Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#627265
Kefraya schreef: Ben vandaag begonnen met mijn opleiding tot kattengedragstherapeut.
Ik kreeg bij binnenkomst een mooie tas overhandigd met cursusmateriaal, reader etc. Tot mijn grote schok zaten er ook in: pen, notitieblokje, boekje over kattenvoeding en over kattenrassen, alle uitgegeven door... jawel Royal Canin :P
Zo doen ze dat dus.....

Tijdens de lunch merkte ik dat ruim een kwart van alle aanwezigen een of meerdere katten had met blaasproblemen had. Iedereen kon probleemloos oplepelen welke brokken er waren en waar ze voor dienden, maar wat ik nog veel erger vond: niemand scheen zich af te vragen of het wel normaal is dat zoveel dieren op speciale dieetvoeding zitten.
En dat er ook speciale brokkenlijnen zijn voor bepaalde rassen... :o
Ik hoop trouwens wel dat dat de enige bemoeienis is van RC met de opleiding, anders moet ik nog een alternatief college gaan voorbereiden  8)
Ach onbegonnen werk! Pas nog had ik een terugkomdag van de cursus gedragstherapie voor honden (bij Van Hall, daar zit jij misschien ook :-\) en dan vraagt de instructeur (etholoog) tijdens de lunch of ze haar hond al over moet zetten op brokken voor volwassen honden of nog op puppyvoer moet blijven. En dat terwijl inmiddels door een aantal ethologen (en andere wetenschappers) is aangetoond dat voeding wel degelijk invloed op gedrag kan hebben en niet alleen de chemische geur-, kleur- en smaakstoffen.
Door Kefraya
#627346
Ik vrees inderdaad dat ik voorlopig ook nog niet veel in de melk te brokkelen zal hebben :-\
Een van de cursisten heeft twee Maine Coons en vertelde stralend dat ze speciaal Maine Coone brokken kocht, "want ja, je wilt toch het beste voor je kittens, ook al is het wat duurder."
Ik hoorde de kassa alweer rinkelen ....

En als barfer heb je natuurlijk niks leuks te bieden, geen Maine Coone-muisjes of musjes, geen knuffels, alleen maar botten en rauw vlees ;D
Door Fido
#629423
AstridStraver schreef: Er wordt zoveel geld verdient met brokken dat er blijkbaar ruime reclamebudgetten zijn en dat werkt goed, want wie geeft er nou geen brokken....  wij allen hier zijn slechts een speld op een hooiberg!
Nou.......................wij zijn wel speldjes die heel gemeen prikken!  8) ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door