Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#630633
Ik zou er ook tureluurs van worden, gewoon overzetten. Hier ook één alleseter en één muts, maar die eet nog wel al moet het allemaal niet al te avontuurlijk worden. Laatst drie kwartier erbij moeten zitten, ze had runderstrot (die ze de keer daarvoor verslond) en de eerste 20 minuten zat ze vreselijk te pielen ermee, uiteindelijk ging ze dan toch eten. Gelukkig is ze met de andere dingen niet zo moeilijk, anders zat zij nu ook aan de kvv hoor. ;)
#714878
nou het wonder is geschiedt: Loebas staat weer voor 100% op barf!
We hebben hem in oktober laten castreren, en behalve alle negatieve side-effects die we hebben meegemaakt met hem, is er ook 1 positieve: Hij vreet nu alles wat hem voor zijn bek komt!
Het is niet te geloven, wat een enorme omslag we met die hond hebben meegemaakt. Zat hij eerste altijd te trutten met zijn eten, nu gaat de bak schoon leeg.
En voorheen was het een probleem als ik iets nieuws introduceerde, maar nu weet hij niet hoe snel hij moet aanvallen!

Van de week had ik de ene dag parelhoen en de andere dag haas. Die hadden beide honden nog nooit gehad. Sunday liep te mutsen met de haas, en Loebas wist niet hoe snel hij het op moest eten, om vervolgens ook Sunday's portie we te kapen.

Dus, mijn vriezer kan weer bijna geen adem meer halen, zo vol ligt ie met barfhappen  :D :D :D
#715178
Femke schreef: nou het wonder is geschiedt: Loebas staat weer voor 100% op barf!
We hebben hem in oktober laten castreren, en behalve alle negatieve side-effects die we hebben meegemaakt met hem, is er ook 1 positieve: Hij vreet nu alles wat hem voor zijn bek komt!
Het is niet te geloven, wat een enorme omslag we met die hond hebben meegemaakt. Zat hij eerste altijd te trutten met zijn eten, nu gaat de bak schoon leeg.
En voorheen was het een probleem als ik iets nieuws introduceerde, maar nu weet hij niet hoe snel hij moet aanvallen!

Van de week had ik de ene dag parelhoen en de andere dag haas. Die hadden beide honden nog nooit gehad. Sunday liep te mutsen met de haas, en Loebas wist niet hoe snel hij het op moest eten, om vervolgens ook Sunday's portie we te kapen.

Dus, mijn vriezer kan weer bijna geen adem meer halen, zo vol ligt ie met barfhappen  :D :D :D
Heeee leuk zeg, DAT is nog eens een leuke bijwerking van de castratie ;D
#717804
Hee dat is grappig, vorige week hebben we Max een chemische castratie gegeven en binnen 1 dag is hij 100% veranderd wat eten betreft. Dus ik was net even op barfplaats aan het zoeken of dit een bekend effect is.

Max was voorheen geen makkelijke eten, kip en kopvlees ging goed, lamsrib redelijk goed en verder werd het als snel moeilijker. We hadden met stukken snijden, verwarmen etc wel een redelijke ritme gevonden, maar prutsen bleef het.

En nu... ik wist niet dat Max kon schooien. Hij vreet werkelijk waar alles en snel. Dus nu moeten we wel weer goed opletten met botten, maar goed.

Dat is wel een hele prettige bijkomstigheid van de castratie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door