Ik heb een paar vraagjes. Welke vleesbotten mag een golden van 10 maanden hebben. Zodat er niks verkeerd gaat.
Bentie heeft al een paar keer kippenekken op. Morgen geef ik voor het eerst een kippeboutje. Kan ook een kipvleugel geven. Hoe moet ik die dan precies inknippen. Moet ik hem gewoon doorknippen of moet ik iets anders doen.
Hoe hebben jullie honden het de eerste keer opgeeten de kippebout en kippevleugel. Bentie is wel een schokker.
Voor de rest heeft ze al kipfilet met kippenieren en groentemix en kippelever op en runderlap met kippelever en kippenieren en groentemix en vandaag sucadelapje met kippelever en kippenieren en groente mix met rijst.
Voor de rest ben ik voorplan wat spiervlees van ahv te kopen en wat geitenvlees. Ik moet nog wel aan wat botten komen, zodat ik geheel op barf over kan gaan.
Op het moment dus vaak kip gegeven, daar kon ik als eerste het beste aankomen. De rest moet ik nog vinden en kopen. Vrijdag krijgt bentie zalm, met orgaantjes en groentemix.
Bentie krijgt dus ook nog kvv. Maar daar wil ik binnen een maand vanaf zijn.
Wat ik eigenlijk niet begrijp is, dat je variantie in verschillende soorten vlees: rund, kip, struisvogel, eend. Zitten daar andere bestandsdelen in. Waarom moet dat precies. Als ze wat meer kip krijgt als de rest, en je houdt je aan de percentages, moet het toch ook goed zijn.
In de toekomst ben ik van plan bijv:
De ochtend:
Maandag kipfilet, kippeorganen en groentemix
Dinsdag runderlapje, kippeorganen en groentemix
Woensdag spiervlees van ahv en kippeorganen en groentemix
Donderdag geitenvlees, geitenorganen en groentemix
Vrijdag spiervlees van ahv en kippeorganen en groentemix
Zaterdag geitenvlees, geitenorganen en groentemix
Zondag hele maaltijd pens
1 keer in de maand wordt de kipfilet vervangen voor zalm en zonnevis, met organen en groentemix. Of mag ik complete maaltijd vis geven. Dus 270 gram vis. En geen organen en groente.
De Avond: De vleesbotten
Maandag Kippenekken
Dinsdag ?
Woensdag ?
Donderdag Kippenekken
Vrijdag ?
Zaterdag ?
Zondag ?
? Moet ik nog bekijken. Ik hoop aan eend- en kipkarkassen te kunnen komen
Wil in de toekomst ook andere soorten vlees erbij voegen, moet ze alleen nog vinden.
Ik zie ook dat sommige mensen: 1 dag vleesbot geven, dan 1 dag organen met groentemix, 1 dag spiervlees etc.
Hoe zit dat precies in elkaar en waarom doe je het zo.
Tevens is mijn Bentie nog maar 10 maanden, dus moet wel alles binnenkrijgen, wil niet dat ze slechte heupjes of zo krijgt, door dat ik haar verkeerd voer. Of dat ik de verkeerde vleesbotten geef en dat ze er dan in stikt.