Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annebe
#656279
Nou ik toch wat meer dierlijk spul gaan geven (sinds vanochtend zijn de eerste kvv's ?, varkensoren en pensstaafjes aangeschaft.)

Ik heb het forum een beetje door zitten lezen, maar ik zie het nog niet zo zitten dat Charlie een kippenek, poot met vlees , karkas od hier op de vloerbedekking gaat zitten eten.

Laat staan de kippenekken met een hamer plat moet slaan. :-\

Aangezien ik van huis uit vegetarisch ben (opa is er destijds mee begonnen en dus hele familie is vegetarisch) Ben ik aan het kijken wat ik wel en niet prettig vind om te voeren.

Maar hoe doen jullie dat met vlees voeren en vloerbedekking (kan buiten ook niet voeren, we wonen in een flat)???
Door K&D
#656292
Hoi,
er zijn hier heel wat vegetariers die hun honden vers voeren. Is even wennen, maar dat komt vanzelf als je je honden ziet genieten. Ik gruwelde van vlees vasthouden en snijden, maar nu sta ik van alles in stukken te hakken met de bijl  ;) :D
Je kunt je hond heel goed leren op één vaste plaats te eten. In de bench, of op een zeil bijvoorbeeld.
Door Mevroi Kruim
#656296
Join the club  ;D hier ook een veggie die de beestjes barf voert.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik er helemaal geen moeite mee heb, dood is dood en dan is het zonde om het weg te gooien. Ik eet het zelf niet omdat ik tegen de bio-industrie ben en vind dat mensen best zonder vlees kunnen. Maar honden en katten dus niet. Ik vind dat ik zo goed mogelijk voor mijn beestjes moet zorgen, en daar horen dus brokken beslist niet bij maar barf beslist wel.
Mijn honden eten in de tuin, voor de katten heb ik placematjes gemaakt van tafelzeil (aan de meter bij de huishoudzaak) aangezien die vinden dat je je eten altijd naast je bak moet leggen  >:(
Ik neem aan dat je wel ergens een plek in huis zonder vloerbedekking hebt, balkon, of keuken, of badkamer? dan kan je hond daar eten. En op een geschikt zeil idd, Lizzy heeft daar heel goed spul voor.

Overigens zijn die varkensoren van de dierenwinkel echt troep, ik zou het niet voeren. Geef je hond een lekkere lap pens of een lamsrib, dat is gezond knagen.
Door Lizzy
#656365
Ik heb bij de VEN/Sligro ondertafellaken gekocht. Per meter. En dat is lekker stroef rubber-achtig spul. Daar eten ze op, op deze kleedjes. En ze blijven er uit zichzelf lekker op liggen. Na het eten gaan die in de was en in de droger.
Door Yves
#656384
Ik eet zelf wel vlees. Maar een duif in stukken hakken is ook niet mijn hobby. Als je dan ziet hoe je hond geniet, dan maakt het je niet meer uit en hak je er vrolijk oplos  8)
Door Ziviaantje
#656461
Gewoon voorlopig lekker blijven KVV-en, als je er aan toe bent kan je altijd verder gaan met een kippennekkie of kippenvleugeltje. Ik geef voornamelijk KVV en vul jet een beetje aan met kauwwerk, gewoon om haar wat bezig te houden. Vanmiddag heeft ze een flinke kippendijbeen naar binnen gewerkt  ;D
Door Annebe
#656542
Ik voer dan sinds gisteren kvv van smuldier.
Ziet er ransig uit, maar kan me voorstellen dat dit erg smakelijk is voor de hond.... grappig want sinds gisteren is hij een stuk rustiger geworden.
(waarschijnlijk omdat hij nu ook wat meer te eten krijgt :))

We blijven wel bij brok, maat vermengt met smuldier, soms een rauw eitje, wat groente, rijst en noem maar op.
Door conleeuw
#656629
ik ben ook vegetarier en voer ook Barf.......... alles went ;D als je zie hoe de honden lekker eten, dan wil je wel... trouwens, in brokken zit ook vlees verwerkt, alleen niet voldoende, en ook niet rauw vlees, dus niet ideaal voer voor de hondjes.
Als je het vies vindt om dingen beet te pakken, investeer dan in een paar keuken handschoenen, ik heb in het begin heelwat handschoenen gesleten, nu alleen nog maar pens,  en dan omdat de geur anders in mijn handen blijft hangen ;) het is echt de moeite waard  ;)
Door Annebe
#1330024
Oud topic... weet ik...

Maar toch leuk om te lezen dat ik nog steeds veggie ben en de honden vollop barf krijgen.
En ik idd met een groot mes vlees te lijf ga om chipjes maak van long e.d.

We hebben inmiddels wel vinyl in ons huis liggen waar lekker op geknoeiid mag worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1330025
Annebe schreef: Oud topic... weet ik...

Maar toch leuk om te lezen dat ik nog steeds veggie ben en de honden vollop barf krijgen.
En ik idd met een groot mes vlees te lijf ga om chipjes maak van long e.d.

We hebben inmiddels wel vinyl in ons huis liggen waar lekker op geknoeiid mag worden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Door Lizzy
#1330086
Annebe schreef: Oud topic... weet ik...

Maar toch leuk om te lezen dat ik nog steeds veggie ben en de honden vollop barf krijgen.
En ik idd met een groot mes vlees te lijf ga om chipjes maak van long e.d.

We hebben inmiddels wel vinyl in ons huis liggen waar lekker op geknoeiid mag worden.
Kijk ;D ;D ;D! Gaaf zeg ;D ;D ;D ;D!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door