Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#653132
Overleden honden :'(

Bruno, bastaard. middelgroot is bijna 17 geworden at brok, dinner en met de pot mee.
Cody, kruising duitse dog/boxer is bijna 11 geworden, gestorven door HD en ouderdom, at dinner, brok en met de pot mee.
Zoe, bastaardje is 2 geworden na auto ongeluk is er iets gebeurt waardoor ze vroegtijdig is gestorven. At brok en met de pot mee.
Gaby, Argentijse dog, 2.5 jaar, gestorven door doorgeslagen hersentumor, at brok en met de pot mee.
Rinty, pointer, 13 weken, gestorven aan darminfectie, at brok en met de pot mee.
Cindy, bastaard labrador, aangenomen hond v.a. 8 jaar, is 12.5 jaar geworden, gestorven aan dementie, at brok en met de pot mee en soms kvv.
Bibi, bastaard groenendaeler, 13.5 jaar geworden, gestorven nav hersenbloedingen, at brok, met de pot mee en kvv

Huidige honden;
Kelly, kruising boerenfox/jack russel, 14 jaar, eet brok en KVV
Remy, kruising labrador/pointer 13.5 jaar, eet barf/kvv en brok
Terry, kruising golden bijna 11 jaar, eet barf/kvv sinds 3 jaar.
Zoekie, Pekingees, 8 jaar, brok en kvv
Jesse, Grote Munsterlander, 4.5 jaar, KVV/barf sinds 3 jaar
Dusty, kruising border/stabij 3.5 jaar, barf/kvv sinds 3 jaar
Sammy, Golden Retriever, 2.5 jaar, barf en KVV sinds 2.5 jaar
Baloe, Golden Retriever, 2.5 jaar, barf/kvv en brok sinds 2.5 jaar
Misty, kruising Grote Munsterlander/Golden Retriever, 13 weken, barf/kvv, alhoewel ze liever brok heeft >:(
Door Solange
#653337
Dankuwel voor al jullie antwoorden, wat niet wil zeggen dat het hier moet stoppen hè! Ik vind het interessant om weten op welke manier onze schatten,viervoeters, oud mogen worden.  We kunnen er misschien iets uit leren? 
Waar ik van geschrokken ben dat er velen onder jullie meerdere honden hebben en dan bedoel ik niet 2 hoor.  Hoe doen jullie het en dat moet toch een pak geld kosten?      Heb je dan nog liefde en knuffels  over voor de andere gezinsleden? ::)
                                                                        groetjes en een leuk weekend toegewenst!  solange
Gebruikersavatar
Door Pauline
#653349
Thuis opgegroeid met een langharige teckel, Flossie, 17+ geworden. At brokken, blikvoer en met de pot mee. Ge-euthaniseerd omdat zijn epilepsie aanvallen te talrijk werden en de hond er steeds meer onder leed.

Sammie ( :'(), onze eerste eigen ruwharige teckel, 14 jaar en 10 maanden oud geworden, ge-euthaniseerd omdat hij aangaf dat het voor hem niet meer hoefde. At met de pot mee (babi pangang en snert was favoriet), blikvoer en wat al niet meer.

Joep, ruwharige teckel, 2,5 jaar oud, 3e generatie versgevoerd, heel even KVV en daarna volledig barf.

Joris, ruwharige teckel, 1,5 jaar, 3e generatie versgevoerd, volledig barf.
Door Cathelijn
#653367
Tobi, onze eerste basset is op 9,5 jarige leeftijd overleden aan een maagtorsie, als gevolg van een opengesprongen maagtumor :'(. Hij at brokken en diner, meestal net wat hij luste. 's Ochtends vaak een boterham.

Nu heb ik Jonas, hij is nu 7 en heeft de eerste bijna 5 jaar brok gegeten, sindsdien KVV en barf.
En Floor, nu 5,5, eet sinds een jaar kvv en barf, daarvoor onbekend.
Door bas rouge
#653399
Pollie, Heidewachtelteefje, bijna 13 geworden, zij at brokjes 's ochtends en 's avonds blikvlees en dinner. Ook wel met de pot mee en eens per week een bot van de slager. Ze kreeg suikerziekte toen ze 12 was en is toen in rap tempo slechter geworden. Ze is ingeslapen toen het echt op was.

Bas, grote kruisingreu, als herplaatser gekomen, circa 10 geworden (gok). Bas at dinner, blikvlees en brokken. Hij heeft een maagdraaiing gehad en is daaraan overleden.

Huidige honden:

Bolke, Markiesje reu van 12,5 jaar. At tot 2 jaar terug vnml. brok. Toen even KVV en sinds 1,5 jaar BARF.

Barousse, Beauceronteef van 9,5 jaar. At tot 2 jaar terug vnml. brok (met zeeeeer lange tanden). Toen even KVV en sinds 1,5 jaar BARF (tot haar grote vreugde).

Rein, Harzer Fuchsreu van 2,5 jaar. Heeft ca. 6 maanden brok gegeten. Toen KVV en sinds 1,5 haar BARF.
Door Tineke *
#653469
De poedeltjes in mijn leven zijn 15,16 en 17 jaar geworden.Alledrie met de pot mee gegeten.
Nu heb ik een maltezer van bijna 14 laatste 2 jaar eet ze kvv.
2 Goldens van 6 en een Flatcoated van 1 jaar.Sinds bijna 2 jaar eten die barf en kvv.

                    Tineke
Door Anita*
#653491
Tara is nu 3 maanden en krijgt 3 maaltijden per dag waaronder 2x kvv en 1x barf, ben wel van plan om dat straks naar 1x kvv en 2x barf over te gaan zetten en met een jaar of zo naar 3x barf, moet ik nog even aanzien. :)
Gebruikersavatar
Door Madera
#653497
Luck is nu (bijna) 18 maanden sinds februari eet hij kvv afgewisseld met BARF, ik zou graag helemaal barf voeren alleen is de vriesruimte daar gewoon niet voor aanwezig!
Door ~anna~
#653512
We hebben een korharige hollandse herder,Balou van 9 jaar en die kreeg vroeger brok en kvv.
Brokken at hij met tegen zin en sinds voorjaar 2003 eet hij kvv en later ook partime barf.
Dan hebben we een witte herder,Crystal van 3 jaar,en ze kreeg bij de fokker brokjes,toen ze bij ons kwam met 7 weken heb ik haar in ongeveer 5 dagen over gezet op kvv en later ook barf.
Door Audrina
#653558
Heidi, mechelse herder. Kreeg heel haar leven brokjes en af en toe pens. Is 9,5 jaar geworden en is overleden aan een milttumor.

Huidige honden:
Donny, kruising duitse herder x tervueren. Is gisteren 14 jaar geworden. Heeft 11 jaar brokjes, blik en diner gehad en krijgt sinds ca 3 jaar alleen nog maar kvv en af en toe barf.

Tess, duitse herder. Is 13,5 jaar. Heeft ook 10,5 jaar brokjes, blik en diner gehad en krijgt ook sinds ca 3 jaar alleen nog maar kvv en af en toe barf.

Daisy, duitse herder. Is 4,5 jaar. Kwam bij ons toen ze 1,5 jaar was, kreeg bij haar vorige baas alleen brok en die hebben we toen binnen een maand op kvv gezet. Dat heeft ze ca 2,5 jaar gehad en sinds een paar maanden krijgt ze alleen nog maar barf.
Door Jean
#653565
*Eerste hondje (37jr geleden): **Teddy**, teef, kruising Friesche Stabij, kreeg vuile pens, bruin brood, soms Donatin en tafelrestjes. Overleden aan ouderdom. Is 16.5 jaar geworden.

*Tweede hondje: **Gino**, reu, stamboom Bouvier, kreeg alleen maar brokken. Overleden aan ouderdom. Is 14 jaar geworden.

*Derde hondje: **Wokai**, teef, kruising Mechelse Herder, asielhond. Kreeg alleen maar brokken. Overleden aan botkanker op 2.5 jarige leeftijd.

*Vierde hondje: **Mischa**, teef, kruising Mechelse Herder, allees brokken. Overleden aan milt- en leverkanker op 11.5 jarige leeftijd.

Huidige honden:
**Chica**: teef, stamboom Mechelse Herder. Is nu 6.5 jaar en sinds enige weken kvv en barf, voorheen alleen maar brokken.

**Narco**: zoon van Chica en evenals zijn moeder stamboom MH. Is nu ruim 7 maanden en net als zijn moeder sinds enige weken barf.
Door Cindy de Wolf
#653610
Tinker schreef: Heb jij 9 honden? :o :o :o :o :o
Ja dat klopt ;) Alhoewel het niet allemaal/helemaal mijn eigen honden zijn. Ik heb er zelf 5 (Terry, Jesse, Dusty, Sammy en Misty) en mijn ouders hebben er 4 (Kelly, Remy, Zoekie en Baloe). Mijn ouders wonen echter naast ons dus de tuindeur en schuttingdeur staat bijna altijd open. Daarnaast zijn Sammy en Baloe, nestgenoten en jong dus veel spel. Ik ben degene die ze dagelijks meeneemt naar het bos en in grote lijnen opvoedt. Die van mijn ouders basisopvoeding en zelf heb ik 2 wedstrijdhonden, Misty zal (als het goed is) ook een wedstrijdhond worden als ze het leuk vind. Vandaar ook dat bij de honden van mijn ouders brok staat want die krijgen vaak 's ochtends brokken en van mij barf/kvv 's avonds.

En ja het kost veel geld, helemaal daar wij nog al wat pech hebben en gehad hebben, waardoor we al heel wat geld kwijt zijn aan da kosten en aanverwanten. Aan eten kosten de honden me grofweg 170 euro per maand. En dan de katten, vogels, konijn, vissen, cavia's en eend nog. Daarnaast is Terry de duurste hond, die was altijd al duur door gebreken e.d. maar nu is het helemaal kostbaar. Aan medicijnen en aanverwanten kost Terry me nu al zo'n 200 euro in de maand en dan heeft ze nog geen hap gegeten. Ach ja de lusten en de lasten zeg ik dan maar. En ik hoop uit de grond van mijn hart dat we haar nog even bij ons mogen houden.
Door Mevroi Kruim
#653646
Mijn eerste hond was een DH, at het Donath en vd Velde-dieet dus pens, kopvlees, uierboord e.d. plus bruin brood/rijst en gekookte groente, met Gistocal. Is 9 jaar geworden, overleden aan HD.
Mijn tweede hond was ook een DH, at vnl brok, is 13 geworden, ingeslapen wegens DM-verlamming
Mijn derde hond was Bas, een ras onbekend beest uit het asiel. Had nog eht meest van een miskleur stabij weg. Zes jaar geworden, onder een auto op de snelweg geeindigd. At brok, lam/rijst van Jeukanuba wegens ernstige gluten-intolerantie.

Nu heb ik Tara, 9 jaar, kruising MH-boerenfox. Heeft tot voor 5 jaar brok gegeten en sinds 5 jaar barf. Still going strong!
En Kátur, IJslandse hond van 3,5. Vanaf 8 weken eet hij barf.
Door Ianthe
#654720
Xena is mijn (en van mijn ouders) eerste hondje. Ze is nu 5 maanden. We hopen nog lang van haar te kunnen genieten ;)

Ze kreeg tot ze 3 maanden was brokken, daarna KVV. En nu met 5 maanden 3 dagen Barf en 4 dagen kvv. We hopen snel over te kunnen stappen naar fulltime BARF
Door eefje
#655024
Teddy was een kruising van mijn  ouders en kreeg haar hele leven diner en brokken,is 15 geworden en is overleden aan epileptie.

Youp is een kruising tussen teckel en boerenfox en is nu 12.
Hij kreeg tot zijn 10e jaar brokjes (pedigree) en is daarna samen met Harley cold turkey overgegaan op KVV.

Harley is ons hondje(norwich terrier) en is nu 2,3 jaar oud en at totdat ie een halfjaar oud was brokjes en daarna is ie overgegaan naar KVV met af en toe barf.

groetjes eefje
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door