Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door André
#681185
geer schreef: Tsss...welke wolf belt er nou met Telfort, dat is zooooo 2005!
  André ------> :headbonk:
Door André
#681186
Sanyo schreef: Vaag topic is dit! :rolleyes2:
Vind je het nog steeds vaag?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#681187
Het wordt steeds vager!
Waar blijft Bling?
Door bling
#681226
Hier is ie weer, nou even voor andre, oke het is misschien niet het beste voor een hond, maar het is toch beter als blikvoer of brokken, om dan meteen van die belachelijke opmerkingen te maken nou nou. Maarja als ik mijn hond een konijn voer? is dat wat, als ik dat konijn goed te eten geef. Kijk jullie hebben het allemaal over het voeren van pens en organen en noem maar op, super op zich, maar hoe zit het met het voeren van muizen of konijnen, een kip, of kuikentje. Misschien voor velen van jullie een domme vraag, maar wil gewoon een fatsoenlijke reactie erop. Wil een weten of er alternatieven zijn in de vrom van levende beesten voeren. kijk het is natuurlijk geweldig hoe jullie je hond voeren, maar het is ook leuk voor een hond, om een beetje te jagen op zijn prooi, aangezien ik een redelijk grote tuin heb. Laat eens wat horen,

Ik wens jullie allemaal (inclusief andre) een hele fijne kerst
En alvast een gelukkig nieuwjaar,

Lars
Door Lizzy
#681232
Beste Lars, de doelstelling van dit forum is om de hond gezond te voeren. Dat geschied door middel van verse, rauwe voeding (vleesbotten, vlees, orgaanvlees, etc). Zonder daarbij het respect voor andere levens uit het oog te verliezen. En dus voeren wij gerust hele prooidieren maar laten wij deze niet vermoorden door onze honden. Respect voor levens houdt in dat wij mensen niet zouden moeten willen dat andere dieren, die als prooi voor onze honden dienen, stressvol en pijnlijk de dood in worden gejaagd. Dus hele prooidieren voeren: ja. Maar laat deze pijnloos en stressloos slachten door iemand die daar verstand van heeft.

Dus om het nog eens heel duidelijk te stellen: het voeren van levende prooidieren valt buiten de scope van dit forum. En daar is geen discussie over mogelijk.
Door André
#681253
Lars ,

Bedankt voor je wensen,

Ik ben blij dat je toch even door de flauwekul heen heb kunnen prikken.
Natuurlijk is het een goed idee om hele prooidieren te geven, ikzelf vind dit eigenlijk het
mooiste om mijn honden te geven.

Je vraag was ietwat onsamenvoegelijk en daarmede onduidelijk.En nogmaals kan ik het waarderen
dat je  je niet heb laten ontmoedigen door de pret die ik met dit soort vragen heb.

Hele prooidieren zijn gebalanceerd en zoals de natuur bedoeld heeft.
Daarnaast is een wolf geen vleeseter pur sang en eet daarnaast ook nog enkele aanvullende ingrediënten.
Alleen als je suggereert dat wij mensen op vlees kunnen overleven is dit een vreemde constatering vind ik.
Maar dat doet NU OP DIT MOMENT niets af aan je 2e reactie, welke een helderder licht geeft op je eigenlijke vraag.


Als je verdere opmerkingen hebt hoor ik ( en daarmee vele andere hier op dit forum) het graag.

tevens van deze zijde een gezond en honds 2007 en fijne kerstdagen voor jou en jouw familie

Groet

André
Laatst gewijzigd door André op ma 25 dec 2006, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door André
#681255
dubbele invoer.
Laatst gewijzigd door André op ma 25 dec 2006, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door André
#681257
Lizzy schreef: Beste Lars, de doelstelling van dit forum is om de hond gezond te voeren. Dat geschied door middel van verse, rauwe voeding (vleesbotten, vlees, orgaanvlees, etc). Zonder daarbij het respect voor andere levens uit het oog te verliezen. En dus voeren wij gerust hele prooidieren maar laten wij deze niet vermoorden door onze honden. Respect voor levens houdt in dat wij mensen niet zouden moeten willen dat andere dieren, die als prooi voor onze honden dienen, stressvol en pijnlijk de dood in worden gejaagd. Dus hele prooidieren voeren: ja. Maar laat deze pijnloos en stressloos slachten door iemand die daar verstand van heeft.

Dus om het nog eens heel duidelijk te stellen: het voeren van levende prooidieren valt buiten de scope van dit forum. En daar is geen discussie over mogelijk.

Lizzy,

Hoe sta jij dan bv tegen over:

Slangen ----> levende muizen
Kameleons------> levende sprinkhanen

e.d?
Door henneke
#681259
nou ben ik Lizzy niet maar de dieren waar jij het over hebt eten vaak geen dode dieren dus moet je die wel levende prooidieren voeren , onze honden daarin tegen eten als het moet ook doorgekookte brokken of blik dus is er geen enkele reden om ze levende prooidieren voor te zetten toch ?
Door André
#681277
henneke schreef: nou ben ik Lizzy niet maar de dieren waar jij het over hebt eten vaak geen dode dieren dus moet je die wel levende prooidieren voeren , onze honden daarin tegen eten als het moet ook doorgekookte brokken of blik dus is er geen enkele reden om ze levende prooidieren voor te zetten toch ?
:wavetowel2:
Door 202Spots
#681290
Wanneer de kat zelf 'n levende muis zou vangen,of de hond zelf 'n vliegende duif te pakken krijgt,dan is dat toegestaan...
Maar ik zou nooit geen levende konijnen in gesloten ruimte los laten zodat de hond er achter aan kan hollen om te vangen en dan te eten..
Door Boris-Amber-Damey
#681318
Lars, ik respecteer alle vorm van leven en ik laat mijn honden dus écht niet een levend konijn opjagen en uiteindelijk doden. Mijn katten vangen ook muizen en vogels maar als ik zie dat ze alleen maar lopen kl*ten met zo'n gewond beestje, dan is het eerste wat ik doe dat diertje in 1 klap uit zijn lijden verlossen. Dan mogen ze van mij verder gaan met het opeten van dat diertje.
Levende dieren voeren? Nooit!
Door bling
#681407
Hoi, bedankt voor de leuke reacties, zal voortaan ook proberen mijn vragen een stuk duidelijker te stellen :D.
Alleen wil ik even zeggen, ik heb respect voor Lizzy en haar forum hier, maar jullie mensen gaan me toch niet wijsmaken dat jullie allen vegetarier zijn. Kijk varkens, koeien en kippen noem maar op worden redelijk netjes geslacht in nederland. Maar jullie ''Walhalla" voor barf voedsel. Wat jullie dus bij de moslims halen. Tja, hmmm hebben jullie al eens gezien hoe ze in hun cultuur een schaap of kip slachten?. Ik wil hier niet te ver op ingaan, maar die beestjes worden mijns inziens toch wel erg bruut geslacht. En dat is toch waar, als ik het goed heb vernomen, de meeste van jullie het vlees halen.
Duss.....tja  lastig onderwerp he?  haha
Achja, kijk iedereen wil het beste voor de hond, maar zolang we vlees blijven eten zijn wij ruwweg ook moordenaars. Alleen wij hebben er een gewoonte van gemaakt. Omdat het een normale gang van zaken is geworden.
En ik vind dat het natuurlijk is, we eten toch ook weleens konijn, en vaker kip
alleen is er iemand die het voor ons doet, zodat wij bloederige taferelen niet hoeven te zien, en niet van wakker hoeven te liggen.

Groetjes, Lars
Door Erna
#681409
Het verschil tussen normale slacht en halal slacht is op Bp al enkele keren aan de orde geweest en, hoe kan het ook anders, bij beide manieren komen misstanden voor. Dat houdt niet in dat het bij alle slachterijen mis gaat en dieren op gruwelijke wijze geslacht worden. Ook betekent het niet dat de mensen die rauw voeren aan hun honden hun ogen sluiten voor misstanden bij het slachten van dieren. Heel eerlijk gezegd denk ik dat juist de mensen die rauw voeren meer stilstaan bij de wijze waarop dieren voor consumptie geslacht worden dan ieder ander.

Het voeren van dode prooidieren en dus b.v. 8 dode kippen in de bakken doen en de honden dat op laten eten is nog steeds heel iets anders dan 8 levende kippen in mijn thuis los laten en roepen: Jongens....Eten!!!
Door anja247
#681421
moest hiervan in de lach schieten, ik zie het gewoon voor me als cartoon... opperste chaos!!!
Erna schreef: Het voeren van dode prooidieren en dus b.v. 8 dode kippen in de bakken doen en de honden dat op laten eten is nog steeds heel iets anders dan 8 levende kippen in mijn thuis los laten en roepen: Jongens....Eten!!!
maar in het echt niet zo leuk, dat doe je één keer en nooit weer!
ik heb als kind gezien hoe het lijkt als honden tussen de konijnen of kippen huishouden en het is niet mooi...

maar ik dacht dat het in nederland in ieder geval niet mag (flora en fauna wet?)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door