Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#693617
Helaas heeft mijn moeder op dit moment geen internet maar ze kan je vertellen dat ze bij drie honden aan de lijve heeft ondervonden dat biofood pure bagger is. Die 75% klopt ook niet, heeft iets te maken met een berekening (Lizzy, hoe zat dat ook alweer met vers en de uiteindelijke hoeveelheid in de brok).
In ieder geval zijn alle drie de honden snel van de biofood afgehaald wegens vitamine tekort....
Door Lizzy
#693773
Lil schreef: Helaas heeft mijn moeder op dit moment geen internet maar ze kan je vertellen dat ze bij drie honden aan de lijve heeft ondervonden dat biofood pure bagger is. Die 75% klopt ook niet, heeft iets te maken met een berekening (Lizzy, hoe zat dat ook alweer met vers en de uiteindelijke hoeveelheid in de brok).
In ieder geval zijn alle drie de honden snel van de biofood afgehaald wegens vitamine tekort....
Er staat inderdaad op de verpakking dat er 70% vleesaandeel in zit. Ik moet even nadenken hoe dit geintepreteerd moet worden... Verder is het erg onhandig dat ze op de website niet schrijven wat er verder in zit.

Overigens denk ik dat de meeste van ons wel een slechte ervaring kunnen vertellen over elke brok.... Ik denk persoonlijk dat Biofood geen grotere bagger is als de gemiddelde andere brok..... En voor ieder kant en klaar voer geldt dat niet iedere hond het goed doet op ieder voer. En het is ook een feit dat de meeste honden uiteindelijk toch hier of daar tekorten oplopen op kant en klaar voer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#694057
Lizzy schreef: Er staat inderdaad op de verpakking dat er 70% vleesaandeel in zit. Ik moet even nadenken hoe dit geintepreteerd moet worden... Verder is het erg onhandig dat ze op de website niet schrijven wat er verder in zit.

Overigens denk ik dat de meeste van ons wel een slechte ervaring kunnen vertellen over elke brok.... Ik denk persoonlijk dat Biofood geen grotere bagger is als de gemiddelde andere brok..... En voor ieder kant en klaar voer geldt dat niet iedere hond het goed doet op ieder voer. En het is ook een feit dat de meeste honden uiteindelijk toch hier of daar tekorten oplopen op kant en klaar voer.
Bij een andere brok stond er ook vleesaandeel 85% en toen kwam het erop neer dat de 25% (fictief nummer) eiwitten geleverd werden door 85% vleesaandeel. dus 85% van die 25% was vleesaandeel. Op het geheel was het "vlees"aandeel dus net zo minimaal als bij ieder ander.
Door Lizzy
#694243
Angelique schreef: Bij een andere brok stond er ook vleesaandeel 85% en toen kwam het erop neer dat de 25% (fictief nummer) eiwitten geleverd werden door 85% vleesaandeel. dus 85% van die 25% was vleesaandeel. Op het geheel was het "vlees"aandeel dus net zo minimaal als bij ieder ander.
Ja ja, een gewoon leuterverhaal dus weer, dat vleesaandeel..... 
Door judith1967
#694280
Ochja,ik heb Cairo ook een Biofood gevoerdin een grijs verleden(voordat ik aan de cavom ging)maar ik vond het wel een troep hoor,Cairo vond het niet echt leker en reageerde er ook helemasal niet goed op,lelijk,doofe vacht enzo.

Tgg,dan denk je dat je je hond een goed brok  geeft,wordt je dus in de mailng genomen.
Nouja ik weet nu wel beter,brok is finito al 1,5 jaar :D
Door Monica
#696872
Je kan eens kijken bij www.jarco.nl
Ze geven ook korting aan asiels/pensions ed. Ik heb het uitgeprobeerd op mijn honden, er zit geen troep in, de honden vonden het lekker en ze hadden minder poep.

Samenstelling:   
Ruw eiwit  27,00%            Vitamines per kg.: 
Ruw vet  7,00%                  Vitamine A  15.000 IE
Ruwe celstof  2,00%          Vitamine D3  2.000 IE
Calcium  1,20%                  Vitamine E  45 mg
Fosfor  0,90%                    Vitamine B1  4 mg
Natrium  0,30%                  Vitamine B2  6 mg
Spoorelementen  (mg/kg)  Vitamine B12  10 mcg
IJzer  150 mg                    Vitamine K3  30 mg
Mangaan  40 mg                Vitamine C  100 mg
Koper  10 mg     
Zink  75 mg   
Jodium  2 mg     
Cobalt  1 mg   
Magnesium  1000 mg     
Nicotinezuur  40 mg   
Pantotheenzuur  20 mg     
Choline chloride  1.000 mg   
Folinezuur  1 mg     
Biotine  150 mg 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#696978
Tinker schreef: Hoelang is het houdbaar dan?Want alles wat langer houdbaar is dan een maand of wat daar zit "troep"in.Dit geldt net zo goed zo goed voor menselijke producten hoor,daar niet van.Maar brokken die pakwek 1-2 jaar houdbaar zijn die kunnen domweg niet zonder troep om de boel te conserveren.
Precies.
Door Fido
#697034
Wat ook gebeurt is dat er op de verpakking staat dat er 75% ,of hoeveel dan ook, vlees in de vleesbrokjes zit.
Als je even verder kijkt en meestal staat dat dan op een andere plek of in priegel letters, dan staat er dat het voer een minimum (minder dan 10%) aan vleesbrokjes bevat. Maw, grootste hoeveelheid van het voer is granen en andere bestanddelen waar je hond het niet goed op doet.
Door tieneke
#697120
Monica schreef: Je kan eens kijken bij www.jarco.nl
Ze geven ook korting aan asiels/pensions ed. Ik heb het uitgeprobeerd op mijn honden, er zit geen troep in, de honden vonden het lekker en ze hadden minder poep.

Samenstelling:     
Ruw eiwit   27,00%             Vitamines per kg.: 
Ruw vet   7,00%                  Vitamine A   15.000 IE
Ruwe celstof   2,00%           Vitamine D3   2.000 IE
Calcium   1,20%                   Vitamine E   45 mg
Fosfor   0,90%                    Vitamine B1   4 mg
Natrium   0,30%                  Vitamine B2   6 mg
Spoorelementen   (mg/kg)  Vitamine B12   10 mcg
IJzer   150 mg                     Vitamine K3   30 mg
Mangaan   40 mg                Vitamine C   100 mg
Koper   10 mg       
Zink   75 mg   
Jodium   2 mg       
Cobalt   1 mg   
Magnesium   1000 mg       
Nicotinezuur   40 mg   
Pantotheenzuur   20 mg       
Choline chloride   1.000 mg   
Folinezuur   1 mg       
Biotine   150 mg   
Mijn honden en katten krijgen alleen rauw en er is gelukkig nog nooit 1 brokje ingegaan,brokken is en blijft de allergrootste ranzigste bagger wat je je hond maar kunt geven.
En een natuurlijke brok valt daar voor mij ook onder,hier alles rauw!
Gebruikersavatar
Door pike
#697194
Monica schreef: Je kan eens kijken bij www.jarco.nl
Ze geven ook korting aan asiels/pensions ed. Ik heb het uitgeprobeerd op mijn honden, er zit geen troep in, de honden vonden het lekker en ze hadden minder poep.
in verleden ook Jarco geprobeerd: minder poep????? Van alle brokken die ik geprobeerd heb had hij van Jarco de grootste, dikste en meest opgeblazen drollen die ik ooit gezien heb! Het leken wel mensendrollen. Ongeveer een week lang, toen begon hij weer bagger te poepen.

En wat de houdbaarheid betreft: die was inderdaad beperkt. Hooguit drie maanden geloof ik. De dierenwinkel had daarom ook geen voorraad staan, je moest bestellen.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#697896
Dit topic was dus niet bedoeld om de discussie wel of geen brok aan te zwengelen  ;)
Het gaat om de vraag:als je dan toch brok moet voeren zoals in een asiel,wat kies je dan?
Heeft iemand ervaring met Nutro?
Laatst gewijzigd door Miekie op do 25 jan 2007, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Copin
#697897
Ik heb een tijdlang Nutro Choice lam&rijst gegeven (nu nog de rest aan't verwerken) en ik moet zeggen, als brok ben ik er voorstander van  ;) mooiere vacht en altijd met smaak opgegeten...
Ik vind het stukken beter dan alle "gepromoote merken" van tegenwoordig!!

Nou ja...  :P
Door Copin
#697959
Tinker schreef: Ik denk niet dat het voor een asiel finacieel haalbaar is om Nutro choice te gaan voeren,dat is nl èèn van de duurst verkrijgbare brokken.Ik zou dan eerder denken aan Cavom?Dat is een geperste brok waarvan ook gezegd word dat het vrij van"rotzooi"is,en geschikt voor iedere hond.
Nutro Choice valt eigenlijk wel mee hoor van prijs...
In de Zoomart betaalde ik 47€ voor 15kg... ong. hetzelfde als de andere merken,denk ik
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door