (soort als Carnibest) te krijgen is. Groeten,
Laatst gewijzigd door sjappie op ma 29 mar 2004, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sjappie
#73098
Hier in de buurt, alleen kant en klaar "vers vlees" in blik , zoals Frieskies, Pedigree etc. Dat is volgens mij geen rauw vlees. Lams en kalfs volop te verkrijgen. Zelf een menu klaar maken doen we later.We denken eerst met zo een soort als Carnibest te beginnen, d.w.z een paar weken om en om met haar dagelijkse brokken.Vraag is , welk internationaal merk is de equivalent van Carnibest?
Alvast bedankt,
Groeten
Door Lizzy
#73105
sjappie schreef: Hier in de buurt, alleen kant en klaar "vers vlees" in blik , zoals Frieskies, Pedigree etc. Dat is volgens mij geen rauw vlees. Lams en kalfs volop te verkrijgen. Zelf een menu klaar maken doen we later.We denken eerst met zo een soort als Carnibest te beginnen, d.w.z een paar weken om en om met haar dagelijkse brokken.Vraag is , welk internationaal merk is de equivalent van Carnibest?
Alvast bedankt,
Groeten
Friskies en Pedigree is in de verste verte geen versvlees nee. Dit is doodgekookte meuk, net als brokken.

Ik ken geen Internationale merken versvlees die ala Pedigree overal wordt verkocht. De merken die je hier tegen komt zijn te koop in Nederland en Belgie en verder niet. In andere landen heb je vast weer andere merken.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door