Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ponneke
#726031
Krijg hier ook de vraag.....botten?....moet je toch koken?.
Nou nee dus....en leg het verschil tussen rauw en gekookt uit
Oja...van rauw krijgen de honden/pups immers wormen.
Dus weer het verhaal uitleggen van het zuurdere maagzuur met rauw.
gelukkig zijn er in mijn hondenvriendenkring mensen die wel geinteresseerd zijn, enkele mensen zijn al om.
Door eefje
#726062
ik ging vorige week op de markt aan de poelier vragen voor afval,toen zegt ie dat ie wel kipkarkassen heeft maar dat ik die niet aan de hond mag geven want dan word ie ziek.......ik heb mijn bijdehande kop opgezet en zei,IK mag Mijn hond wel kip geven hoor,doet ie het al 2,5 jaar keurig op,slager zegt oh oh nou ja,ik heb hem kort uitgelegd dat als je de hond wende aan rauwe vleesbotten en je goed informeerde dat het zelfs heel goed is voor je hond....maar ik geloof niet dat ie het zag zitten,jammer maar zolang ik de kaskasjes maar op mag komen halen :D

de visboer stond een beetje hetzelfde tegenover me,ga je die vis niet schoonmaken?
nee hoor gaat zo de voerbak in,
ja maar al die ingewanden en vinnen dan?
ja dus ,dat eten ze gewoon op of ik haal het er zelf wel even af ;)
oh nou ja het zal wel was het :)
mooi man om die gezichten te zien als je zegt dat het voor je hond is,ik ga me gewoon een beetje arrogant opstellen als ik zoiets ga vragen ergens,laat ze me maar uitmaken voor dierenbeul, ik weet wel beter ;)

groetjes eefje
Door Farideh
#728538
Ik vertel er niet uit mijn zelf meer over. Je krijgt vooral weerstand. Ik vertel het nu alleen nog maar als iemand problemen met zijn hond heeft.

Wat mij opvalt is dat mensen die geen hond/kat hebben het een heel logisch verhaal vinden. De meeste weerstand krijg je van mensen met honden/katten. En behoorlijk fel ook af en toe.

Min familie ziet het grote verschil met Nikita en haar zieke periode ervoor dus die zijn wel om (maar dan alleen die zonder honden). Mijn moeder geeft nu zelfs part-time Carnibest aan haar kat. Maar ook de familie had gebruikelijke botten zijn gevaarlijk, van bloed worden ze vals en pakken ze alles wat ze pakken kunnen-ideëen erover.
Door Mystic Moonlight
#731651
Ze kijken je raar aan als je zegt wat je de honden voert en hebben zoiets van bah :)
Ik vertel dan ook gewoon de reden waarom maar de hoofdzaak is dat ze het lekkerder vinden en ze zien er beter uit plus dat het een stuk gezonder is dan brokken ::)
Ik ben in iedr geval helemaal om, bij mij geen brokken meer in huis en kan dit ook ieder ander aanraden.
Door Dogshome
#731701
Woensdag was Herby hier, en ik had o/a 2 kilo paardenvlees besteld .
Hij had alles netjes afgeleverd, en ik leg het paarden vlees op de aanrecht.
En me ouders komen binnen voor een bakkie koffie.
Mijn moeder ziet het vlees en zegt dat ziet er mooi uit, heb je lekker sudderlappen gekocht.
Ik beging te lachen en zeg is voor de honden.
Ze kijk me vader aan en zegt, ik had het kunnen weten  :)
Door Birgit
#732466
Een aantal keer als iemand me zei wat zien uw honden er goed uit, en ze vroegen wat krijgen ze te eten, dan vertelde ik wel over Barf, en gaf ook de link naar Barfplaats. Soms heb ik ook wel eens een paar kippennekken gegeven en een rol Bibi.
Maar ik doe het niet zo snel meer.......als ik die mensen nu tegen kom blijkt dat hun hond toch weer aan de meuk zit, of ze lopen snel door zodat ze me niets vertellen. Jammer !

Enne....ja ik heb nu onderhand wel geleerd om poep te hebben aan wat anderen erover denken ! ;D
Door tieneke
#732583
Dogshome schreef: Woensdag was Herby hier, en ik had o/a 2 kilo paardenvlees besteld .
Hij had alles netjes afgeleverd, en ik leg het paarden vlees op de aanrecht.
En me ouders komen binnen voor een bakkie koffie.
Mijn moeder ziet het vlees en zegt dat ziet er mooi uit, heb je lekker sudderlappen gekocht.
Ik beging te lachen en zeg is voor de honden.
Ze kijk me vader aan en zegt, ik had het kunnen weten  :)
Hier precies hetzelfde als er iemand langs komt en bijv een grote eend van 2200 gr in een plastic bak ziet liggen,meestal ligt er een kilo of 4 vlees te ontdooien voor mijn boeffies...zullen wel denken  ::)...die lui lusten wel een lappie  ;D ;D
Door Nynke
#732589
Ik was afgelopen week toevallig op de markt, daar kom ik normaal nooit en heb daar bij de visboer wat visafval meegenomen, schol-koppen om precies te zijn. De visdame keek me wel vreemd aan, maar ja, het was afval dus ik mocht het zo meenemen. Bij de kippenboer zag ik hartjes, lever en nog iets liggen, daar heb ik een kilo van meegenomen (€ 2,75 kilo) , het was de eerste keer dat ik het zou voeren, en ik vroeg haar wie dat dat normaal kocht? Zij zei dat Indische mensen het eten, maar niet rauw. Ze hadden ook kippennekken, die heb ik ook maar meegenomen (€0.50 per pond), ik wist dat mijn hondjes dat graag lusten. Ik ben beginnend barfer, mijn hondjes eten normaal Carnibest. Groetjes, Nynke
Door nelb
#732868
Heee Nynke ook hier! Leuk! Veel plezier met barfvoeren aan je 2 boeven. De boys vinden het heerlijk en ik beleef aan die gulzigheid van hen ook heel veel plezier.
Nel
Door judith1967
#734501
Birgit schreef: Een aantal keer als iemand me zei wat zien uw honden er goed uit, en ze vroegen wat krijgen ze te eten, dan vertelde ik wel over Barf, en gaf ook de link naar Barfplaats. Soms heb ik ook wel eens een paar kippennekken gegeven en een rol Bibi.
Maar ik doe het niet zo snel meer.......als ik die mensen nu tegen kom blijkt dat hun hond toch weer aan de meuk zit, of ze lopen snel door zodat ze me niets vertellen. Jammer !

Enne....ja ik heb nu onderhand wel geleerd om poep te hebben aan wat anderen erover denken ! ;D
Jaa,hier hetzelfde,de hond van mijn vriendin had jeuk en beet zich kaal,geadviseerd visolie en over op rauw.Heeft ze niet lang volgehouden,want ik zag de laatste keer alweer een zak troep(brok >:()staan,de visolie gaf ze volgens mij nog wel,want daar werd(volgens haar)de jeuk minder van.Terwijl ze zelf zegt dat er troep in brokken zit,voert ze het toch. :o

Dussss ik hou voortaan mijn mond,er wordt toch niet geluisterd naar mij!!Ga er echt mijn energie niet meer aan verspillen,ze zoeken het lekker maar uit. :(Vind het alleeen zo zielig voor die hond,hij had zo jeukvrij door het leven kunnen gaan
Door *Ilse
#736830
Ik vertel niet aan iedereen wat ik voer, laatst vroeg en collega aan mij welke brok ik gaf, ze had net een nieuwe pup en doet veel trainen enz met haar honden, dus ik zeg argeloos, geen brok kvv en vers. Vers goe bedoel je vers? Nou af en toe vis, runderstrot kip etc. KIP???? Geen KIP geven hoor, ik ben een hond verloren aan een kippenbotje! Nee die van mij krijgen alleen af en toe een mergpijp!Als ik soep gemaakt heb!
Ik denk dan, ja right, ik ga met jou helemaal niiet in discussie, en badank haar voor de tip!!

Maar gister had ik toch bijna toegehapt..... Er zijn veel honden in onze famile, varierend van teckel naar am bulldog, maar géén andere hnd dan de mijne eet vers. Mijn schoonzus haar (schoon)kinderen voeren heerlijk b*** de een duur de andere goedkoop, maar die honden hebben altijd wel wat, en vaak eten ze het niet op. Daar waren we dus over aan het babbelen, er staond nl een grote bak b****** in haar keuken, en ik vroeg hoe dat daar nou kwam. Wat bleek de bull had haar bak niet leeggegeten. Tja zegt zij, dat doen alle honden wel eens he, de bak niet leegeten, dan willen ze liever iets anders of ze hebben niet zo'n trek!
Nou ja zeg ik in al mijn onschuld, daar heeft die van mij geen last van, die eet netjes alles op. Waarop zij antwoorde, ja wat wil je ook met dat kleine beetje eten wat jij geeft, zo'n stukkie van die worst is niets!
:-\ :-\
Ik heb haar alleeen maar gezegd dat een kleinere hond minder eet dan een van 65 kilo, maar  ik ga die discussie niet aan hooor, har hond is toch ook 14 geworden op brok en blik! Ja maar zonder tanden ;D
Door Eef+Stippels
#736857
Ik begin er uit mezelf ook niet (meer) over. Je krijgt nooit een leuke reactie, alleen maar dat vers ongezond is, gevaarlijk, vies en duur. Ja, ze weten er alles van, nee ze hebben zich er niet in verdiept, maar de brokkenreclame zegt dat brokken heel gezond zijn en alles bevatten wat de hond nodig heeft (en op een stuk kip, strot, pens etc staat nergens dat daar alles inzit  8)).

Ik vind het wel erg jammer, vooral omdat het een grote hobby van mij is en dat natuurlijk graag zou delen, maar dat zit er niet in (behalve hier gelukkig  :D).
Door judith1967
#736967
Hahaha,zat laatst op de verjaardag bij mijn vriendin(dezelfde die ook brok geet aan haar jeukende hond) En toen kwam het dus zo weer op voer uit.En een vrouw(jack met veel jeuk e.d zit op prednison)die vertelde ja, mijn d.a zegt dat rauw vlees helemaal niet goed is voor honden :o ???.Tuurlijk als die hond over zou gaan op rauw,is wss zijn jeuk ook over,en dan is die da. zijn inkomsten kwijt >:(
Ik heb wijselijk mijn mond maar  dicht gehouden !!!

Terwijl ik dus vorige week wel een heel leuk gesprek heb gehad over rauw voeren,en deze mevr.was heel erg geinteresseerd hierin.Deze site doorgegeven,natuurlijk 8).
Door Ellen Els en Nina
#737254
Als mensen over hondenvoer praten zeg ik wel altijd dat we KVV en parttime BARF voeren.
Ik merk vaak een verschil in reactie van mensen die zelf wel of geen hond hebben.
Mijn ervaring is dat mensen zonder hond het allemaal heel logisch vinden dat je een hond rauw vlees en bot voert. Mogelijk denken zij meer aan de overeenkomst met een wolf?

Mensen met hond reageren volgens mij vaak afstandelijker en komen met bezwaren. Ik verdenk de meeste ervan dat de bezwaren meer in hen zelf zitten. Ze moeten er gewoonweg niet aan denken dat zelf rauw eten in hun vriezer moeten bewaren, dingen afwegen of uberhaupt moeten nadenken....neen, het is toch veel makkelijker om een maatbeker brokken uit een ton te vissen. :(
Maar de meesten kijken als ze toevallijg tijdens etenstijd hier zijn verrast hoe heerlijk Nina staat te smikkelen. Het kraken van de botten is voor mij nog steeds muziek in m'n oren. Bezoekers vinden het vaak toch wel spannend om te zien en geven ook allemaal toe dat ze zien dat de hond geniet ;D
Door Nonique
#737299
Ik ben niet echt altijd even tactvol vrees ik.
Ik draag zeer weinig in me dat wil gaan beweren dat de premium brokken van tegenwoordig geen redelijk goed uitgebalanceerd hondenvoer zou kunnen zijn toch ik geef redelijk tactloos antwoord als men ‘iek’ roept bij het zien wat de honden hier naar binnen werken….
Met Big Smile: 
“kijk, ik weet wat mijn honden binnen krijgen, bij die van jullie is het maar afzien wat die hakmolens in gegaan is, in welke staat het vlees op dat moment was, hoe lang het vooraf al lag te rotten, welke temperatuurverschillen het al doorlopen heeft, van welke beesten het afvalvlees afkomstig is, hoe het met de hygiëne gesteld is geweest, want in jou brokkie verwerken ze net zo min biefstukken. Op een made of tumortje meer of minder wordt vast niet gekeken, it’s all in the game of big money en zo goed koop mogelijke massa productie. Het afvalvlees gaat van de mega slachterijen naar de volgende vervoer bak, vervolgens laad zweterig Pietje dit weer in, wordt het weer vervoerd en afgeladen (koelertje in koelertje uit) - naja wederom een hele route dus, waar het netjes wacht tot het ergens jou brokkenhakmolentjes in mag verdwijnen.
Als zelfs de potjes van HAK al muizen garanderen  :D, huiver ik bij het idee wat er alles niet in die brokken moet zitten waar jou doggies zich aan te goed doen – niet te min alles proteïne  :P".
En dan hebben we nog niet gesproken over alle nodige bestanddelen welke het zooitje buiten een koeler ‘bewaarbaar’ moeten maken (vlees? Langdurig buiten een koeler? Joh dat moet een feest zijn aan toevoegingen om dat mogelijk te maken)  ;D
En raar maar waar, heel even wordt het dan altijd gruwelijk stil en is er opeens interesse waar ik dat alles dan vandaan haal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door