Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#707224
Angelique schreef: En je botjes ??? ???
Goeie vraag Angelique. En ik ben ook wel benieuwd (buiten of je ook bot geeft) of dit spiervlees of orgaanvlees is. Orgaanvlees laxeert ook behoorlijk en teveel orgaanvlees is niet in balans. Koop je dit kant en klaar ergens? Wat is het precies?
Door schnüggerli
#707309
Mijn vriendin haalt het er al jaren,en heeft doorgegeven wat er zoal door moet... spiervlees, organen, slokdarm etc af en toe krijgen ze ook een bot , rib of lams schouderblad..
af en toe kipvlees.... als wat wil weten kom ik hier of vraag ik het haar..
de DA was er helemaal niet zo voor,rauw vlees,maar goed dat heb ik hier al es meer gelezen...
maar goed hoe nu verder......ze heeft vandaag 3 keer gekookte kip met rijst gehad en zoals het nu lijkt gaat het goed en slaan de medi aan.. :)
brokken en vers??? om en om ?? en wat is cold turky ??
ik haal het bij el nour in tolbert.
Laatst gewijzigd door schnüggerli op za 10 feb 2007, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#707314
schnüggerli schreef: Mijn vriendin haalt het er al jaren,en heeft doorgegeven wat er zoal door moet... spiervlees, organen, slokdarm etc af en toe krijgen ze ook een bot , rib of lams schouderblad..
af en toe kipvlees.... als wat wil weten kom ik hier of vraag ik het haar..
Als er door het gemalen vlees geen botten zitten of veel te weinig zou ik er meteen mee stoppen,je honden lopen dan ernstige tekorten op.
Ik zou dan liever een kompleet versvoer geven wat alles bevat, dan weet je zeker dat het WEL goed is, goedkopere merken zijn oa Smuldier kompleet en Kivo kompleet  ;)
Door schnüggerli
#708687
mijn honden krijgen wel eens een bot..en een ei met schaal.. en er zit door het vlees ook slokdarm en long ,dus ik maak me er niet zo'n zorgen over!
dan zouden de honden van m'n vriendin al ernstige te korten hebben want die gebruikt het al veel langer,maar bedankt voor de bezorgdheid.
trouwens ik vind smuldier stinken....
met de oude hond gaat het goed zit nu op half vers en half kip en rijst.
Door Lizzy
#708691
schnüggerli schreef: mijn honden krijgen wel eens een bot..en een ei met schaal.. en er zit door het vlees ook slokdarm en long ,dus ik maak me er niet zo'n zorgen over!
dan zouden de honden van m'n vriendin al ernstige te korten hebben want die gebruikt het al veel langer,maar bedankt voor de bezorgdheid.
trouwens ik vind smuldier stinken....
met de oude hond gaat het goed zit nu op half vers en half kip en rijst.
Ei met schaal = samen in balans. Ei bevat veel fosfor en schaal bevat veel calcium. Maar de schaal dient dus niet als extra calcium leverancier, wanneer je het MET ei geeft. Slokdarm en long bevat ook weer wel fosfor en geen calcium. Dus ik weet niet, maar iets gaat er niet goed bij deze manier van voeren als er verder geen calcium-leverancier in het voer zit. Af en toe een botje is namelijk ook niet genoeg, voor de calcium. En vertrouwen op hoe de honden van je vriendin het doen: geen goed idee. Jouw hond doet het vooralsnog duidelijk niet zo goed....
Door schnüggerli
#708701
Lizzy schreef: Ei met schaal = samen in balans. Ei bevat veel fosfor en schaal bevat veel calcium. Maar de schaal dient dus niet als extra calcium leverancier, wanneer je het MET ei geeft. Slokdarm en long bevat ook weer wel fosfor en geen calcium. Dus ik weet niet, maar iets gaat er niet goed bij deze manier van voeren als er verder geen calcium-leverancier in het voer zit. Af en toe een botje is namelijk ook niet genoeg, voor de calcium. En vertrouwen op hoe de honden van je vriendin het doen: geen goed idee. Jouw hond doet het vooralsnog duidelijk niet zo goed....
mijn hond niet goed.....ze doet het uitstekend,wat kun je verwachten van een berner(de oudste van ned) die net een virus heeft gehad,met spuit poep,met bloed....
het is Xada waar ik dit alles van heb.....ze is tijdelijk offline ivm geen internet!
en sorry maar de schaal geef ik zonder ei :-[
maar ik ben ook hier om er zo veel mogelijk van te leren... ;)
onze reu is harstikke allergies dus vandaar de directe overstap....




Door Lizzy
#708706
Ik zou je gewoon toch aan willen raden om eerst heel goed uit te zoeken wat je je honden nu feitelijk te eten geeft. Ga er vanuit dat een slager geen verstand heeft van hondenvoeding. Ze hebben verstand van vlees, maar dat is niet hetzelfde als verstand hebben van hondenvoeding. En je hond heeft dus gewoon alle componenten nodig, in de juiste verhoudingen. En als ik in jouw schoenen stond: dan liet ik de verantwoordelijkheid daarvoor gewoon niet bij een slager liggen.

Te meer daar je dit ook nog eens dag in dag uit geeft. Dat kan dan op de korte termijn goed gaan, je moet je afvragen of dat over 2 jaar nog steeds het geval is....

Waarom koop je niet gewoon ongemalen vleesbotten en vlees en orgaanvlees bij deze Islamitische slager? Dan kun je tenminste zelf controle houden over wat je voert! En het is nog beter en leuker ook!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 13 feb 2007, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door