Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yves
#689849
Vanavond start ik met een cursus doggydance (we hebben er zin an  :) ). Omdat Yves in het verleden nog al te zwaar was en ik veel moeite heb moeten doen om het vet er af te krijgen, ben ik nog al voorzichtig met extra-tjes.

Als beloning en motivering tijdens de cursus gebruik ik daarom zijn maaltijd voor die dag. Dit is of klein gesneden hart (rund) of kleingesneden spiervlees (rund of geit). Dit gaat prima, maar het is wel een beetje een kliederzooi (met die lange nagels van me).

Zou ik zo een maaltijd kunnen drogen in de oven? En blijft het dan "gezond" genoeg om het als maaltijd te zien?
Door evds
#689901
Yves schreef: Vanavond start ik met een cursus doggydance (we hebben er zin an  :) ). Omdat Yves in het verleden nog al te zwaar was en ik veel moeite heb moeten doen om het vet er af te krijgen, ben ik nog al voorzichtig met extra-tjes.

Als beloning en motivering tijdens de cursus gebruik ik daarom zijn maaltijd voor die dag. Dit is of klein gesneden hart (rund) of kleingesneden spiervlees (rund of geit). Dit gaat prima, maar het is wel een beetje een kliederzooi (met die lange nagels van me).

Zou ik zo een maaltijd kunnen drogen in de oven? En blijft het dan "gezond" genoeg om het als maaltijd te zien?
Je kan stukje  hart en lever heel goed drogen ook in een gewone oven,  je hele huis gaan er naar ruiken(bij mij dan  :P) maar de doggies vinden het heeeerlijk. Of het minder gezond wordt door het drogen zou ik niet durven zeggen, maar het lijkt met zo wie zo beter dan reguliere voertjes en veel minder geklieder  ;)  en als ze te dik worden zou ik van de gewone maaltijd toch minderen (het vlees/orgaan deel daarvan als je dat veel voert als beloning).
Door Mevroi Kruim
#689932
Yves schreef: Vanavond start ik met een cursus doggydance (we hebben er zin an  :) ). Omdat Yves in het verleden nog al te zwaar was en ik veel moeite heb moeten doen om het vet er af te krijgen, ben ik nog al voorzichtig met extra-tjes.

Als beloning en motivering tijdens de cursus gebruik ik daarom zijn maaltijd voor die dag. Dit is of klein gesneden hart (rund) of kleingesneden spiervlees (rund of geit). Dit gaat prima, maar het is wel een beetje een kliederzooi (met die lange nagels van me).

Zou ik zo een maaltijd kunnen drogen in de oven? En blijft het dan "gezond" genoeg om het als maaltijd te zien?
Als je op laag genoege temperturen droogt is de voedingswaarde van gedroogd vlees vrijwel gelijk aan die van vers vlees. En per gewicht veel hoger, omdat het water eruit is. Ik zou dus zeker de beloningsvoertjes aftrekken van zijn gewone maaltijd, als hij te dik is of dreigt te worden.
Door Yves
#690037
Ik zou dus ipv 110gr rauw spiervlees (maaltijd). Tijdens het trainen ongeveer 50gr gedroogd kunnen geven en later thuis de overige 60gr rauw. Of zelfs 110 gedroogd en niets rauw? Ik weet niet hoeveel gram ik nodig heb tijdens de training, dus mischien gebruik ik wel de hele 110 gr en is er niets meer over voor een rauw maaltijd.
Gebruikersavatar
Door pike
#690053
110 gram gedroogd vlees is véél meer dan 110 gram rauw vlees. Want als je je maaltijd van 110 gram rauw vlees droogt, houdt  je veel minder aan gewicht over. Ik denk zelfs minder dan de helft. Omdat alle vocht eruit is.
Dat is ook iets om rekening mee te houden, hij zal misschien wat meer willen drinken na een gedroogde maaltijd.
Door tiny
#690566
:) Kijk anders even op barf bibliotheek, recepten voor hondentaarten. Daar staan ook recepten bij voor hondenkoekjes die je heel klein kunt snijden en dan drogen. Alles blijft schoon en de hondjes doen er aaalllleees voor~! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door